Kendrick Lamar Says Jay Z, The Notorious B.I.G. "Will Always Be The King Of New York" In Complex Cover Story

Kendrick Lamar credits Jay Z, Nas, and Dr. Dre for being established and still passionate about music.

Compton, California rapper Kendrick Lamar caused a brief uproar in rap when he declared himself “the king of New York” in his verse on Big Sean’s “Control.” Nearly one year after the song was released, Kendrick spoke on his "king of New York" line as part of his cover story with Complex magazine.

The TDE wordsmith didn’t have much to say about the controversial lyric, but did speak on the lyricists he believes are the kings of New York.

“I feel B.I.G. and Jay will always be the King of New York,” Kendrick said.

With increasing chatter about Kendrick’s good kid, m.A.A.d city follow-up, the rapper spoke on the pressure he felt prior to the album’s release and the reason why he plans on focusing less on topping good kid, m.A.A.d city on his next album.

He even recalled receiving a few words of advice from Pharrell Williams prior to the release of good kid, m.A.A.d city, which was released nearly two years ago.

“I was on the tour bus going back and forth on the text with Pharrell,” K-Dot said “I asked him, ‘You think they gon’ get it?’ And he told me, ‘Don’t ever doubt yourself again. Always be aware but don’t ever mistake your first mind, your input of where your heart is at.’

“If I keep focusing on, ‘I need to make something better than good kid,’ it’s going to be just that,” he added. “That’s not challenging yourself. I don’t want to become that person reflecting on what has been done. What I’m doing now is the question. I’m only as good as my last word, my last hook, my last bridge.”

Towards the end of his interview with Complex, Kendrick credited Jay Z, Nas, and Dr. Dre for being established in their music careers and still passionate about music.

“This is truly a blessing from a higher power,” the rapper said. “And as long as I understand that there’s really no limitations to what I can do. Everything is forward with me. When I’m in the studio I’m looking for creativity I haven’t matched yet, a feeling I haven’t felt. It’s a high. When you look at people like Jay Z, Nas, Dr. Dre, these people are established, but they love music and they love that high. You always want that feeling of creativity.”

Kendrick Lamar serves as the cover artist for Complex magazine’s August/September issue.

For additional Kendrick Lamar coverage, watch the following DX Daily:




  • Big 18th Street Gang, E'z up!

    Ya, Ya, Ya... Same fucking song and dance. Everybody says the same shit. Shut the fuck up, you tight pant wearing, bitch made rapper.

  • Mr Nova

    so...niggas just get on here to hate? Is that what y'all doing in 2014? Alrighty then.

  • Anonymous

    "He ain't dickriding, he's giving props" He's dickriding cause name dropping other rappers is what today's roster of cornballs do. Drake is his own man.

    • Anonymous

      You're wrong about everything. Kendrick ain't dickriding at all, he's paying homage to the legends like other rappers do. Also, Drake sure as hell ain't his own man, he ain't even a man., he's an effeminate fruitcake.

  • drake runs rap

    drake is the king of everywhere even houston has a drake memorial day. Kendrick is just mad that he will never reach the status of popularity that drake has. 1 decent album and you kendrick dickriders think he measures up to king drake what a joke.

  • jay

    Little nigga wasn't even peeing straight when Biggie was hot. I young dude who don't no their history and dick ride Jay Z because that is all the know. NAS is forever King. He demolished Jay Z and gave his city a new style and voice that Biggie and Jay Z both jumped and ran with. Beside most of the NY classics dropped before Reasonable Doubt which gave Jay Z ton of styles to copy. No one label Reasonable Doubt an imediate classic until 2000 when Jay Z caught fire. F n di*k riders. I hate them...

    • SDR

      You don't know what you're talking about. What influence did Nas have on Biggie besides a similar album cover? Illmatic & Ready to Die are two completely different albums. Nas tried to get at Big on "It Was Written" in "The Message" about it only being one king. Big quickly shut that down with "Kick in the Door." Nas ain't want it with Big

  • Anonymous

    "that prolly cost 10k. a world class designer had to wear it" Old Navy doesn't sell outfits that cost 10k.

  • Anonymous

    Kendrick dick riding a dead fat guy. Big shocker. Weak ass barely platinum selling nigga.

    • Anonymous

      You're an idiot. He ain't dickriding, he's giving props. Also, he ain't weak (listen to the music) and 1.2 million IS platinum, not barely.

  • Anonymous

    Biggie may be the King of NY. But Vegeta will be the Prince of every single Saiyan so long as Freezas reign was finished, at the hands of the first Super Saiyan in a millennia.

    • Anonymous

      the only history here is you when you cross a super saiyan

    • Anonymous

      if goku never stopped krillin your prince would be a photograph in a history book

    • Anonymous

      Kakarot beat Vegeta? Last I checked his legs were smashed by the oozaru form and it was curtains until his faggy friends jumped in on a heavily drained Prince who got crushed by pure luck. Vegeta is always the victor.

    • Anonymous

      bitch niggas like you always carefully word their sentences to make it look like vegeta went super and killed freeza. fact is kakarot wrecked that space lizard and he shows no allegiance to the thrown nor does he identify by his saiyan name, since he has bested the Prince.

  • Anonymous

    Start working at home with Google! It's by-far the best job I've had. Last Wednesday I got a brand new BMW since getting a check for $6474 this - 4 weeks past. I began this 8-months ago and immediately was bringing home at least $77 per hour. I work through this link, go to tech tab for work detail,,,,,,, ================= =================

  • hardknock

    Pff for real tho the one and only king of new york is motherfuckin prodigy from the infamous mobb deep, 3 front to back perfect classic albums in a row who else got this?! Cant tell me notin - discussion closed !!!

  • Anonymous

    Why the hell is he looking so bummy on that picture?? Smh Hip Hop DX stay getting the worst photos ever

    • A

      nigga its fashion to dress like a hobo junkie kurt cobain. that prolly cost 10k. a world class designer had to wear it while doing a lot of coke and hooker.s them kind of authentic stains cost money to make nigga. one of a kind

    • stringer

      Yeah, why is he wearing a tore up ass shirt with stains and shit? I know he got paper but that is some weird shit.

  • Anonymous

    biggie is dead n nas murdered jay since he's been a kid

  • Nas is the GOAT

    "Imma let y'all niggas know one thing/ There's one life, one love, so there can only be one king" I know this is just Kendrick's opinion but I feel like so many rappers give the most generic opinions. Biggie is king because he's a dead guy with great music or Jay Z is king because he's so rich and famous. btw, why ask a West Coast nigga who's king of New York?


    Dre aint got that hunger for music nigga, so I dont know what you sayin. Dre put out like one song or beat a year. I cant even remember the last hot one he did. His shit been weak as hell for years now

  • HelenBPeoples

    Start working at home with Google! It's by-far the best job I've had. Last Wednesday I got a brand new BMW since getting a check for $6474 this - 4 weeks past. I began this 8-months ago and immediately was bringing home at least $71 per hour. I work through this link, go to tech tab for work detail,,,,, ========================= WWW.BLUE50.COM =========================

  • Sam Snead

    I like Kendrick but would anyone ever think he was the king of nyc? He has a couple nice albums but it takes more than that to be considered one of the greats of all-time. Time has much to do with it even if your long dead. Your better off being dead in the eyes of history than to fall off and over stay your welcome. They are really trying hard to compare this dude with Nas and Rakim by the titles of a couple magazines he been on. They should just let him be him and not compare or over-hype

  • Anonymous

    Jay the king of ny. For more entertaining videos Yall Should Visit (Thegrandreport,com) They Have Some Good ones on there too

  • howardcackerman

    Start working at home with Google! It's by-far the best job I've had. Last Wednesday I got a brand new BMW since getting a check for $6474 this - 4 weeks past. I began this 8-months ago and immediately was bringing home at least $77 per hour. I work through this link, go to tech tab for work detail,,,,, ========================= WWW.MUMJOB.COM =========================

  • 7 Execution Style Murders

    Fucking f4g, what the fuck he be wearing????? Everybody know the Best Coast is khakis and chucks! Fruit cake h0mo disgracing the coast, make us look like a bunch of qu33rs! This west coast shit ain't no joke, don't get fooled by this overhyped mediocre mark! Over here caps been getting peeled on tha regular since the 70's! We been bout it bout it! These tde marks is all a bunch of fa66ots! Schoolbitch Queer, f4g soul, kendick gaymar! 90's WEST COAST GANGSTA ISH TO THA FULLEST!!!!!! West Siiiiiiiide! Haters, eat a dick! And fuck eminem and hopsin! Outies

    • ^

      Your name is Detroit Slim, yet you saying West Coast? You, like the OP, are a fucking idiot.


      Amen, you a real nigga. Fuck this new age,weak ass,hipster niggas.Westcoast where u at?

    • Anonymous

      You call Kendrick a fag and a fruitcake homo, yet you talk about clothing. You might want to look at yourself in the mirror and think "I should come out the closet already."

    • Anonymous

      And the awards for Most Pointless Hate Comment, Worst Spelling/Grammar, and Retard of the Year goes to... 7 Execution Style Murders!!

    • LOL

      You forgot Jay Cock.

  • Anonymous

    Strictly resume wise New York is Hovs and 50's , but biggie is obviously a big part of it all, Kendrick just shouldn't ever claim king of ny

    • Anonymous

      You cant deny Hov and Nas, they got 10+ albums in 20 year careers and Diddy is right there with them, a dude like 50 is not even close to being a KONY, somebody like Busta Rhymes has more a claim than 50.

    • jigga

      hmm 50 aint no king of ny its only hov and nas...but diddy runs the city

Most Popular News

Most Discussed News