Hopsin Addresses Suicide Tweets And Upcoming Hiatus

Hopsin says he plans "to go live a personal life" following his "Knock Madness Tour."

Referencing a series of Tweets he released in November, emcee and Funk Volume founder Hopsin recently spoke with ThisIs50 about the effect that his social media activity has.

Asked about the Tweets he let loose on November 6, Hopsin says he was surprised at the reaction his words drew. “I just be saying shit,” he said. “What happened that day? I was just really sleepy or some shit and I woke up early, I just had to do some work, I was just like, ‘Ah this is one of those days.’ I didn’t actually literally mean it. I was just tired.”

Two of the Tweets in question, which HipHopDX reported on two days later, appear below.


 


 

Speaking to the reaction the Tweets garnered, Hop told ThisIs50 about learning that his Tweets became industry news. “I was just chilling,” he said, “and a few hours later my assistant called me and she was like ‘Yo, XXL and HipHopDX, they posted your Tweets that you’re gonna commit suicide.’ I’m like, ‘What?’ I was just posting it. I do dumb shit daily and I was like, ‘What the hell? They posted that shit?’ Everybody on the Internet was like, ‘Oh my god,’ I was like, ‘Oh damn. It’s that simple to get everybody going?’ I was like, ‘Hell yeah. I got the fucking world in my hand now.’”

Addressing rumors that he is planning a post-tour hiatus, Hopsin confirmed plans to slow down his musical activity in favor of focusing on his personal life. “I’m about to do the tour,” he said, noting that he will take time off while overseas. “I’m about to go to Australia. It’s too much shit. I’m doing too much music stuff. I just need to go live a personal life now and focus on that more ‘cause I been going 100 on the career shit and just touring all the time. I’m never home. It’s not satisfying me. I’m never home. My bed is unfamiliar to me."

While on ThisIs50, Hopsin also described his pre-fame status as an extra for a number of television shows. “I been on like hundreds of TV shows, like more shit than John Tucker Must Die,” he said in reference to a small role in the 2006 comedy. “But I was an extra. An extra is nothing. That’s the fucking shit in the background. Nobody pays attention to no fucking extra. You would not even be able to see me, like it’s rare that people would spot me out in these shows. I was all the way in the background, just little black dude in the background. You’re not gonna really see me in any of this stuff.

“That’s how I was making a living for like five years," he continues. "That was my living, I was still doing music, every time I went home from doing that, but it’s just, I needed to pay the bills and all that.”

Describing some of the specific series on which he appeared, Hopsin named several examples. “I was in ‘Gilmore Girls,’” he said, “I was in ‘Malcolm in the Middle.’ I was on fucking ‘Cold Case,’ what is it? Some fucking cop shows.”

When prompted about his appearance on the Disney Channel series “That’s So Raven,” Hopsin, who held a small speaking role in a single episode, talked about the experience. “That’s my shit," he said. "I’m proud of that shit. I was like 16 years old. That was an accomplishment.”

Hopsin’s Knock Madness Tour is scheduled to begin on January 18 in Santa Cruz, California and is set to continue to make stops in the United States before heading overseas on March 31 for a show in Cathouse, Glasgow.

RELATED: Hopsin "Knock Madness Tour" Dates

Advertisement

43 Comments

  • 666

    http://i1.ytimg.com/vi/i2JTIhpXxsM/mqdefault.jpg

  • 666

    http://i1.ytimg.com/vi/HCcDuGWW77s/mqdefault.jpg

  • Waidde

    my co-worker's step-mother makes $68 every hour on the laptop. She has been out of a job for eight months but last month her check was $21239 just working on the laptop for a few hours. read the article,,,,,,,,,,,,,, http://x.co/3XZhL

  • Anonymous

    This guys Live shows are fucking ILL

  • sxxx9

    http://www.youtube.com/watch?v=lKLTjaJzEkU

  • sxxx9

    http://www.youtube.com/watch?v=cjKDSy75Jgw

  • Anonymous

    There is no way they are more racist than the USA

  • hospinIsTryingToBeWhite

    LOL....THAT ALBUM SALES REALLY HURT HOMMIE. THIS DUDE WANNA BE EMINEM SO BAAAAAADDDDDD!!!, THIS DUDE WANNA BE WHITE SOOOOO BAAAAAAADDDD!!! ITS KINDA GONNA HURT WHEN AFTER DOING ALL THE WEIRD STUFF, DISSIN EVERY RELEVANT RAPPER THAT SELLS RECORDS, THE CONTACT LENS....ALL THAT SHIT AND STILL COULDNT SELL UR ALBUM LMAO. YO HOSPIN, GO AUSTRALIA MAN, THE RACISM OVER THERE GONNA GIVE EU A RUDE AWAKENING. WHEN U GET BACK TO THE US, U GONNA LOVE AND APPRECIATE BEING BLACK YOU STUPID FHhhUCK

    • brosmoses jones

      you wouldn't know talent if it hit you in the face. hopsin is trill af. if you can't respect that then you're the stupid fuck. also being rowdy doesn't mean he's tryna be white. get over yourself.

    • Jimmy

      You sound cool bro, wanna Skype?

  • 666

    http://i1.ytimg.com/vi/hPtnxYxIvqM/mqdefault.jpg

  • THE BIG THE BAD THE BIG BAD GUCCI

    HAIL GUCCI.

  • jasonnns

    http://www.youtube.com/watch?v=WbhiTDooqz8

  • Anonymous

    Oh shit Hopsin was looking for attention? No way!

  • 00000

    http://www.youtube.com/watch?v=IFVmqmCk7Ww

  • 00000

    http://www.youtube.com/watch?v=gCX-lb2MaNI

  • alpharotqt

    Hopsin is filthy and key and peele is truth yo funnay ass sheeit :D

  • stanlee94

    hopsin is mad ill. y'all are just haters. suicide tweets were unnecessary. people just hate on him cos he dissed yeezy, and y'all accuse him of being corny but truth is he can rap CIRCLES around kanye and he's even better than kendrick lamar. better than 99percent of rappers today

    • Hawk you down

      Respect yea im sure he makes good money doin his own thing n don't gotta deal wit label bullshit.

    • stanlee94

      thank you for your honesty. finally someone else who sees what a fraud kanye is. and as for the kendrick hopsin comparison let's agree to disagree.the contacts are lame tbh but i think hes mega successful for an independent artist,i mean if he wanted he could sign to something and be bigger,but he wouldn't be able to rap the way he wants. either way hes ill

    • Hawk u down

      Kanye is a terrible rapper shit voice flow n very average lyrics if he didn't make beats he would never have been signed. Hopsin aint better than Kendrick but he can defiantly rap his ass off if he didn't come off so corny in interviews he could of been a lot bigger

  • And WHAT

    Hopsin can rap but he is a fuckin weirdo nigga wit them colored contacts n faggot lookin eyebrows. He just comes off so corny in a lot of his interviews Machine gun Kelly is the same corny as fuck and a shitter rapper than hopsin

    • HEROIN BARS

      yea Hopsin is far better than MGK only mgk fans rate that guy they are like the biggest emo fruits ive seen always sayin dumb weird shit bout his music speakin to their heart getting them thru the hard day his lyrics are wack as fuck id rather listen to Riff Raff least he makes ya laugh

    • stanlee94

      yo i agree he is weird. as far as corniness goes id say its just his contact lenses. his interviews are good cos hes just humble in them, makes jokes too. and hop>>>>>mgk

  • HipSon

    This niggur Hopsin is gay as fxck. Yo, how about I go and try to say i;m gonna commit suicide because no one bought Knock Madness. Gay azz gangster wannabe. This niggur couldn;t get into the gay boy gangsters in jail after taking two sausages to the piehole.

  • wenatsotsi

    That Suicide ish is nothing to play with.. Not cool, for someone who tries to come across as this consciuous-esq rapper

  • Shirley Larson

    upto I looked at the receipt for $4288, I didn't believe ...that...my father in law could truley taking home money part-time on there computar.. there aunt haz done this for under 16 months and resently cleard the depts on there cottage and bought themselves a Chevrolet Corvette. go to the website... www.Tec80.com you cant talk about being retarded cause special people and fams will take offense....fuck that.

  • Kanye West

    Ladies & Gentleman, what we have here is a hater in the flesh. Yeezus is that new God flow, that Donda Music. It transcends your typical rap album. Yeezus will challenge you to open the depths of your mind and think, not to mention open your eyes to the ugly truths of this world. It's beauty, it's fire, it's ice. More importantly, it's NOT the work of a corny, wannabe horrorcore "artist" that wears white contacts just for shock value. P.S. What exactly is that trash he's wearing. Looks like something a burnt out hipster would wear. What's the name of your clothing line Hop? It ain't Ralph. What's the name of your clothing line? We don't know

  • STUPIDCURTISJACKSON

    LOL....THAT ALBUM SALES REALLY HURT HOMMIE. THIS DUDE WANNA BE EMINEM SO BAAAAAADDDDDD!!!, THIS DUDE WANNA BE WHITE SOOOOO BAAAAAAADDDD!!! ITS KINDA GONNA HURT WHEN AFTER DOING ALL THE WEIRD STUFF, DISSIN EVERY RELEVANT RAPPER THAT SELLS RECORDS, THE CONTACT LENS....ALL THAT SHIT AND STILL COULDNT SELL UR ALBUM LMAO. YO HOSPIN, GO AUSTRALIA MAN, THE RACISM OVER THERE GONNA GIVE EU A RUDE AWAKENING. WHEN U GET BACK TO THE US, U GONNA LOVE AND APPRECIATE BEING BLACK YOU STUPID FHUCK

    • Anonymous

      He sold like 25k+ on his own label and produced a lot of his tracks, I'm sure he's doing just fine financially from that and touring.

  • Tapeworm

    these emos loved it when he said he wanted to kill himself

    • Anonymous

      hell yeah i wanted to slit my wrists at the same time as him but now that he pussed out i cant listen to him no more

  • Anonymous

    Corniest rapper I ever heard in my life, he's cornier and more annoying then Eminem was when he was doing songs like "Big Weenie". If your over 14 years old and listen to Hopsin, you fail at life

  • Anonymous

    lol i wonder if hes gonna put another album out cuz right now dude is on top of the food chain right next to Kendrick

  • Anonymous

    fuck hopsin, if u only knew how it is to be depressed. suicide is not a joke.

  • Anonymous

    Check out thegrandreport, they got some good hip hop and viral videos on there

  • Anonymous

    Man, can't joke about suicide hop. A lot of sensitive shit be going on nowadays

    • ryanmac992

      either everythings ok to joke about...or nothing is. if you start saying ohh you cant joke about suicide because this guy will get mad....then you can say that about anything....you cant joke about being short cause midgets will take offense....you cant talk about being retarded cause special people and fams will take offense....fuck that. either everythings ok to joke about....or nothing is

Most Popular News

Most Discussed News