Prosecutors Want Chief Keef Back In Prison For His Interview At A Gun Range

Chief Keef reportedly violated his probation order on two occasions.

Chief Keef could be returning to juvenile detention for allegedly violating his probation twice.

According to the Chicago Sun Times, Cook County prosecutors state that he violated his probation stemming from an incident where he pointed a gun at a police officer an was sentenced to 18 months of probation. He was later found delinquent on two other felonies.

Earlier today, prosecutors pointed to his video interview with Pitchfork, conducted in June at a gun range. In the video, the 17-year-old was holding a gun - a direct violation of his probation, which prohibits him from having guns, illegal drugs or associations with gang members.

Prosecutors also said he failed to complete his GED by a court-ordered deadline. Assistant State's Attorney Jullian Brevard noted that on September 30th, police responded to a call of gang disturbance and found him associating with Black Disciple gang members. Keef also failed to give his probation officer his most recent phone number.

Keef is currently recording his debut album in California, where he will return until his November 20th court hearing and what he suspects will play out in his favor. "It's a piece of cake," said Keef.

RELATED: Chief Keef Tweets X-Rated Picture Of Himself Engaged In A Sexual Act

38 Comments

  • Nick08 to BOY

    Dude shut the fuck up, fuck your morals and you know u ain t bout that life if you want violence i'll come to your house and fuck your shit up so you can see how it feels. Quit talking some bs like that

  • Thugz Cry Too

    The fact that this idiot pointed a gun at a police officer and lived to tell it might be the greatest accomplishment of his undoubtedly shameful, shameful existence.

  • Anonymous

    man thats fucked up my nigga got a year for the same shit

  • BOY

    I LOVE this! This is the shit we want not some friendly ass niggas holding hands and singing Cumbaya. We want violence! Violence brings controversy. Controversy brings money! The more these niggas kill the more we get excited! Chief Keef should sign with YMCMB. Lil Wayne will blood him up for sure. YMCMB!

  • Anonymous

    I'm on probation, if it were me they'd send me back to county for at least 364 for violating at a fuckin gun range. This idiot should be treated no different.

  • People Please

    Keep in mind about Jimmy Iovine. He will corrupt Black culture but he will never aid in corrupting Jewish culture- - Jimmy Iovine sponsors this homicidal genocidal wretched buffoon. - Jimmy Iovine also sponsored another homicidal murdering thug named 50 cent - Jimmy Iovine is attempting to remake the story of the late great Nina Simone into some after school watered down special using Zoe Saldana, a woman 5 shades and 50 pounds lighter than Nina Simone. The list goes on and on. He's been doing his part to keep putting nails in the Black community, but God knows he will keep the Jewish communities image crispy clean. Don't trust Hollywood folks...

    • Gravy@DMV

      don't forget all the money he made off of death row records, while they prosecuted Suge and others while *he* kept all his money. Plus he helps keep Lady GaGa going... His agenda definitely goes beyond black folks, and he definitely doesn't look/act like a snow blower to me. Maybe that's why those headphones cost so damn much money

    • Anonymous

      What you said.

  • MootStreetPoetry

    I'm tripping off the fact he pointed a gun at a police officer.. Crime Rhymes got the youth losing their minds...

  • TogosKing

    Take a good look at the picture of him. What you wanna bet his moms is a crackhead, in jail, or dead. He looks like a bafoone, a clown, and all you need to do is go back and discover his upbringing. Poor, ignorant, and uneducated is the future of our inner city youth. He probably thinks hes "keepin it real" or "gangsta" but the truth is he looks like a stupid nigg_r. Go to school, get an education and try to NOT imitate mom and dad,SMH.

  • Unanimous

    I can only applaud a brother for making his way out of a hopeless situation. But clearly this guy needs some serious guidance.

  • RIc

    Some Real OGs, who know more about life, guns, and doing time should sit this kid down and impart some knowledge. Get your GED and shut the fuck up. The problem with this so called "gang life", is that nobody ever grows up, or they grow up when it's virtually too late (like being shot or locked up)

  • Go To School.

    I see why his music is ignorant, dude doesn't even have a freaking G.E.D.! EPIC DUMBNESS!!! A DUMMY. A Stupid Gorilla! An Ignorant Sped. A freaking caveman with a LV hat & belt. Oh, he lives in Chicago.

  • Anonymous

    "Prosecutors Want Chief Keef Back In Prison For His Interview At A Gun Range"? Oh, for fucks sake! I hate this fucker Chief Keef, but even I think this is too far. Fuck the police.

  • Deadboy90

    Dumbass lil niggas...

  • Anonymous

    For the luv of riches and diamond rings, dumb niggaz do dumb thingz, stuntin for da bitches is the song they sing, dumb niggaz do dumb thingz (in my Biggie voice) CTFU

  • trooth

    uneducated people do uneducated things... I bet his kids grow up to be complete morons and a burden on society too. see how it works. its a vicious cycle. which will inevitably lead to covert mass genocide of the "lower class" human population...if it hasn't started already.

    • Anonymous

      I knew u were a filthy eugenicist soon as you said his dhildren will be "morons"... fuck u and erybody that love u.

  • Anonymous

    lol why are they putting pictures of this nigga dropping the crown? Most latin kings are pussies but I know some real kings who will pop niggas for dippin the crown. Anyways, Chief Keef will most likely get shot if he come back to the chi

  • Lupe Fiasco

    Hahaha serves him right for calling me a hoe ass nigga!

  • Jail Waiting On Ya Coon

    Yep.....take yo dumb black azz back to jail. You see that face kids, thats the face of a nigga thats going nowhere. Those jews giving you money to spray that BS all over the radio. Shyt sweet until he's on his knees jail getting big cock shoved his mouth. Then we will see what he dont like!!!

  • jet li

    Hes retarded. I bet $$$ his shit wont sell over 30k and he'll get dropped. The problem with these clowns they work hard at tryna prove how tuff they are and forget to actually practice the art of rhyming. Since his name has been in the news Ive listen to his shit...Its just that shit! I cant believe he actually has a deal. I remember Kreyshawn also was hot on the internet w/controversy and we all saw how that turned out. I will never buy an album based off how many niggas a person murked. He needs to get in the studio and become a better rapper or he'll get dropped. All that who the hardest and more gangsta is stupid. Nobody other than 30k 0r 40k people will buy into that gansta crap. By the age 21 we'll be calling him a has been, he'll be getting his shit re-poed, and talking about how wonderful and peachy it is to be independant. Go to the studio, get pen and paper, stay out of trouble and master your craft. Then, and only then you MAY become a thousand-aire, MAYBE.

  • jay

    Black men, we gotta do better. Chief Queef is wack.

    • Escobar

      When you got people like cheef keef pushing real artists like Lupe to the point of getting out of the game by pure ignorance it's sad. I personally could care less about keef but it suck when shit happens like that.I could care less about the street persona, who's a real nigga or not, What happened to real music?

  • BLACK

    CHIEF KEEF IS THE FUCKING TRUTH!!! HARDEST NIGGA IN THE GAME, POINT BLANK...AND HE ONLY 17!!! ONCE AGAIN I SAY IT, YALL CRITICIZE ALL THE POP RAPPERS FOR BEING FAKE... BUT WHEN YOU GET A RAPPER THAT REALLY DOES ALL THE SHIT, YALL GET SCARED!!!

    • BLACK

      I JUST WANNA KNOW WHY YALL CRY ABOUT ROSS, WAYNE, GAME, ALL THEM NIGGAZ BEING FAKE GANGSTAS... AND THEN A REAL GANGSTA COMES AND YALL STILL CRYING??? WTF IS WRONG WITH YALL??? YALL JUST A BUNCHA CRYING ASS BITCHES???

    • John

      This kid is 17! He needs guidance. "Real niggas" are still niggas at the end of the day, and there is a BIG difference between a nigga and a BLACK MAN

    • WHITE

      CHIEF KEEF IS A FUCKING CLOWN!!! THE MOST RETARDEDEST NIGGA IN THE GAME, POINT BLANK...AND HE ONLY 17!!! ONCE AGAIN I SAY IT, YALL DICKRIDE ALL THE FAKE ASS WANNABE PLAY GANGSTAS BUT WHEN YOU GET A TALENTED RAPPER THAT REALLY PUTS OUT SOME REAL GOOD SHIT,YOU DUMBFUCKS IGNORE IT!!!

  • KingLio21093

    Just lock this low life up immediately.

  • RIP7

    Please hurry up and lock this wack ass fuck up.

  • lupekendrickkanye

    Keef the truth, finally we have real rappers unlike that fake cole character

  • Anonymous

    jimmy iovne lost the plot on this kid, seriously, the boy aint goin nowhere musically dat is...

  • What HHDX wanted to say,lol

    Keef is scared as of getting locked up again and is hiding in California, where he'll be staying until his November 20th court hearing and what he suspects will send him back to Juvie.When asked about him being able to deep throating soda bottles "It's a piece of cake," said Keef."I'm Just getting ready for my duties in jail". Fuck this lil gay ass fake ass wannabe gangsta,lol. WE WONT MISS YOU

  • Murphy

    LMAO. And that j3w Jimmy Iovine coudn't wait to give this immature kid a record deal. I tell you, once those t.i. got a hold of black music culture, they just drove it into the ground. Aaron McGruder is going to have too much material for the next season of Boondocks. The PTB have an ample supply of coons to make the front pages. The dummies stay snitching on themselves. The prosecutor just needs a search engine to gather evidence. Don't these rappers ever get tired of being cavity searched?

Most Popular News

Most Discussed News