50 Cent Says Interscope Records' Changes Have Delayed "Street King Immortal"

50 Cent says that Interscope Records' staff turnover has made him to deliver the fifth major label album he's envisioning.

It has been nearly four years since 50 Cent released a label-backed album. In that time, the Queens, New York superstar and G-Unit Records head was believed to be without a label to begin with. After moving his own label to EMI Distribution in 2010, the multi-platinum star was believed to be free of Shady/Interscope Records, where he released four solo albums dating back to 2003.

Speaking about the album believed to be titled Street King Immortal, 50 Cent recently explained his delays to MTV Rap Fix. "I don't really need the money off of the record. I want the record to be right."

Having been backed by Interscope Records for over a decade, 50 Cent confirmed his ongoing relationship with Jimmy Iovine's label, but noted heavy personnel turnover. "[Interscope Records has had] a lot of staff changes, a lot of different people moving in and moving out," said the rapper. Recently, Interscope became the latest home to Joie Manda, who left his post as Def Jam Records' President to become 'Scope's President of Urban Music.

Comparing himself to a basketball player, 50 elaborated that he feels the proper supporting team is not in place. "I've been on a team where I take the ball out and throw myself the alley-oop, and I take the ball out and shoot the three-pointer myself, and I take the ball out and I dunk the ball."

Interscope Records' current roster includes Kendrick Lamar, ScHoolboy Q (both of whom are signed to TDE/Aftermath Entertainment), and two onetime nemeses of 50 in French Montana and Game. The latter is signed to Geffen Records, an Interscope subsidiary.

The video of the interview is below:

Get More: 50 Cent, Music News

The full 50 Cent interview with MTV Rap Fix.

RELATED: 50 Cent Says He Has "Full Support" From Interscope Now

Advertisement

122 Comments

  • Anonymous

    "ja had the biggest fall off in hip-hop history with sales like that. i would def sit on my album for a few years then flop" Listen real close Rain Man. Ja's album wasn't even released in most stores. It sounded more like a dance club album, and wasn't anything like his past albums. Yeah, 7k is DOA, but at least he can say he got it out there. Where's Street King? Where's that awesome Adam Levine song? 50 no longer controls his musical fate and it shows after 4 long years and his album is collecting even more dust lol

  • Anonymous

    "It's all about quality not quantity, 50 knows this now" He hasn't had quality singles in years.

  • Anonymous

    "i said last albums, pain is love 2 barely sold 7000 copies on a year and half or so" It was an indie album with no promotion. 7,000 is still better than 0 than Street Slop Mortal has sold.

    • Anonymous

      fuck outta here mane, ja had the biggest fall off in hip-hop history with sales like that. i would def sit on my album for a few years then flop like that and have it completely forgotten about. only a clown would give props to a nigga for selling 7000 in a year

    • Anonymous

      no its not. ja rule fell off harder than anyone in rap ever with sales like that! 50 could put out a blank cd tomorrow and sell 50k min

  • Anonymous

    this nigga hasnt been relevant ever since ja rule killed his career back the early 2000s

  • zxsss9

    http://www.youtube.com/watch?v=6YRYe-jk_SA

  • blackout

    LOL he knows nobody's gonna buy his album lmao!!!

  • cheki

    sorry but 50 has the most boring interviews lol

  • bur

    even them murder inc nigga clowned you i was there !!!

  • bur

    dis nigga talking like white bitch , what i thought u were gansgta nigga NEVER snitch nigggaa queens all day

  • queenZZZZZ

    this nigga beaten women now cmon nigga

  • hunta

    Fuck this rat snitch ass nigga B

  • MIO

    MIO: Ja Rule Next Album - titled "Fuck Fame" Track list 1.King Of The Nile - Ft Chrisette Michele prod by. Cool & dre ) 2. I'm Back (Produced By. Kanye West) 3. My Brother's Keeper - Ja Rule Ft Rick Ross (produced by. 7) 4. Freedom - Ja Rule ft. The Dream (produced by. Chink Santana) 5. What We Gon' Do (produced by. Street Runners) 6. Prime Time- Ja Rule Ft Jay Z & DMX ( produced by. Irv Gotti ) 7. All Of This - Ja Rule Ft Drake (Produced by. Noah "40") 8. The Rules (Produced By. Just Blaze) 9. T.I.M.E(Produced By Swizz Beatz) 10. My Baby Ft Ashanti ( Produced By. 7) 11. Dangerous Minds Ft Asap Rocky ( Produced by. Hit Boy ) 12. The World Ft. Scarface & Nas & Jadakiss(Produced by. Irv ) 13. No Limit ( Produced by Justice L.E.A.G.U.E ) 14. Big Remo Skit 2013 15. On The Run Ft Fat Joe & N.O.R.E ( produced by. 7) 16. F**k Fame (produced by. No I.D) 17. Our Life Feat. Mary J Blige( produced by. 7) 18. Ride With Me (produced by. Irv) 19. My Dreams ft LLoyd ,Black Child , Cadillac Tah, Vita , Charlie Baltimore & Ashanti ( produced by. Malay) Get Ready "Fuck Fame" Welcome Home Ja Follow @Ruleyork Twitter!.

  • THE GAME

    ANOTHER L FOR THE SNITCH. GAME MIGHT NOT HAVE THE $$ 50 HAS, BUT HE'S PUTTING OUT MUCH BETTER QUALITY MUSIC AND THAT'S ALL THAT MATTERS!!! G UNOT!

  • zxsss9

    http://www.youtube.com/watch?v=hBbCWaglGBY

  • Anonymous

    Year of B.Hudson. Free Eps every month July Ep out now www. bhudsonmusic .com

  • Anonymous

    game seem to be gettin those records out

  • zxsss4

    http://www.youtube.com/watch?v=5SCtyEOJy0A

  • zxsss4

    cause imma a mother fucking monsterr

  • zxsss4

    niga u ant straight u a homo lol

  • zxsss4

    ruu ruu roa ruuuu like dungon dragon

  • zxsss4

    spanish ppl said no such thing of the spanish lanuage its just racist monster sounds yea niga lol

  • zxsss4

    but u keep saying it niga get at u haa

  • zxsss4

    gay ppl said real gay ppl dont care about the word homo.ask a saight niga is he staight haaa niga get mad? haaa

  • zxsss4

    http://www.youtube.com/watch?v=AqeIiF0DlTg

  • hhhaaaaaa

    aahh-haa lol, he got shelved and now he up washed. this fool is the laughin stock of the entire hip hop community. rotfl, even his son hate this nigga.

  • zxsss4

    nigaz want "bend' fits for being gay lol spoke to some real gay ppl they said yal lieing yal trying to set up mixed ppl and other types of ppl to make fun of them in movies allso

  • xx009

    http://www.youtube.com/watch?v=KsnAk6tjsts

  • HA 50...

    Never seen someone start off so dope and popular and fall off terribly the way 50 did...Idt this album is even gonna end up dropping. Does anyone know if eminem is still dropping an lp? I think that is a detox-like myth now as well theres is close to nothing said about it

  • zxsss4

    yal nigaz see some horses when kkk see your ass haa

  • zxsss4

    even some guys do it hahaa no homo?? yea homo hahaa

  • zxsss4

    http://www.youtube.com/watch?v=9KXc4OeJSJQ

  • zxsss4

    SOME PPL EVEN GET ASS INJECTIONS TO MAKE FUN OF MIXED PPL BY CALLING THEM HORSES.SHAKE IT LIKE A EARTHQUAKE HAHAA. WOW CRAZYY

  • 101

    Schoolboy q ain't signed to aftermath. Where the hell did you guys get that from??? Made it up most likely. Atleast before publishing an article please make sure to keep your facts right ffs dx

  • HEAT

    Kendrick Lamarr is almost plat and he's on Interscope, 50 just can't get a buzz, while the singles he released were ok, they didn't garner much attention, radio, or media fanfare, 50 is one dimensional, and nobody is buying into that tough, I'll shoot you anymore from a multimillionaire, those headphones were a flop, don't know anybody that owns a pair, the boxing thing is dead since Pac Man got knocked out, nigga has no loyalty to his friends or artist, talk shit about Mayweather, Banks and Yayo, always got an opinion about what somebody else is going thru (TI) but his woman abusing ads ain't saying shit about his domestic abuse case, fuck 50 cent!

  • zxsss9

    http://www.youtube.com/watch?v=ckER5Ijn0-c

  • Anonymous

    "50 worst selling albums still sold more than any Ross, Fat Joe, Ja Rule, Game, etc last albums" Blood in My Eye, largely viewed as Ja Rule's worst album, went platinum. I'll give you Fat Joe. His sales have been bottom barrel, but at least he released those albums. Curtis can't even do that.

    • Anonymous

      i said last albums, pain is love 2 barely sold 7000 copies on a year and half or so. if you wanna compare any old album then we can talk about get rich or die trying too and you will lose

  • MIO

    Ja Rule Next Album - titled "Fuck Fame" Track list 1.King Of The Nile - Ft Chrisette Michele prod by. Cool & dre ) 2. I'm Back (Produced By. Kanye West) 3. My Brother's Keeper - Ja Rule Ft Rick Ross (produced by. 7) 4. Freedom - Ja Rule ft. The Dream (produced by. Chink Santana) 5. What We Gon' Do (produced by. Street Runners) 6. Prime Time- Ja Rule Ft Jay Z & DMX ( produced by. Irv Gotti ) 7. All Of This - Ja Rule Ft Drake (Produced by. Noah "40") 8. The Rules (Produced By. Just Blaze) 9. T.I.M.E(Produced By Swizz Beatz) 10. My Baby Ft Ashanti ( Produced By. 7) 11. Dangerous Minds Ft Asap Rocky ( Produced by. Hit Boy ) 12. The World Ft. Scarface & Nas & Jadakiss(Produced by. Irv ) 13. No Limit ( Produced by Justice L.E.A.G.U.E ) 14. Big Remo Skit 2013 15. On The Run Ft Fat Joe & N.O.R.E ( produced by. 7) 16. F**k Fame (produced by. No I.D) 17. Our Life Feat. Mary J Blige( produced by. 7) 18. Ride With Me (produced by. Irv) 19. My Dreams ft LLoyd ,Black Child , Cadillac Tah, Vita , Charlie Baltimore & Ashanti ( produced by. Malay) Get Ready "Fuck Fame" Welcome Home Ja Follow @Ruleyork Twitter!

  • iBwizzle

    I blame Chief Keef for bailing out on his video shoot, "Hate Being Sober"! 50 Cent had planned to release his album along with the hype of Chief Keef who could have been Gold by now and the hype Kendrick Lamar.

  • lol

    i think he meant to say my buzz is on subzero and no one will spend a dime for it.

  • IF WE WERE IN A WORLD WHERE EVERYBODY SAID THE TRUTH

    50 Cent Says Irrelevance And Lack Of Buzz Have Delayed Street King Immortal

  • Jimmy

    Poor fella, he will make any excuse about this album not coming out. The bottom line is...he fucked up by creating the headphones when he knew Dre an Jimmy was on that grind. Also, its just pure payback simple and plain. He tried to stop everybody else album from dropping a. Styles b. Game c. Jadakiss d. Buck, and now Banks Its just good ol fashion payback stomping a big hole in his ass. He knows they will never drop his album, hes trying to hold on in hopes they will. Lmao, They splittin his wig big time!

  • ROZAY

    HAHAHA !!! This snitch is over, I'm the goat right now. BAWSE !!!

  • Anonymous

    you have pulling power any more curtis GIVE IT UPFLOP SINCE 2005

  • Rap Fan

    The real reason why his album is delayed is because all four singles he released so far have not done too well. Why would a record label waste money to release an album if the highest charted single so far was only 27 on billboard. As soon as 50 gets a top ten hit his album will come out, otherwise we will get nothing but excuses. Its like that with all big name artists, because they do not want to come out and sell such a small amount compared to what they are use to.

  • PAPA DOC

    50 once said he wants people to anticipate his albums the way they do Dr.Dre's. the album is probably already done, this is all a publicity stunt. When 50 returns he'll sell.. Even if you aren't a 50 cent fan, he has a massive following overseas and in the states. Who didn't want a 50 cent verse on J.coles new track? we all did.. which proves how relevant 50 is. #PAPA DOC!!

  • kc2lv

    50 Cent just likes attention that's all why else say your album not dropping. Floyd getting all the attention 50 probarly not liking that nigga got more shine and he fucking with the niggaz you hate i guess jail does change some ppl shit.

  • zxsss4

    http://www.youtube.com/watch?v=QI-KjVLS6Uk

  • Anonymous

    lost power with interscope while doing other things

  • sxxx9

    http://www.youtube.com/watch?v=5EGp3ZOKj3U

  • Kdot

    Why y'all hating on 50? He dropped some hot singles in the past few months. Listen to Major Distribution and We Up. They go fuckin' hard. 50 Cent is back on top. And no Ja did not end 50's career. You don't even hear about Ja anymore. He's a dead beat. After Get Rich Or Die Tryin' Ja Rule was forgotten forever like a bitchass he is. 50 Cent's new album's gonna be dope. If y'all don't believe me, listen to his newest singles. They're pretty fuckin' good. Y'all are just haters, cut the man some slack, he got back on his feet after 2 albums that weren't as good as his first 2. We still believe in you 50, your album's gonna be a hit.

    • Rap Fan

      His singles were good but they didnt chart too well on billboard so the label will not release his album until they get a hit.

  • Jnr

    I never thought i will see GAME release 5 albums BEFORE 50, wow... Nigga, the same changes were going on at Interscope but yet Game still released his shit, whether the album did well or not, he still released the shit, unlike you. Making excuses all the time. Damn...

    • Anonymous

      It's all about quality not quantity, 50 knows this now.

    • Jnr

      @Anon, what has the features on the album got anything to do with it being released? You will rather delay your shit than have it forgotten about two months, really? Firstly didn't 50 release numerous singles about this so-called album and how many of them are memorable few months on? 50 is schedule to release his albums before Game does and yet Game just released his 5th album and 50 is still struggling to release his 5th four years on.... I understand you are a 50 fan and frustrated

    • Anonymous

      exactly, his albums didnt do well and they were more like compilation albums with the entire rap industry featured. id rather delay my shit for years than put it out and have it forgotten about 2 months later after it flops

  • Lloyd Banks

    When is my album dropping??

  • COCA

    NO... YOU'RE WASHED UP, NOBODY CARES ABOUT YOUR MUSIC ANYMORE...SO YOU'RE AFRAID OF FAILURE. THAT'S ALL.

  • Jimmy Lovine

    Curtis, were never going to release this. Find a new label if you can bucko.

  • Anony

    Ja Rule poops all over Kurtis Whackson.

  • BK Nigga

    how this nigga expect to be the main dude in NY with 4 albums only?

  • MIKE

    quit rapping duude!!! you and dre both use Eminem for your singles on albums that are never even coming out. You aren't fooling anyone. All we want is Eminem to drop his own album!!!

  • BK Nigga

    i just find thisshit funny that he said "he don't need the money" bu he's stalling the release of the album. he's fucked up hip hop making all these retards talk about sales and not the actual quality of the music. you almost ruined hip hop 5-0.

  • sxxx4

    http://www.youtube.com/watch?v=zkD3jV9cgAI

  • Anonymous

    Damn, I totally forgot about 50 Cent... You used to be the mayn homie, the fuck happened to you. Try and argue back without mentioning money... LOL

  • BK Nigga

    Jimmy Iovine owns 50 Cent. same thing goes with Dr. Dre, these big time acts can't release a single album because they don't control what they release.

  • sxxx9

    http://www.youtube.com/watch?v=TiGBFzfof-I

  • SSoB

    Changes at the label is why your album got pushed back 4 years??? lol Stop making excuses lying ass! It got pushed back because the music is wack and the singles flopped! Just retire already. No one besides weirdos stuck in the 2000s want to hear that bullshit. Cut it out curly.

  • Art Brooks

    What a waste. We was already for the album after some good "singles" were released and nothing.

  • Anony

    Ja Rule can poop better than anyone else. Master of pooping on niggas..

  • J dagw

    This nigga is a clown. Last year he was bitching how he didn't have interscope full support and then he got ir from them. Now he's talking crap about staff changes at interscope as if that affects him. If your creating good music, people want to hear it and it will come out

  • Stormtrooper

    Ja Rule is a Jedi knight and Fifty Cent is Darth Vader. We all know how that shit goes nigga, Sith bitches get murked. 50 Cent sold his sole to the dark side nigga.

  • Yoda

    A bitch nigga, Fiddy Cent is. A true real ass nigga, Ja Rule has always been.

  • Anony

    Ja Rule ended 50 Cent's career back in '04. This is fact not opinion.

  • Anony

    Ja Rule poops on Fiddy.

  • Anony

    Payback's a bitch ain't it Fiddy? This is karmic retribution for what you did to Ja Rule. Ja Rule is love, Ja Rule is life. Ja Rule made this rap shit possible nigga.

  • Anony

    With his vast knowledge of corporate lobbying Ja Rule has taken over Interscope as president. He's just getting his revenge on Fiddy.

  • Anony

    Ja Rule has a lot of fuckin pull in the industry, he knows Obama. Won't be long til Fiddy ends up in the Gitmo for his crimes.

  • 50 cent is over

    daaaammmm homie in 09 you was the man homie

  • Anonymous

    what people seem to forget is 50 isn't a struggling artist music isn't his no 1 priority anymore his busy doing all kinds of other shit and music is just his side bitch. the music he makes and the kind of artist he is isn't whats popular with todays youth.

  • Anonymous

    It's hilarious how the other 12 million artists Interscope has don't seem to be having a problem with "personnel changes" and are releasing albums just fine. Just retire, nigga. Everyone knows what those numbers are gunna look like.

    • Anonymous

      french just had the biggest flop since kreayshawn!

    • Ja Rule Army

      False they have let ppl go/or shelved albums because ppl lose their buzz or they know their numbers will be bad. Who cares about his numbers, its well known whatever type of album this dude drops its going to be his 'worst' Everybody losing sales. Gold is the new plat.

  • Anonymous

    lmao hiphopdx with an L....Game's now a free agent

    • Ja Rule Army

      what do you expect? It's a website that makes 20 headlines out of 1 interview and puts non-relevant stories [no name college puts YOLO on their application, Nicki, Wayne....]

  • Anonymous

    'changes have delayed street king immmortal' why is that? because he knows he can never hit that platimum mark or the mark of an artist that is out now who is hot he trays to delay apply tricks and twists but i doesnt help anymor he changef drom beinga unicorn artist to businessman

    • Ja Rule Army

      tha fuck you said on the second line what? Mark my words nobody going platinum anymore them days is over. His album could be Illmatic n still wont do shit. Nobody buying albums. quit that sales shit

  • Anonymous

    nobody gives a fuck about your album anymore just dig a hole and bury yourself nigga

  • Big Dan

    Damn 50, you still making excuses. Years ago, you had a problem with the people at Interscope, they weren't promoting you. Now you have new people to work with and you still ain't dropping. Its not that you want the album to be right... after all these years, several changes and probably a hundred plus tracks, I am sure you are happy with the product. You are just not happy with the reception you are getting at radio. Just drop the damn album. Wasn't your garbage last single with Em and Levine supposed to be the hottest single in a while? Why didn't you release the album then? Its not getting any better from here. Just drop the damn thing. If you sell 300k, we won't consider it a failure. Its not just the people at your label, the industry has changed and if you think you can still do massive numbers, you are delusional.

    • Anonymous

      Hmm lets see HE CANT DROP THE FUCKING ALBUM ITS THE LABEL U MORON. Tell him to go the Indy route n then he has power. Shit this the same shit that happened to Styles P in 05

  • gnigga_pleeze

    last summer he was gonna release the album without their consent and it was going to be called 5 murder by numbers. it would have set a crazy precedent that might have caused lots of artists to release shit without permission and the world would be a better place. but he chickened out.

    • Anonymous

      5 murder by numbers is a mixtape dog

    • Big Dan

      U are mistaken about this one homie. You and I might as well just take it and release it ourselves then. You really think labels are going to spend millions signing artists and then just sit back while the artists release the albums on their own. They own the rights and we live in a land of laws, courts and copyrights.

  • Anonymous

    Game aint signed to Interscope anymore.

    • JA RULE ARMY

      DUMBASS HES A FREE AGENT. THE LAST ALBUM WAS HIS 5TH album FREE AGENT FREE AGENT FREE AGENT He FUCKIN SAID IT. THERE WAS A WHOLE WEEK THESE FUCKAS ON THIS SITE DICKRIDING DUDE ABOUT HIM BEING A FREE AGENT. GAME EVEN SAID HE WAS GOING THE INDY ROUTE WITH HIS LABEL N OR MAYBE GO TO YMCMB GET IT. HE AINT ON INTERSCOPE WHICH MEANS HE AINT ON GEFFEN STUPID

    • -

      yeah he's signed to geffen subsidiary of Interscope subsidiary /sbsider/ Adjective Less important than but related or supplementary to. Noun A company controlled by a holding company. Synonyms adjective. ancillary - auxiliary - secondary - accessory noun. helper - branch

Most Popular News

Most Discussed News