50 Cent Files Federal Suit, Claims Judge Discriminated Against Him

50 Cent says an arbitration judge discriminated against him on the basis of race and because he's a Hip Hop artist.

Earlier in 2013, 50 Cent lost a lawsuit against Sleek Audio, a company the Queens emcee claimed owed him over $261,000.

Now, according to TMZ, 50 Cent is filing a federal lawsuit, claiming that the arbitration judge in the case discriminated against him because he's black, associates with controversial African-American figures, and because of his status as a Hip Hop artist.

50 claims that the judge did not allow him to cross-examine witnesses, and refused to look at evidence that he presented.

The rapper is seeking that the award from the first lawsuit be vacated, and is asking for a hearing regarding the judge's bias.

Sleek has responded, claiming that 50's allegations are an attempt to avoid the arbitration decision that awarded Sleek the money in the first place.

In the original suit, Fif sought $261,000 from Sleek Audio for a longstanding debt, while the company argued that 50 tried to cut the company out of their business arrangements to create a new line of headphones.

RELATED: 50 Cent And Former Affiliate Trav Nearly Break Into Fight Onstage



  • Big Dan

    I wonder how 50 would have felt and reacted (actually, I can imagine), if he had started this whole rapper with a headphone line gig and Lloyd Banks had gone off and started his own line.

  • Anonymous

    "50 is in possesion of Gunplays MMG chain, they ain't done shit" Ross bought him three more. Curtis can keep his, maybe give it to Yayo for his birthday.

  • CrystalCliff

    just as Alexander implied I didnt even know that a mom able to profit $6828 in a few weeks on the computer. did you look at this site... www.Can99.com As for will I be watching next seasonalways and to the end. I am a devoted and die-hard True Blood.

  • jimjim

    like i said before anonymous your a stupid motherfucker get a life pussy stop internet hanging you want to talk shit fuck your mom how about that



  • Margie W. Mitchell

    what Russell said I am amazed that someone can get paid $9216 in 4 weeks on the internet. did you read this website... www.Can99.com Ab-Souls album then Jay Rocks. Then Black Hippy. (I think its to create hype for each 4 so when they get together again BAM)

  • HEAT

    Dude business savy is garbage now a days, he lost the first time, and he will lose this time, I'm sure it's costing him more paper to pay the lawyer representing him, Sms, SO Energy drinks, his boxing ventures are all unsuccessful, I don't know one nigga that owns his headphones or drink that bullshit, no new albums, no tours and every year his spot on Forbs is lower, with declining per year, 5 years from now he will be filing bankruptcy

    • Big Dan

      What proof does he have that the judge was racist. A hearing will be by another judge who isn't going to send another judge up the creek based on accusations with no facts to back that up.

    • Anonymous

      id say thats pretty good earnings for someone whos apparently irrelevant and washed up

    • HEAT

      @ Tied, agreed money is points in the game, but 50 is earning less and less every year so his points ain't that high no more, Jay, Puff, Baby and Kanye still clocking big bucks on Forbes list every year, I think 50 earned like 6 mil last year, his security staff and lawyers cost him that a year bro

    • HEAT

      @ laughing straight to the bank, I'm not commenting from a pc, I'm commenting from my iPhone while getting some head from your mother bitch! review the past 5 years of dudes reported net income on Forbs and you will clearly see its less and less each year, at one point Mike Tyson, Hammer, Allen Iverson and many other high profile celebs were getting millions, but based on bad investments, excessive spending etc ended up filing for bankruptcy, get off 50`s dick and do the math on your shitty pc

    • Reid

      This nigga is mad rich - money is points in the game. he just ain't letting shit slide, which is the right way to move in business (and in life). Comparing don't mean shit (okay, compared to Bill Gates he's a pauper, but compared to Joe Schmo making 80 K a year struggling to pay the mortgage and car note and raise a family he's doing good). But that's irrelevent - money is the freedom to do what U wanna do. If U wanna go on a vacation all of a sudden, and U can do it (and do it well), then U good. If U want to live somewhere and U can make it happen, U good.

    • I'm laughing straight to the bank

      LOL. You're really on here trying to discredit this dude's business acumen who got hundreds of millions in the bank while your broke ass is sitting in front of your shitty pc?

  • Anonymous

    yeah yeah play the race card, go fuck yourself

  • attention whore

    lol this nigga is nowadays only in the news for saying bullshit and DX keeps sucking his dick. Mussically this monotonous and lyrically weak rapper has nothing to offer nowadyas. No friends in the game, his own crew doesnt like him anymore and even his Stans are now sucking others rappers dicks.

  • Anonymous


  • Anonymous

    If you want a good reputation it's a good idea to NOT make a career out of killing, robbing, raping and shooting people in every song.

  • Officer 50

    Curtis is always suing and taking someone to court. I thought he was a "gangster", what happened?

    • notOfficer50

      I thought u were really Officer 50 :(

    • Anonymous

      Actually, this makes his boss image even stronger.

    • p

      so if it was you, you would just allow people to shit on you? your comment makes little to no sense... if a company tried to rip him off and he wanted his money what does suing the company have anything to do with not being a "gangster"? or in this case if the judge really did discriminate against him you suggest he just sits there and takes it? stupid..

  • Anonymous

    Y'all kow this guy don't like losing. Checkout thegrandreport, they got some good videos on there


    I'm the new B.I.G. This nigga will be broke soon, he won't be even able to throw 50 cents in a strip club. LOL

  • Anonymous

    Godfather 50 is allergic to losing! It makes him sick so he gotta keep going back til he wins even if he spends more on his Jew Unit lawyers than the lawsuit is for!

  • Anonymous


    • Ricky Rozay

      Teflon Don > every 50 album after 2005

    • Anonymous

      Ross did not win. 50 is in possesion of Gunplays MMG chain, they ain't done shit. 50 had that mans baby momma and son all up in a viral video and he was kissin on them and shit, Ross did nothing. 50 narrated a sextape with Ross other prositute baby momma and while Ross aint do shit she did take him to court LOL

    • Anonymous

      yea dont mess wit 50 cent is fucking rich and never looses

    • Anonymous

      Ross did and won easily.

  • wolfman

    There's a game inside a game inside another game. 50's a smart guy, and I think he's just playing the court system like the streets -- because I bet he did try to cut Sleek Audio out and start his own line.

Most Popular News