Big K.R.I.T. "King Remembered In Time" Stream & Download Link

UPDATE #3: Big K.R.I.T. & Michael "5000" Watts give the latest free project from the Def Jam star the Swishahouse Chopped & Screwed treatment.

Big K.R.I.T.'s upcoming mixtape, King Remembered In Time, officially has artwork. The follow-up to last year's freebie, 4Eva N' A Day is still without an official release date, however, K.R.I.T. used Twitter to assure fans that it was "coming soon."

The Meridian, Mississippi emcee/producer also directed those curious to LiveMixtapes.com, which is believed to host the fourth mixtape in an acclaimed series since 2010's KRITWuzHere, 2011's Return Of 4eva and the aforementioned 2012 effort. This will be the Cinematic Entertainment artist's first free project, following his Def Jam Records backed debut, Live From The Underground.


KritWuzHere and Return Of 4Eva were both distinguished winners of HipHopDX's Mixtape Of The Year honor in 2010 and 2011, respectively.

(April 1)

UPDATE: Today, Big K.R.I.T. confirmed on Twitter that King Remembered In Time will release on April 10.

(April 8)

UPDATE #2: Today, Big K.R.I.T. released King Remembered In Time on LiveMixtapes.com, where it is also available for download. The stream is below:

(April 10)

UPDATE: As a bonus, Big K.R.I.T. has given fans a "Chopped & Screwed" downloadable remix version of King Remembered In Time. The mix, available at BigKRIT.com, comes courtesy of Swishahouse Records founder Michael "5000" Watts.

RELATED: Big K.R.I.T.'s KRITWuzHere & ReturnOf4Eva To Have Deluxe Edition CD Release

137 Comments

  • Anonymous

    New beats @ winningteambeats.com

  • Sonja C. Galloway

    my co-worker's mother makes $89 hourly on the internet. She has been out of a job for eight months but last month her check was $21903 just working on the internet for a few hours. Go to this web site and read more... www.Can99com

  • xx009

    http://www.youtube.com/watch?v=4IN_QgrLxPM

  • J dirty

    This nigga overhyped as hell...Like Cole and kendrick.I hate this new age singy ass bullshit "Soul Rap"

  • skettz513

    what is this??? this shit is old. he coming with some new shit or no?

  • OUCH!

    shit is old. wtf HHDX?

  • Anonymous

    Year of B.Hudson. Google B.Hudson!!

  • sxxx4

    http://www.youtube.com/watch?v=lPBKtyE0X9U

  • sxxx9

    http://www.youtube.com/watch?v=9pv7GZN_sPM

  • CC

    we NEED Country Cousins ASAP!! KRIT + YELA SAVE HIP HOP

  • thainnerprize

    This shoulda been Krit's second studio joint. Damn I want this guy to succeed...Him and J. Cole did similar numbers with their debuts, only difference is there wasn't no workout song on Krit's joint...I like Cole but Krit is like hip hop salvation...Haters better hope he don't take off cuz if he does rap belongs to the south still and forever

  • Anonymous

    that last song is soo dope

  • xx009

    http://www.youtube.com/watch?v=zkD3jV9cgAI

  • sxxx9

    http://www.youtube.com/watch?v=hZwsdW6TAl8

  • xx009

    http://www.youtube.com/watch?v=N6zP7nnp-5I

  • Anonymous

    No Ja Rule? shits gon be whack

  • John_Dough

    Definitely has a place in his soulful, inspirational catalog. I swear I looked at the comments on this post and thought the ones claiming the mixtape was underwhelming were truth until I listened. Found a few gems here, as far as Big KRIT's music goes. To those who support him, you can always visit the website and buy the mixtape. He'll also be performing at the Broccoli City Festival Sunday. Peace.

  • GIVE CREDIT WHERE ITS DUE HOES

    the fact that this man has delivered a shit load of lyrical and especially production gems makes all of you fake k.r.i.t fans the hoes and smuts he spokes over in his lyrics. consistency is what this mixtape displays and couldn't asked for more real music, real soul, real lyrics....it's hip-hop bitches for ya mtv smuts

  • sebas

    Cant stop listening. This shit is sweet

  • Anonymous

    I wanted to hear that mike will made it song they posted on here a while back

  • Prick James

    Serve This Royalty is my shit.

  • RR

    Krit is so fucking good... Has one of the most unique (and dope) voices in all of music.

  • So Icy Boi / Yung Icy Boi!

    Im mad cuz Big K.R.I.T. and Kendrick Gayer wanna destroy real hip hop. Lil Wayne and Nicki Minaj's classic albums saved hip hop but deze new rappers wanna destroy YMCMB's legacy. Lil Wayne and Drake resurrected Old School and Golden Age hip hop. dey are da mos lyrical rappers ever. but niggaz like KRIT, Kendrick and Freddie Gibbs are da Vanilla Ices of diz generation. swag

    • Tony3T

      You are definitely gotta be joking or a Crack baby of this new generation. Big KRIT and Kendrick Lamar and Freddie are the Truth.

  • SouthwestATLien

    i needed this from krit...going thu alot right now.... "this aint no hip hop records...these county rap tunes and u can separate us from the rest like i told ya the last time" -Pimp C

  • f**k a mixtpe

    don't get me wrong big krit is dope- but i just hate mixtapes the fu@king suck

    • Anonymous

      Is it because mixtapes more often than not have rappers showcase talent, where albums take away the artists creative control and are manufactured to have a mass appeal to make money from fans. Mixtapes are usually a rapper and a DJ doing what they want, where albums just have to have hits and tracks that a label has to predict whether or not it will be popular before it's released.

  • rulism

    only king i remember is ja rule.

  • Anonymous

    Wow, didn't know it was dropping already. Cassie and Krit in one day, real hip-hop (joke)

  • Anonymous

    damn after reading the posts below then listening tonight.... very disappointed. love kirt on R4 and LFTU but "cmon shawty".... this is just not on par. love most of the production but the mood/tone and lyrics/flow are just not there this time around. still love u doe krit

    • anonomilly

      LOL! Really? I think this is better than Live from The Underground, then again, I think LFTU is the weakest of all his projects unfortunately...this one though? He's running past Kanye for best soul beats producer in the game..

    • Anonymous

      smoke a spliff and listen to it again. I just think you're listening too slow.

  • 5%ers

    ayo, KRIT's mixtape aint a classic b its more one star short of a masterpiece-claimin this tape go hard be a damn tragedy nahmean. this niggas tape is more of a photo album you accidentally find in ya moms crib on a sunday afternoon nahmean, and every picture you go through the sun in-word is bond

  • Riley17

    The REM joint is nice. KRIT sampling James Blake blew my mind.

  • Almar

    I damn near shit myself when i heard " Life Is a Gamble", 9th wonder made an instant classic with that one, Thank You K.R.I.T. for the only true consistancy in hip hop these days.

  • Anonymous

    this here is a classic mixtape.. Meditate and Banana Clip Theory are dope af

  • Mike Watts

    Theres no need for Krit to go in to Outer Space raps and shit like most rappers are starting to do no a days or rap about shit he aint doing, theres no gimmicks with KRIT...he stays in his on Lane like a King is suppose too...truly a KING REMEMBERED IN TIME! by the way some Classic work Krit

  • Colemaid

    he hasn't evolved as an artist, I'm done with him, he always drops the same thing

    • Rob1

      What do you want him to do? Make fag rock like Wayne? Or candy pop rap like drake? Or fake coke rap like Ross? KRIT ain't for everyone, why don't you go listen to that Pop shit, and leave the real hip hop, for the real n!ggaz.

    • DaBlob

      your faggot ass hasn't evolved

  • Anonymous

    KRIT your dope but you HAVE to stop giving out free tapes bruh...quality should be paid for!

    • chuck

      buy the album next time it comes out to show support. live from the underground was mediocre, but i bought that shit anyway because his mixtapes were albums i wouldve paid for if they werent free. i wish hed put a donate link on the site next to the downloads and release exlusively yhere. id throw down a few bucks for all of them

  • Anonymous

    'bout to go to check it. i luh free music!!!

  • Anonymous

    This is dope but why is it that his mixtapes are way better than his actual album?

    • Anonymous

      Lol. Sampling is not only easier but its the the production style KRIT has used for a long time and got successful with changing that style will obviously affect some of the quality of your music because its something your new to.

    • Anonymous

      Still doesn't explain why his album wasn't as good as his mixtapes.

    • Anonymous

      He has more freedom on his tapes. He can sample freely on his mixtapes where as his album he wasnt allowed to sample because of the cost so he produced every single track on that album from scratch using live instruments and playin them perfecting each beat.

  • asdf

    fucking incredible album

  • Anonymous

    this is a real southern rapper that actually has talent unlike that pop faggot BOB calling him self a rapper when he is complete pop garbage.

    • Anonymous

      You should check out B.O.B's early mixtapes, shits are crazy my du..BOB can snap but he's being a puppet

  • Anonymous

    big shit can never be king

  • Anonymous

    K.R.I.T. just keeps on giving out free albums, dude deserves more recognition. Dopest rapper out there right now. 4eva N A Day.

  • One

    I have a feeling this will stay in the Cd player for a minute. Trunk be ridin'. So glad that 90% of the mixtape is all by him. This should have been an album. I always said he reminds me of Andre 3000 and Pimp C mix together.

  • Anonymous

    Shit's fire, Banana Clip Theory is some real shit

  • Anonymous

    life is a gamble is my shit already

  • Anonymous

    this dude never dissapoints, on point lyrics, nice production and nice flow + voice, legend in the making

  • Anonymous

    Kendrick lamar j cole and big krit everybody else just for entertainment on the real

  • TruthBombaDrop

    KRIT the realest, best nigga in the game. Classic album.

  • ali

    Another classic, Krit never disappoints

  • Fluid

    @Colione, no sir, you are just a mere man, sorry to burst your bubble. Did you create the earth? did u die on the cross? NO! stop blaspheming, you are just a peon!

  • Anonymous

    HISTORY REMEMBERS KINGS.

  • Anonymous

    FUCK YEAH KRIZZLE

  • Colione

    Alright. you shit head motherfuckers better stop right now. First off. I created big K.r.i.t. In fact if it was not for the J.u.s.t.i.c.e League big K.r.i.t would not exist..We are the one's that got this black nigga his start. You better check the history my nigga. I mean just look at his name and our name. So the next time you listen to this black nigga, think about me. COLIONE MY NIGGA. I'M A MUTHAFUCKIN GOD. In fact i am god. So you need to get on your fuckin kneee's and pray to us. The J.u.s.t.i.c.e League are forever. Why the fuck do you think I got it tatted on my hand. I know we are the best producers in the game. Were better than Dre, Timbaland, Pharrell, Kanye west, Just Blaze. or any other producer you can think of. BOW TO US NIGGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Anonymous

    Real southern shit.....Fuck that gay nigga BOB

  • Bloodline of Kings

    This ain't no mixtape. This an AlBUM. He did it again.... Remarkable.

  • BIGG DRAS

    beautiful piece of work right here, soulful and southern K.R.I.T did it again, mixtape masterpiece.

  • Nick Newman

    I was worried when K.R.I.T. said that he was letting other people produce for him, but I'm glad to see that he handled the majority of the production on this tape. Always good to hear new shit from K.R.I.T.

  • Anonymous

    Only wack songs on this mixtape: My Trunk and Only One. The rest of the mixtape is solid.

  • Big K.R.I.T. - King Remembered In Time

    1. Purpose (Guitar by Kirkbeats) 2. Shine On feat. Bun B 3. Talkin Bout Nothing 4. King Without A Crown 5. REM 6. Meditate (Background Vocals by Queen Merlz) (Guitar by Mike Hartnett) 7. Serve This Royalty 8. Good 2getha feat. Ashton Jones 9. Just Last Week feat. Future (Snippet) 10. My Trunk feat. Trinidad Jame$ (Guitar by Mike Hartnett) 11. How u Luv That feat. Big Sant 12. Only One feat. Wiz Khalifa & Smoke DZA 13. Banana Clip Theory 14. Life Is A Gamble feat. BJ The Chicago Kid (Prod. & Mixed by 9th Wonder) 15. WTF 16. Bigger Picture 17. Multi Til The Sun Die (Violin by The Mad Violinist)

  • Big KRIT

    Life Is a Gamble. Check that song out

  • WestCoast!

    I cant wait!!!.. Big Krit is my favorite artist, its funny how hiphop has gone deep south. Mississippi IS NOT PLAYIN!, Slimm Pusha is nice too.

  • Irv Gotti

    This mixtape should be called Ja Rule Remembered In Time because my nigga Jeffrey fathered these niggas.

  • Anonymous

    the cover looks dope as hell...krit that dude rappers dont even put time into their covers or music anymore

  • Anonymous

    the ja rule shit is getting played out already

  • Anonymous

    The only reason his album wasn't as good as his mixtapes is politics...plain and simple. He can really do what he wants to do on his mixtapes without a label to stop him. This mixtape will be CRACK!! Watch....

  • donnis mac

    "krit is the type of nigga that will never get a deep fanbase since there isn't anything special about him that makes him stand out hes just bland and makes decent music" ^ that's the problem fanatics like you looking for flashing lights and glitter to go along with the WWE persona instead of appreciating the skills. Stevie Wonder would have never had a chance if y'all sheep were around then.

  • Anonymous

    Real hip-hop can be played over and over again. When the "shoot em up" shit gets old I always go back to KRIT and it never gets old. THAT IS REAL MUSIC!!!!

  • Ja Rule

    Ja Rule was the only reason to stay tuned into hip hop in the early 00's

  • Ja Rule

    throw Ja Rule on that mixtape and it will go plat in a week

  • TX

    is there a tracklist for this anywhere? the 10th feel soo far away guess ill smoke myself in a 2 day coma till then

  • Mike

    So i take it as you dont listen to him. Cause Future stands out but is he good Hell No but he is labeled as HOT and when i listen to this dude he is garbage. I am actually a fan of hip hop and i actually listen and pay attention to what is said in songs and not just the beat

  • Krit fan

    I bought 2 copies of Live from the Underground. Had to show love for the free mix tapes. "dreamin" was the first song I heard from dude. Been a fan every since. Hip hop since 81

  • adillyo

    April 10th?! That's on fuckin Wednesday! Good lawd gotta get ready!

  • JP

    Even Big Boi said Krit was his favorite new artist.....

  • Anonymous

    i said it once and ill say it again. Krit is the type of rapper that will never get any deep fans will probably allways be a sideliner at rap concerts will never be sucessfull as most other rappers. There is nothing about krit that nmakes him stand out he is like that kid in school you forget even existed.

    • #R4OnYoBitchAss

      Totally disagree, he already headlined his own European Tour last year off the strength of 3 free mixtapes, doing sets at festivals now, he's got his own sound & lane that is proving popular and by working with big artists like Wiz Khalifa, Bun B, BB King, Mike Will etc, he's getting there.

  • Mike

    If you take time to listen to Krit you will realize he is that deal but i guess yall who hating must like the new state of rap and all this b.s. thats being put out like future, french montana and all that crap. Krit be spitting some real lyrics something the game is missing rite now

  • Shadow Precinct

    Huge Krit fan. The album was mediocore, though it did have amazing moments (The end of My Sub Part II, sick. Rich Dad, Poor Dad). The reason I can't really be mad at the subpar label release is because he gave us amazing music FOR FREE. Why are cats complaining? Looking forward to this.

  • Anonymous

    all these clone type rappers tryna sound like pimp c, he's ok but he's not me

    • Goku

      ^^Dumbest shit i've read in a long time. Get a clue.

    • Anonymous

      i've heard enough krit songs where he sounds like pimp to the t. I've been listening to pimp c since Master P I miss my homies. so i think ive heard enough pimp and krit to make the connection. if pimp never existed krit would not sound the way he does sometimes

    • Anonymous

      If you have ever listened to enough Pimp C and Big K.R.I.T., you will not even think that they are alike. People that continue to make such bullshit allegations are way off base.

  • Anonymous

    April Fools.....

  • Anonymous

    krit is the type of nigga that will never get a deep fanbase since there isn't anything special about him that makes him stand out hes just bland and makes decent music.

    • Anonymous

      I love him, listen to him through and through, I don't know what you're talking about. And, I'd argue, he's one of the few artists that has substance from the south. He knows how to be philosophical and stay pimping

  • Anonymous

    Homie got the fakest fans in the game. His last/first album flopped so hard that to call this highky anticipated is an overstatement. his own fans dont support him!

    • Anonymous

      His singles were total flops meaning nobody outside of his fanbase was drawn in, so yes the fans did support him. I know I bought it the day it was released.

    • RC

      Those are pretty good numbers for an artist that essentially still has an independent fan base, I think Def Jam gave hime the shaft and did the absolute minimal promotion they could possibly give an artist. I saw one TV spot and one video off the album, but unfortunately the labels only oush what sells at the moment, right now nonsense sells.

    • Anonymous

      Paid cash for his CDs and mixtapes

    • Anonymous

      his last album sold a little over 100k.. not a lot, yes i know, but think about it.. he's still hardly known in the mainstream and he doesn't have that large of a fanbase to begin with.. so to say that his own fans don't support him is a bit of a ridiculous statement, because i'm pretty sure that they did.. i did buy the album and i think it's okay, i prefer the mixtapes over that, so i'm looking forward to this tape..

  • Anonymous

    Best Cam Site On The Net! What makes us so different is our Genuinely Free model. The surfer is allowed to enjoy all the benefits of the site without being charged a cent, including free cams, adult chat and more! http://is.gd/bumv20

  • sam

    Cant w8 for this mixtape. Krit is straight fire! kendrick and big krit best in da game right now.

  • dentaldamboy

    When this scrub almost quit rap, he had the right idea. There is no market for the nonsense he spews. Cop that Tyga album tomorrow. YMCMB we got the rap game by the clit. That's why we can justify saying that we in the hood.

  • Anonymous

    Krit needs to drop some heat to make up for his mediocre album

  • One

    Cover is pimp. I feel his shit and personally like him better than any new school cat like Kendrick. I kept 4eva N A Day in the car for more 6 months. Heard he was gonna have Mike Will and others producing which I don't like but can live with. Krit production is pretty good and it works with his style. Can't wait for this.

    • zak

      while i agree with you, I find some of the excitement in the tape is seeing who K.R.I.T. collaborates with. It's his tape so obviously even if its not his production he approved it. Should be interesting

    • Nick Newman

      Yeah thats the only thing i'm worried about is the production. Thats part of what makes his mixtapes so great is the the consistent production. I'll still check it out though because Krit has yet to let me down.

  • Anonymous

    Krit always has the Craziest cover art..gonna b another timeless project from a future southern legend

Most Discussed News