Lord Jamar Defends Snoop Dogg Fan Pictured In Blackface

Lord Jamar not sure if he would have been offended by a Korean person dressed in Blackface.

Brand Nubian rapper Lord Jamar was questioned by Vlad TV about a Korean man who was pictured in blackface in a photograph with Snoop Dogg, which went viral at the top of this year. While addressing the picture, Jamar first informed those watching that with his travel overseas he’s noticed that people in Asia “worship” black culture.

He then went on to state that because of their infatuation with black culture, the man who was dressed in blackface may have been paying tribute to black culture rather than mocking it.

“From going overseas and shit like that, I happen to know that Asian people—I mean, I’ve never been in Korea, but I’ve been to Japan. And I know they straight up worship some black shit,” Lord Jamar said. “So, when I see an Asian do something like that I honestly feel in my mind that it’s more out of reverence. And trying to actually salute in a way. Rather than a mockery and some sort of—as if a white person here in America did. You understand? Their whole history with it is totally different…They really might have dressed up thinking they were going to impress Snoop with that.”

Lord Jamar later brought “racial memory” into his conversation on the Korean man in blackface. He revealed that a Korean person in blackface isn’t the same as a white, American person in blackface because here in the United States most people are familiar with the controversial history behind blackface.

“You might even have a white guy. He didn’t intentionally do something, but you come from a country where that’s in your racial memory,” he said. “As a white person and a black person. It’s within our racial memory to know what blackface is in this country. Not necessarily in Korea… So yeah, I don’t know if I would have been offended by that. Coming from that particular person and their intentions…I feel like they come from a different culture, a different background, different intention.”

It was in January of this year when a smiling Snoop Dogg was pictured with a Korean man in blackface and a dreadlock wig. The picture was posted onto the rapper’s Instagram page along with the following caption, "Stunt double. Hahahahahah. This nigha here !!"

The picture of Snoop and his Korean fan can be found below (via Vlad TV).

156 Comments

  • Anonymous

    Lord Jamar's tips to stay relevant while making no good music for 15 years: 1) Go on a white guy's show 2) Say stupid, hypocritical shit that will piss people off 3) Repeat steps one and two 4) Repeat steps one and two 5) Repeat steps one and two You see where this is going

  • kennyken

    I mean I don't think that was degrading either. It was sort of a joke. Pretty cool to me....sensitive people give me a break jeesh.

  • Anonymous

    On a Friday night does Lord Jamar watch Friends, or Belly?

  • g.d.stubbs

    None of you dealing with "race" in these comments should be taken seriously. This documentary on social control breaks it all down: https://vimeo.com/69949597 Start at 16:00 if you're lazy, and the real jewels begin at 20:00. Few of you could survive (or even have an interest in) an encounter like this; you just pretend to be in each others' faces while sitting safely in front of your keyboards.

    • Anonymous

      Just about everything in life follows the bell curve. 1% would follow up their shit talk, 1% would immediately shit their pants, and 98% fall somewhere in between. Our society and the young generations to follow are fucked if these trends of anonymous or physically removed internet racist bullshit continue. That's why most websites make you use facebook nowadays, which still only solves part of the problem. I'm too lazy to watch your video and there's no need, I already know what happens.

  • Nigga Rue

    You can't take white money from a slew of places and then claim 5%

  • Anonymus

    They got weave for your girl, cheap J's, bootleg music, and baptist churches but they will not spend money on black culture unless is wholesale so they make a profit back and will not move next door to your black ass.

  • blackface

    painting one's face black as a costume is just not a big fucking deal, regardless of the history. people just want drama to fill their boring lives

  • I couldnt give a fuck myself

    Dunno... I know sum white boys that are hardcore wu-tang fans tats every cd from any of the clan or their affilates (that's a lot of cd's lol) every show they be there that's as close to worship as any Korean so whats the diff if they went out dressed as the clan on Halloween?

  • IHateMorgy

    still at it Danielle Harling? surely there's a gossip rag you should be writing for? googled that 5%, it album sucked too

  • Eric Cartman

    RACE WARRRRRRRR!!!!!

  • OC

    The part about Asians worshiping black folk sounds a little sketchy, but I agree with the rest. Black face doesn't have the same cultural significance in Asia as it does in America.

  • Anonymous

    Koreans love famous black people but will never let a black or even white person date their children.

  • @HUH

    Are u gonna keep blaming ur shitty life on the "white devil" rofl. There are plenty of whites who's historical backround have nothing to do with slavery and were slaves themselves ie the Irish. But keep making generalisations and being a racist pussy.

    • Blaq Irish

      Btw nigga alot of people on the west of Ireland where he from are dark for white people cus they had different settlers there. Shows how much u know about shit outside the US, lol. U should be proud of where u come from pussy.

    • Blaq Irish

      Haha if u said that shit to my father he would murder your pussy ass.

    • a

      Great to see another pasty white boy getting that African poom poom

    • Blaq Irish

      True dat, my mother is black from New Orleans and my father is a Irish immigrant from Galway so I share history of being slaves on both sides.

  • Anonymous

    reasonable and nuanced answer from lj.

  • MGRUPPE.COM

    SNOOPS REACTION IS THE BEST.

  • Asian Guy

    You know, I KNOW white people. They don't mean to be racist so they should all be forgiven. I am an expert, I've been to Europe once. We'll, it was only Germany but having met one or two white people there I now know enough to make a sweeping generalization about their entire race.

  • AzX

    Racist asshole. If I ever see this punk bitch I'll teach him a lesson to shut his fuckin mouth

  • Anonymous

    been to Asia for business a few times as a dj its true what Lord is saying in this article about it being more of a reverence thing for them to emulate hiphop and dance hall culture and black face in America is a whole different thing all together

    • Anonymous

      Great comment, wish LJ could read that shit

    • Zak

      Co.sign,it's crazy some ignorant ppl think africa and asia are countries

    • @pick up a geography book

      Co-sign Liol, Way to drop some knowledge on these lames

    • Pick up a fuckin Geography book, retards

      "Ive been to Asia" You do realize that there are 48 countries in asia and hundreds of nationalities, right? Its a MASSIVE continent.Not everybody looks chineese, Japanese etc. I know for a fact that in India (which is Asia btw) they have a class system that goes by whoever has the lightest color skin gets the best jobs etc. and that most Indians who live in India are racist against Africans. Your comment is just as retarded as GayLord Jamars comment saying he knows how all Asians think just cus he was in Japan, LOL what a fucking simpleton. Smh some people truly are retards of the greatest magnitude.

  • Taye Dig

    http://4.bp.blogspot.com/-3vYDAihZzzE/TcGbl-M5FZI/AAAAAAAAG-I/eaiOk3GNGIs/s1600/Perrineau%2B%2526%2BJamar%2B16.jpg

  • TROLLING

    THIS DUDE SOUNDING MORE AND MORE IGNORANT EVERY INTERVIEW.. YOU CANT HAVE ONE RULE FOR ONE RACE AND ONE RULE FOR ANOTHER

    • Man

      He said that if a white person did it you would question their motives because the history of black face in American...He just said that Korean cat may have had just pure motives.....

    • Goodyear

      "well he made a pretty legit argument" How so then? All he did was say its ok for non whites to do that shit because they dont have slaver history. Well the fact of the matter is that there are tons of white countries, most in fact that were never involved in being slavers, so why label them the same as the slavers just because they share the same skin color as the slaver countries?? That my friend is judging others based on skin color which is racist and makes you a hypocrite. Do you honestly think MLK would agree with this dude??

    • Anonymous

      And what are you going to do, Anon, cry in your welfare check?

    • Anonymous

      well he made a pretty legit argument fuck boy what u gon do? cry about it to yo white parents?

  • COCA

    HIS ARGUMENT ACTUALLY MAKES SENSE IN THIS CASE...

  • Anonymous

    Is this dude still talking? Him and Vlad must be butt buddies or something....seriously

  • Anonymous

    This dude is a clear racist. The only time he isn't putting down other races is when someone 'worships' black people. Asians 'worship' black people, eminem 'worships' black people (http://www.hiphopdx.com/index/news/id.27740/title.lord-jamar-says-he-respects-eminem-for-worshipping-black-emcees-) He thinks black people should be treated as Gods, you can tell just by listening to his interviews.

  • HipHopDX

    If any of you got a problem with us posting articles on Lord Jamar, then we invite you to suck on DEEZ NUTS! This our website and we post whatever the fuck we want. So if you don't like it then kick rocks muhfuggazzz

    • Anonymous

      why? so hiphopdx don't have heads constantly reminding em how dumb this shit is? jamar is obviously broke and yall obviously keep putting paper in his pocket to run his mouth on sum bullshit. i mean face it, outside hiphopdx's little world, how much do his comments really affect the culture? none? thats what i thought.

    • Anonymous

      fuck lord jamar been listening to rap since 1988 never heard of this homo

    • Anonymous

      ha thats why your site is a joke you fuckin clowns. i come here for gossip not music news you dont know shit about music

  • Anonymous

    MAJOR ANNOUNCEMENT!! DETOX FINALLY COMING OUT ON JULY 8, 2014. FIRST SINGLE WILL BE CALLED, REMEMBER ME FEATURING EMINEM, K DOT, AND SNOOP DOGG!! SHOULD BE OUT IN A COUPLE OF WEEKS

  • Anonymous

    so basically he's saying he's racist against whites only

    • Anonymous

      Again, you seem the one who is blind. Why don't you hate black people too as you were slaves from black masters and sold from black masters? You should hate everyone and be curled up in a foetus position all day.

    • HUH

      AS ARE THEY TO US ......HISTORY VS OURSTORY

  • Anonymous

    He makes assumptions on Koreans, based on his knowledge of Japanese people. Think about that.

    • Anonymous

      HUH, your ass isn't self righteous like you think it is. Get on with your everyday business and stop making out as if the entire world owes you gratification, sorrow, and respect. From all of your comments you are deserving of none of them apart from sorrow you pathetic person.

    • HUH

      THE WORLD COMES FROM BLACK PEOPLE LIVE WITH IT , FACT

    • ANONYMOUS

      Great point. It just goes to show how ignorant this man is and Im one of the few people that understands where he's coming from most of the time.

    • Anonymous

      ^ His point is that Jamar is ignorant as fuck about this.

    • Anonymous

      we did, you point is?

  • triPAUD

    Yeah, he's mostly right on this one, especially how he explained why it would be more sensitive in US.

  • BB Bling Bling Boi

    Mr. 5% got that white money from his work on OZ after unfortunately showing us full frontal in that shower scene as someone alluded to earlier. This guy's such a joke, don't know who really pays attention or knows who he is anymore. For god's sake, Serch fluidly and kindly put this clown in his place on White Rapper Show.

  • IROC

    Very ignorant on Snoop part very sad on Lord Jamar proves dope is bad on the brain when you cant be a man you gotta paint your finger nails put on a dress Snoop is a hot mess!

  • NotImpressed

    Lord Jamar is right more than half the time. Ya'll just all made cause he speaks truth ya'll cant handle. I'm Not Impressed.

    • Not Impressed

      I actually didn't post this comment, but I agree. lol I'm not impressed

    • MeNeither

      Nobody's trying to impress you dick boy.

    • Anonymous

      You're a fucking corny loser and you should stop posting. "I'm Not Impressed" like people give a fuck.

    • Jack M.

      Your posting is very hard to follow. Please help. According to you, Lord Jamr is right in over 50% of the statements he makes. So do you think this is one of those times where he's right? Or is he wrong here? We're evidently "made" due to his alleged speeches of truth which we supposedly cannot fathom. But then you say you're not impressed? So you too disagree with Mr. Jamar? I'm so lost...

  • Str8 Up

    Did Asians have a history of racist black face in their culture? The only other place I've heard of it existing is Peru where it exists today (Look up "Negro Mama"). From what I understand some of the Romance languages still use "Negro" and Russians use "" (pronounced negr - from negro) to denote a black person because their history with the word is different. So black face could just mean something different to their culture.

    • Anonymous

      they have a rich history of costume performance, that's why people who know their history ain't mad it's the clowns who are in an uproar

  • Danielle Harling

    Ok, I'm sorry guys. Our editor said we each needed to have a story or two for today, and I was a little hungover this morning so I just checked to see if Lord Jamar was still talking about anything, which he obviously was. Thank God he keeps talking, I don't know how I'd have a job, otherwise! LOL

    • Anonymous

      ^you really can't tell that he's not Danielle Harling can you? Just imagine how stupid the average person is, and understand that half the world is even stupider than that.

    • Black De La Rocha

      Didn't you write for Refined Hype at one point?

  • listen

    https://www.youtube.com/watch?v=bjiCkoJcpMI&list=UUJWUcqa4wEtW1RVOUGmohFw

  • Hahaha

    ZOMG! That blackface kid looks just like Lord Jamar

  • Nick T

    What I learn most about white people from reading these mostly white comments, is that they have a massive superiority complex. They're very self righteous and think they're somehow "above" the things a lot of 'black people' choose to rap about. "How dare they talk about the struggles they had to deal with at the hands of white people, how dare they rap from the perspective a person from a white created ghetto, how dare they rap about having a better life after being deprived of anything and everything their whole lives. They should act like hipsters or pick up a dictionary and use big words to impress us. We control this shit and we should dictate what they do, even though they invented and we're just guests" lol That's what you guys sound like to me. White people have forgotten that they're just guests in our house. They have gotten WAAYYYY to bold and comfortable with this shit, look at these comments. They're no longer just buying rappers music for what it is, or accepting it... They actually think they can control it. They feel entitled to our music, as if it's the natural order of the world for them to take what we have. It's kind of unbelievable to me. It's articles like this that remind me why I don't have any white friends..

    • Anonymous

      Haha, thank god most people aren't so stupid they look to anonymous internet trolls to make conclusions about an entire race.

    • Anonymous

      lol I love how you guys keep reposting this comment. I first wrote this like a year or two ago....Props to whoever is saving my comments and reposting them. That shows they must mean something.

    • Anonymous

      Notice that Jamar thinks blacks should be 'worshiped', he was happy when he thought that was what this kid was doing and he likes eminem because he thinks he does the same thing http://www.hiphopdx.com/index/news/id.27740/title.lord-jamar-says-he-respects-eminem-for-worshipping-black-emcees-

    • Dewayne

      agreed with everything up 2 pickin up a dictionary cuz rappers need to do that shit cuz they sound ignorant n yeah stop hatin on the GOD JAMAR peace

    • Anonymous

      great re-post and they responded accordingly, kudos

    • Anonymous

      i dont have any black friends because the only black guy in my area stole my bike

    • Anonymous

      "What I learn most about white people from reading these mostly white comments, is that they have a massive superiority complex." There's a reason we're called the superior race.

    • Anonymous

      Get off your fuckin' pedestal, you racist fuck. White people invented basketball, so what, our you guests in our house? Too comfortable with our shit? And if articles like this are keeping you from having white friends, and you think that all white people act like the people here who make up just one demographic of white people (rap fans), then you're a terrible person. I'm white, and what you're saying is pretty much like me not having any black friends because of how they're portrayed on WSHH. Shut the fuck up.

  • Anonymous

    From going overseas and shit like that, I happen to know that Asian peopleI mean, Ive never been in Korea, but Ive been to Japan." Yeah same thing I guess, you racist fuck.

  • Anonymous

    The so-called coke rapper is the blackface from now. telling stories to kill kids from their own hood with drugs. dancing for the snobs, you hoes. Therefore Gucci Main and his friends is a black nazi.

  • wolfy

    some koreans i ran into in LA are biased towards blacks. I wouldn't give him a pass.

  • Anonymous

    I hope Snoop school dude on how that is not cool!

  • Real nigga

    if your black and you hate on jamar its the equivelent of hating on the black culture and hating on our selves. Jamar is a real nigga and these whites don't know the struggles of a real nigga thats why they hate on jamar. Real niggas respect the husstle.

    • Anonymous

      " being a real nigga, being yourself means showing everything about yourself " I guess Lord Jamar is a real nigga afterall, he showed us EVERYTHING on OZ in that shower scene.

    • minnesota slick

      think there might be more than 40'000 blacks in the U.S. bro. shit in a square mile in atlanta there's probably more than that

    • Johnny

      @ "real nigga": There are 40,000 blacks in the US, and you're acting like they should all have the same opinion? That's not how it works, there isn't one type of black person or one type of white person.

    • Big Gucci The Ruler

      Lord jamar isnt as real as gucci is. Gucci is the true definition of a real nigga. He kills niggas he beats up niggas he treats rachet hoes how the deserve to be treated tossing em out of speeding cars. He was a drug dealer before rapper. He runs the streets he runs the cells he is the blueprint of a real nigga.

    • I B Awn It

      Mm Hmm. Intriguing. Let us reference our urban dictionaries: REAL NIGGA 1. real nigga Contrary to popular belief, a Real Nigga is someone who always be 'themselves',not someone who goes on killing sprees and doesnt care about anything. But, being a real nigga, being yourself means showing everything about yourself but your weaknesses, knowing them at the same time. It's all about being real and true to yourself. The opposite of real is fake. You don't have to be black to be a real nigga, but it helps.

    • Anonymous

      real niggas take their clothes off and get in the shower with another nigga dicks out for the camera to make rent money

  • Anonymous

    Probably not the best idea for that fan to do, but if Snoop didn't care then why is this even news? That fan wasn't weighing the pro's and con's of it. He was trying to get attention and a pic with his favorite rapper.

  • Anonymous

    Is he hiphopdx mascot or something

  • Anonymous

    FUCK DANIELLE HARLING FAKE ASS JOURNALIST. MORE LIKE A SENSATIONALIST. HPE YOUR PROUD OF YOURSELF CUNT. YOU ARE CONTRIBUTING TO THE DOWNFALL OF HIP HOP FOR A MEASLY PAYCHECK YOU DUMB BITCH.

  • Anon

    He makes a good point.. but they should probably be educated about why blackface is offensive.

  • BigFoot

    You can always tell when the CR*CKERS show up and post........ F*ck you, Cr*ckers!

  • Anonymous

    fuck this nigg[er] stop posting about him,damn near about to unbookmark DX. Read your comments DX and showyou actually give 2 shits about your fanbase and stop posting about jamar like we ask you to on every damn post.

  • I HATE HIP HOP DX

    WHY WHY WHY DOES HIP HOP DX KEEP HEADLINING LORD JAMAR ONE HALF OF THE READERS DONT KNOW WHO HE IS THE OTHER HALF DONT CARE im about 2 lord jamar articles away from switching to worldstar

  • Korean eyes

    NO buddy we hate you fuckers

  • Anonymous

    Ok Lord Jamar drops jewels... BUT ITS OBVIOUS DX ONLY POST HIS CONTROVERSIAL STUFF FOR HITS SMH FUCK HIP HOP DX GAY ASS WEBSITE... ALMOST AS BAD AS ALLHIP HOP AND WORLDSTAR.... NOT TOO FAR BEHIND

  • LordJamarCareerIsDead

    Lord Jamar Career Is Dead

  • Anonymous

    who the fuck is lord jamar ?

  • LordJamarGoEnjoyRetirement

    Lord Jamar Go Enjoy Retirement

  • WhoIsLordJamar?

    Who is Lord Jamar?

  • WhyAreWeHearingAboutLordJamar?

    Why are we hearing about Lord Jamar?

  • Seriously?

    Lord Jamar is the Fox News of hip hop. Racism in Korea is real. The rampant racism in South Korea stems from the common belief that Koreans are a "pure blood" that have been homogenous throughout history. Biracial men were banned from serving in the South Korean military until January 2011. A 2009 poll revealed that 47% of Korean children were uncertain or negative on the subject of whether they could make friends with a biracial child.

  • Uncle Flocka Flame

    YES! Another Lord Jamar story. You know I gotta get my daily fix. Hey HHDX you ought to have a 24/7 section on all the shit Lord Jamar thinks every single day on every single topic!

  • Really?

    Vlad and his VladTV are hate mongering pieces of shit

  • Everyone

    The funniest part is of how he's been to Japan and therefore it might be plausible that people in Asia worship Black culture. He's so "color" struck right now that a lot of what he says only makes sense to people as ignorant or left out of the loop as him. One good thing about all of this is he will definitely learn as he goes, and long boring explanations will come as he tries to say things to impress one side over another. When you try to impress others, you might say some things that aren't truly in your heart. People will call you on those things, and they aren't you so you'll need help learning, explaining and coming to grips with not being the know-all. lol! You don't sound educated, you sound like a confused protege of Darwinism that can't explain issues without divisionism. Care for one doesn't mean hate for another, I hope you know that!!

  • Me

    Everybody wants to be like black people and the Korean was just honest.. Dope as Shit to me..

  • Johnny

    That picture is hilarious. Asian dude looks so ridiculous. Snoop obviously wasn't offended so whatever.

  • Anonymous

    that's actually a compliment....nothing like the minstrel shows. Jamar is on point.

  • Anonymous

    wait...... so a non story gets coverage to make it an even more non story........... HHDX YOU FUCKING SUCK DONKEY DICK

    • Anonymous

      which is ironic bc we all have ad blocker... LOL

    • Anonymous

      Amen ...I have been preaching the same thing since last year when they realized Lord Jamar NON story's elicit increased page views which = increased ad revenue, higher CPM rates

    • Anonymous

      you dont get it do you? a non story with lord jamar's name in it will literally generate thousands and thousands of views and probably a hundred or more comments just today. they running a business here based on web traffic and ad revenue.

  • Anonymous

    hurry up and buy!

  • Mack

    For someone who denounces homosexuality, Jamar sure seems to be special friends with Vlad...

  • Anonymous

    I did not know that, thats why all these dumb jamar post.

  • Anonymous

    Lord Jamar is deleting all the posts about white rap, except for bieber & MGK! He is the new owner of hhdx!!

  • Anonymous

    That shit look mad corny smh Snoop is a bitch for even taking a picture with that loser

  • Anonymous

    SO A WHITE BOY CANT PAY TRIBUTE TO BLACK CULTURE WITH SOME BLACK FACE PAINT?

    • Nick

      if he's ignorant of what "blackface" historically represents in this country. but then it's on him for whatever repercussions may occur. i mean, you may be ignorant of what a burning cross historically represents, but it's still fucked up to light one up.

  • Anonymous

    Did Vlad ask Lord Jamar about how Snoop be getting his nails manicured and the tips painted?

  • Anonymous

    "people in Asia worship black culture." Word? Then why the fuck they act so shady towards us out here?

Most Discussed News