Report: Nas Owes Millions In Taxes

UPDATE: Nas pleads not guilty to contempt of court, after Kelis' lawyer says Esco has stiffed his ex out of $200,000.

Much like fellow rapper Method Man [click to read], Nas has apparently failed to pay his taxes.

According to a report by TMZ.com, the famed Queensbridge rapper owes $2,584,206.31 for unpaid taxes in 2006 and 2007.

This is the latest financial problem for the rapper, who was recently in the midst of a heated divorce lawsuit with R&B singer Kelis. In the suit, it was alleged that the rapper made nearly $150,000 per month, and spends over $70,000 per month [click to read].

It is unclear whether the two are still embroiled in a legal battle, as the former couple were spotted together last month, acting very amicably towards one another [click to read].

UPDATE: The legal battle is still in effect. This morning, Nas entered a not-guilty plea to contempt of court, according to TMZ.com. Kelis' legal staff has said that Nas has failed to deliver the court-ordered $200,000 child support.

In March the judge will rule on the verdict. If Nas is found guilty, he is at risk of serving jail time.

In related news, Kelis has signed with Interscope Records since the last October hearing.

95 Comments

  • lilylonely1986

    Welcome to the largest and most successful interracial dating site in the world! ______ www-BlackWhiteDate-com _____ is for sincere singles of all races, seriously looking for an interracial relationship or interracial marriage. Thousands of new members daily. Join now to meet your dream date in this comfortable community of different cultures and ethnicities.

  • bobby_b_nice

    the article says they were spotted together last month and includes a link to another article dated "September 2009". anyway. damn Nas. you need to make some money man. and i honestly dont see any excuse for you not paying your taxes. its something all americans pay...damnit i was 16 and paying texas. smh...

  • Money & Music

    moneynmusic.blogspot.com no need to say more, as M&M plants the T.R.E.E. Tune in to the Money & Music Show or just read the archives, here's why see above...

  • pocketspit

    it just goes to show you when u think a bitch aint a gold digger she is. he has to pay he 200,000 a month. most niggaz only make that a yaer.

  • Nico 2

    Nas must have several million dollars, unless 50 hacked into his accounts and left him with less money than Buck. What don't rappers, actors & athletes get about this concept of paying shit back? Uncle Sam wants two million and change. Cut the check and go make the money back.

  • M. Sosa

    Mo Money Mo Problemz

  • datingblack

    Blackmilitaryfriends.cooooom --- a place to meet military singles and admirers in the world! Are you a civilian looking to meet someone in the military? Are you serving in the military? You've come to the right place! We bring together single members of the Army, Navy, Marines, Air Force, Coast Guard, Police Force, and Firefighters -- as well as civilians, veterans. Over the years, we have achieved tremendous success in bringing military singles and admirers together.

  • bios

    these rappers need to learn a lesson from Wesley Snipes. The government can and will put you in jail if they see fit.

  • ESCO

    Yall nigga be hatinng on NAS???? hes the greatest rapper alive next to eminem... and 50cent hez long gone! Game killed him... and he better not go waking nas up!! koz heill ETHER HIM!!!

  • CAN'T....BAN......DUKE....... BOY

    Kelis said her milkshake brings all the boys to the yard Then Nas went and tattooed the bitch on his arm I mean that way out in Cali, niggas know these guns First thing they say about you, is you a sucker for love................50 CENT 50 predicted this in '05

    • INOA

      Yeah, but Nas said: "Man that is righteous, faithful and keeps law Will surely live to cleanse the soverend Lord And you are none of the above So you a sucka for death if I'm a sucka for love And ya wanna know why I don't gotta answer niggaz, cause I truly understand these niggaz, scared of me so they talk about family members, like I can't point out your grandma niggaz". This is for all 50Cent nut huggers. Don't ever compare greatness to a fad. 50 Cent is over, and he aint even close to ever being a better rapper than Nas. If you think otherwise than kill yourself.

    • CAN'T....BAN......DUKE...... BOY

      My b, it's that time of the month for me. I'm menstruating. I'm just mad cuz I love 50 and Nas killed him in one breath. "my assignment since he said retirement hiding behind 8 Mile and The Chronic Gets rich but dies rhyming" that shit hurt my feelings

  • NAS IS GOING TO JAIL

    NAS IS A RETARD. MARRIED AN INDUSTRY CHICK (WHO CAN CLAIM SHE GAVE UP A CAREER WORTH MILLIONS SO YOU HAVE TO PAY HER ALIMONY), IN LA. WHERE HOES GET HALF, AND THEN GOT THE BIRD PREGNANT. WOW! NEVER MESS WITH AN INDUSTRY CHICK WHO CAN CLAIM SHE GAVE UP MILLIONS TO BE YOUR WIFE (YEAH RIGHT). BITCH GOT DROPPED MORE TIMES THAN THE WORD HOT. PLUS SHE GOT U TO MARRY HER IN L.A. AFTER DUDES FUCKED HER ON CAMERA. THEN SHE GETS PREGNANT FOR MORE PAPER. NAS SHOT HIMSELF IN THE HEAD 3 TIMES WITH HOLLOW POINT ELEPHANT BULLETS, THEN FELL OFF THE EMPIRE STATE BUILDING. LOL PLUS TE TAX MAN IS AFTER YOU. HE JUST LANDED IN A POOL OF ACID.

  • CAN'T....BAN......DUKE....... BOY

    Nas is a bum and a deadbeat I've been saying this for months now................All I get is hate when I speak the truth.........Nas is a bum and deadbeat who cant spit that hot shit no more and u kids want admit it...............Wait til 50 hear this shit he's gonna embarrass Nas again

    • Dkrolls

      Really? because 50 has got so much reason to mock Nas when his last album was a complete Billboard humiliation and his two fuck buddies Lloyd & Tony are now independent cos Interscope don't want no Brick Unit! Ha ha only embarassment is poor old fiddy, keep making movies fifty so they can flop again and again and again like the rest of your projects.

    • :::::::::

      douche boy, you should shut your computer off every once and a while and do something with your life. go outside, make sure your dick still works, etc.

    • :::::::::

      douche boy, you should shut your computer off every once and a while and do something with your life. go outside, make sure your dick still works, etc.

  • agsdga

    I'm not sure about that!! All my hot and sincere friends on ======[PLUSFLIRT dot c O m]===== are talking about this!! BBW, it's the place where hot models and sex y young men;and handsome folks with sensu al chick s meet and mingle! You may wanna check it out! LOL DFFFFFFFFFFFFFDD

  • Sky

    USA you need to get your legal system straight. Everything from how child support works, to who you can sue for what (most of Europe has this principle called: bonus pater familias - it makes sure you don't pay for people doing dumb shit like putting cats in micro-oven), to your focus on punishment over re-socialization and in general the precedence system (which also is in full effect in England). Oh yeah not to forget straight up killing innocents. And sometimes I wonder how people can be surprised when I smile after they claim USA to be the greatest nation on Earth (that goes for Nas to by the way.. He's got good bars, but most people claiming that shit seem to know next to nothing about the rest of the world, so how the fuck dare they?)

  • rico johnson

    Man i knew dat bitch waz a gold digga! Man lik T.I. gotta pay his first baaby mama lik 200,000 or somethin datz just fucking greedy man. For Nas its worst cuz he divorce and gotta pay child support damn!

  • peter cottonmouth

    THAT BITCH GOTTA GO!!!!! OFF WITH HER HEAD!!!!

  • alpha q

    NAS just let 50 sign you my ninja

    • dkrolls

      Ha ha 50 cant sign shit, his own mans are now going independent because its Brick Unit in the building! Funny how he use dto mock independent labels. You ignorant little shit for disrespecting Nas, the greatest rapper in the game with a career twice as long as `fiddy snitch my last album flopped hard cent`.

  • big beezy

    looks like one more dude is gunna hafta go and pawn his jesus piece.........shoulda handled his bizniss from the start instead of thinkin he's untouchable......remember redd foxx????

  • The Ice Cold Phenom

    There are going to be a lot of sad stories from our favorite artist over the next few years. Nas best get on some sort of payment plan with the IRS. Just like the old saying goes "Only two things are certain in America......death and taxes." If I am required to pay, so should my boy Nas lol.

  • easy as 1,2,3

    jay z help this nigga nas out!!! hes your boy right!!!AAAAAAHAHAHAHA

    • DKrolls

      Nah Jigga Boo too busy kissing the white mans ass in Europe right now with his wack as album Blueshit III, appearing on white talk shows pretending to be white. He don't have time for his fellow black man, not that Nas needs his help anyway, because once Kelis signs her deal Nas lawyer is going to eat that bitch alive and Nas will be paying half that child support. Genius.

Most Discussed News