Rick Ross "God Forgives, I Don't" First Week Sales Projections

Rick Ross eyes a No. 1 debut for his latest album.

The first-week sales projection has been revealed for Rick Ross' fifth studio album God Forgives, I Don't, released yesterday via Def Jam.

According to HDD (via HHNM), Ricky Rozay's latest offering is slated to sell between 200,000 and 220,000 copies in its first week. The sales puts the album on track for a No. 1 debut. The project features the singles "3 Kings" featuring Dr. Dre and Jay-Z, as well as "Touch'N You" featuring Usher, "Hold Me Back" and "So Sophisticated" featuring Meek Mill.

Ross' last album, 2010's Teflon Don, bowed at No. 2 on the charts with 176,300 copies sold. It marked his first album that failed to enter at the top of the chart.

RELATED: Rick Ross Says BET Lifted Ban On "Hold Me Back" Video, Explains Bus Vandalism

284 Comments

  • imTravi

    First Week: 215,015 according to HitsDailyDouble...but haters gone hate anyway

  • Tipple OG

    Jeezy jus went gold in mid march not February like he claimed. NO LIE... To this date 600,000 total. Ross almost half way there, 2 weeks. Who's showing growth and who is on the decline. Those 400,000 fans went to Ross that jeezy lost. Bawse shit! Go back to trappin you false flaggin ass nigga. You need a new gimmick. Find yoself, go talk to uncle snoop or sum.

  • Tipple OG

    Dry snitchin ass cooperate thug frm a town of 8000 < Correctional officer working & robbing the system for his people and uplifting niggas... Damn y'all gullible!

  • amsterdam

    This album is just SICK!!! I feel sorry for those who dont recognize good music and talen!! Amsterdam loves the Ross!! Keep up the good work!!

  • bizzalls

    Like a comment i was reading earlier, this world is filled with a bunch of bitch ass mothafuckas. Rick Ross is a bitch ass mothafucka and so are all the people who buy his albums. Who would buy music from such a fake ass, untalented muthafucka?? Obviously you fuckin fake clowns. You people make me sick. Even if he was real or not, he's still a wack ass rapper!! Fuck all you lames who support this fat piece of shit!

  • ETK

    Is THIS the nigga y'all love?!?!?! http://cdnl.complex.com/assets/CHANNEL_IMAGES/MUSIC/2012/07/content/excited_whsvk.gif

  • Anonymous

    "this is his worst album and possibly one of the worst Rap albums ever made" That's nothing but pure hate. If you were truly a rap fan, you would be able to recognize GFID for what it was. It's not a great album by any stretch, but to say 1 track out of 17 was any good makes you look bad. I'm talking Jesse Jackson bad.

  • champ

    I like Rick Ross' music very much, but I have to say that, this is his worst album and possibly one of the worst Rap albums ever made. The only good song on the album "God Forgives I don't" is the one featuring Andre300 "Sixteen" but unfortunately, it is too damn long. This album is a big failure. If anyone has been listening to Rap Music as long as I have, dating back all the way to 1985, knows very well, this album is not even worth downloading for free. The lyrics are okay but the beats are just awful. Love you Ross, I hope you come out with a mix tape to make up for this one homie.

  • Rick Ross

    When y'all gonna respect me?!?!?

  • WISHWORKS

    Good question which is better? Nas's life is good or Ross's, God forgives and I don't. Please DON"T LOOK AT SELLS WE KNOW THEY CAN BE FLAWED ( Company's buying units To make it's projected sells in first week, Or free or pirated downloads). Just Album to Album which one is the better album start to finish

    • ^

      I see what you did, steal my comment and reverse it. You obviously have shitty taste in music.

    • Anonymous

      God Forgives, I don't, no question about it. LIG is one of the worst albums of the year with weak lyrics about the same thing; money, drugs, and bitches.

    • iamhiphop

      Life Is Good, no question about it. GFID is one of the worst albums of the year with weak lyrics about the same thing; money, drugs, and bitches.

  • Mr Mogul

    Disappointed at this project. There are a few great tracks. Nothing special.

  • Anonymous

    FUUQQ YEEZ MY NIKKAS FINALLY IT HAPPENED - JUST GOT A NEW RIDE - A CAM A RO CONVERTIBLE.GOT APPROVED FOR 26 LARGE. BEEN 5 YRS SINCE IVE GOTTEN SHYT APPROVED, BUT NOW ALL MY CRE-DIT SHEET GONE. ALL OF IT. IF YOU STRUGGLING WITH THAT CREDITT HISTORY ISHH, GET RID OF ALL DAT TODAY - CALL THESE PEEPS AT 8^8^8-9-2-7 -3-3-5-6. . THEY DO AMAZING WORK AND THEY ARE CHEAP AS FUQQ. GOT RID OF ALL MY SHYYT IN NO TIME. MY HOMEBOY WAS IN THE GUTTA TOO, AND HE CLEANER THAN ME NOW-gettin a condo!! Hit em up - THEY WILL HELP U!!

  • Anonymous

    ROSS SAID JEEZY FELL OFF WELL UMM JEEZY SOLD MORE DEN U DID IN HIS FIRST WEEK

  • JOE6PACKNCGBOR336

    50K less and all the comments would be reading flop this flop that nigga did 200-220k and yall madd for no damn reason fake or not dude been putting in work and building his label give props and kick rocks

  • numbers

    After being delayed over a year Young Jeezy finally was able to release, Thug Motivation 103, last week. The album debuts at number three, selling 233,000 records. His last album, The Recession, debuted at 260k.

  • Anonymous

    Before I Self Destruct sold 110k in first week sales!!!! The story goes like this: The album was released exclusively to iTunes on November 9th after it leaked pre-maturely on the internet. Since then, it has held on to the No.1 spot on the overall album chart on the site. But SoundScan/Billboard has decided not to chart the digital sales alone of the album in their issue on November 17th. Instead, it will combine 2 weeks of digital download sales plus a week of physical CD sales and chart it on their November 24th issue.

    • Anonymous

      At least 10 copies were in every store I went to and they even added that garbage ass film, not even that could help the sales.

  • Anonymous

    That's good for a hot rapper out but this guy is meant to be the biggest and best thing out there was so much hype around the album so many videos and singles and cosigns he has half the industry including Elliott Wilson and RR on twitter everyday and all the promo included when you think about it it's not very good

  • HAL

    Again, Ross, pick up that script, B.L.A.C.K., read it and produce it. I'm telling you, that is the way to go. Music is okay, but that movie is a franchise that will put a billion in ya pockets! Read the script now.

  • Ricky Rozay

    Another number one album. The boss keeps winnin, niggas keep hatin Rozay gettin them stacks. Bawse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • woods5419

      i respect a hater more then a dick rider..hate is natural dick ridin isnt

    • Def Jam

      Stop eating those Big Macs and start focusing on what your going to do with your leftover career after we buy those extra 100k copies for you.

  • Tylerthedestroyer

    Rich forever? How many big fat old men do you see walking around? Ross gonna be rich for about 10 more happy meals.. then its game over.

    • Anonymous

      Damn, thanks for this insightful comment. How did you get to this level knowledge-posessing?

    • Anonymous

      Ross album is garbage.

    • Anonymous

      ^^ Wisest comment I've EVER read on this site. His album got a rating of 80 on Metacritic, but hey, he's fat and successful. What do you expect from these self-hating fucks?

    • Jake

      Wait, since when did this section turn into a bunch of f*ggot elitists who can't handle when people have an opinion differing from theirs in regards to a musician? Did I miss where subjectivity was officially declared a dead concept? I mean hell, you even have a moron who says that he doesn't even LISTEN to Rick Ross, but knows he's bad, because, hey, he must be because he's mainstream. I personally don't enjoy Rick Ross' rapping, but this is f*cking ridiculous.

  • Acesun

    The only way he meets those numbers is if he cops the albums himself. Just like on WSHH where he inflates the view counts to look like relevant, FOHWTBS, his fifteen minutes almost up.

    • ^

      Again, The only thing Ross shits on is a giant toilet after eating chicken wings. Dude sucks and is overrated.

    • Anonymous

      By yall predictions, he his career should've been over for years, so yes, he basically shitted on all ya.

    • Anonymous

      I know you want to be in place of the toilet, but what does that have do with his music?

    • ^

      The only thing Ross shits on is a giant toilet after eating chicken wings.

    • Anonymous

      People have been saying this after every Ross album, but he stays shitting on yall. Off yourself, cause I know you can't take the fact that dude is getting nowhere.

  • Anonymous

    B.I.S.D sold 110k

    • Anonymous

      Before I Self Destruct. The story goes like this: The album was released exclusively to iTunes on November 9th after it leaked pre-maturely on the internet. Since then, it has held on to the No.1 spot on the overall album chart on the site. But SoundScan/Billboard has decided not to chart the digital sales alone of the album in their issue on November 17th. Instead, it will combine 2 weeks of digital download sales plus a week of physical CD sales and chart it on their November 24th issue.

    • Anonymous

      Funny cuz according to the whole hip hop world it sold 160k. Still higher than its competition DTP.

  • Anonymous

    this album is trash

  • jr88

    lol...wasnt ross the one that said he would push jezzy back instead jeezy gets released and sells more than him....lol....ross actually thinks people are interested in his music,,,lol...its not you ross its the person you stand next to wayne ,jay,kanye,drake,etc....lol

  • jr88

    @ brandon.....ummmm he said he wasnt a cop and he later admitted after every reporter kept asking him....he grew up in a middle class home his parents had good jobs and ross had a football scholarship....that is the complete oppisite of what ross says in his music....lol

    • Anonymous

      Oh, wow. Didn't you know that it is absolutely impossible for cops to engange in criminal activity?

    • QM

      Ross Is 36 Years Old

    • playboy pryor

      the man was 19 years old at the time and worked for a year or so! Ross is 33 yrs old now . get over it. people act like cops cant make gangster moves. they have the insise track to the streets. how many dirty cops are on the streets? he lied, so you telling me all these gangster rappers are telling the truth about what they did on their records. people lie my nigga!

    • Anonymous

      Exactly, in his MUSIC. LMAO. Single raised motherfuckers still searching idols.

  • Brandon

    Going platinum means dog shit. Kanye las album Dark Twisted wasn't that nice, but it sold well. Em can say absolutely nothing ans sell 2 mill. Ross steady get better with time, regardless of a platinum plaque, he get money, singles go platinum, he doing shows worldwide..I mean in all that, a nigga gone have something negative to say. If you don't like the nigga, dont listen

    • woods5419

      what 50 got to do wit dis..dude got a album dat sold over 10 mil one sold over 5mil one that went double an yes feel off afterwards..all ross albums combined not even more than his second album sales forget the 10 mil on the first one 50 worth a few hunnit mil ross worth 25..get off fifty sacks he good

    • Anonymous

      Haha, EXACTLY!!! You don't sell off your name alone anymore, look at 50.

    • Anonymous

      niggas only say platinum dont mean shit when its a rapper they dont support. but as soon as a nigga they dickride does decent numbers it suddenly becomes a bragging right. niggas always frontin like numbers and popularity dnt mean shit when deep down its all they ever wanted, and lol @ Dark twisted fantasy wasnt that nice. youre out of your god damn mind son.

    • Bob Cobb The Maestro

      Dark Twisted wasn't that nice? That album's a masterpiece. And going platinum DOES mean shit, especially in this climate, where maybe 2 or 3 hip-hop albums go plat a year. Up til the mid 2000s everyone and their mother went platinum, now it aint so easy. Not that going platinum means you're dope, but its nothing to sneeze at.

  • Brandon

    What argument that you can validate with evidence to say Rick Ross is fake? Ya'll making claims he not real, what real are you wanting him to be. Ya'll grew up with the homie or something?

    • woods5419

      sorry homie the real niggas listen to jeezy

    • ^

      Nothing you said is true. Ross music is wack and only hipsters listen to him. His FreeMason verse was wack and most real niggas listen to Young Jeezy.

    • Anonymous

      Well, go ahead and direct me to a Birdman verse than can fuck with Ross' performance on FreeMason. Most of you just mad because you can't get into his music and most of the real niggas (all the convincted felons) are listening to Ross.

    • Eat a dick bitch

      But his music sucks donkey balls...lyrics as bad as Birdman...

    • Broward County

      The nigga was a C.O. at Metro West. Just like Willie Williams' mama, and Lt. Moss. Nigga is a motherfuccin' pig. One of my personal cats became a C.O. at the Main Jail, and he don't even come around no more, cause he knows we're active, and he don't want to lose his job. This nigga "Rick Ross" is an arch fraud, and probably an informant for the F.B.I. But you bitch ass niggas don't care, cause 99% of y'all is lames. "Rick Ross" is a fuck nigga who makes music for fuck ass nigga's. That's why he's so popular. It's so many of you fuck niggas around nowadays, it's like a trend to be bitchmade! Real niggas don't vibe with pigs, period.

    • Anonymous

      Nah, dudes just looking for any straw they may find against, because they can't say shit abous his music.

  • Anonymous

    Hip hop fans, always thesame, albums sales become important when it is not your favourite artist, album sales is not important when your fav artist flops and when an artist exceed expectations thesame old, they inflated the numbers. Face it, I think Ross has made a comfortable niche for himself, regardless of his 'officer' status. Another blackman has made it and put a few others in the spotlight, isn't that something worth applauding for? Way I see it, keep doing your thing rossay, stack your money till it gets sky high.

    • ^

      And Metacritic is nothing but opinions also. Regardless, Ross music sucks.

    • Anonymous

      Don't got it twisted, YOU think his music is wack, while it got a Metacritic of 75. Don't try to pass your opinion off as a fact.

    • ^

      Ross music is wack. I don't congratulate wack rappers.

    • Anonymous

      Word. Duded is basically the living American Dream, when will black people start to accept and applaud another one's success? Shit's a fucking disgrace. But let's rather praise someone who harmed other people and goes to jail, because he "kept it real". SMH. Hip Hop fans are the worst, champion popular opinion when it favors their favorite rapper, but damn it as soon as it doesn't. A week ago the same people who now say sales don't mean shit were jerking off to Nas'.

  • Anonymous

    you got to be kidding me you can do those kinda of numbers aint you aint even real haha whats the purpose whoa why even bother to rap. haha

  • fcvs

    wow never thought that def jam would spend so much money helping his sales he has no billboard singles and still sells this no hating just facts, his sales are a fraud just like him

    • Eat a dick bitch

      Lol! the last line made my day hilarious shit... "Guess we'll market this cop a little longer till he completely dries up and fades away".

    • Def Jam

      Same here. I was like "Teflon Don had more billboard chartings than this garbage"! "Why are we buying these crappy records again"? "Oh"! "Cuz there's no one else besides Jeezy to market and he sold great numbers without barely any promotion, ok I get it". "Guess we'll market this cop a little longer till he completely dries up and fades away".

  • imTravi

    Congratulations on your biggest opening week Ross...I'm sure he'll do over 200K easily, which is damn good in the industry now...hate if you want

  • nay nay

    this is his best album

  • Anonymous

    ROSS NEVER WENT PLATINUM BUT HE GOT MORE MONEY NOW THAN PLATINUM RAPPERS INCLUDING JEEZY..WHO FROM C.T.E WILL EVER DROP A GOLD ALBUM? WALE DID AND MEEK IS GOING TO ROSS A REAL BOSS PUTTING ON NIGGAS N MAKING MONEY...JEEZY MAD WACK NOW B

  • Anonymous

    Another "projections" thread where so many of you think that this news actually validates your life. Sad. I'm even willing to say that if this was a "post a tinypic of your copy" posting there would be less than 50 responses.

  • Yusuke_Urameshi

    @ancientGOD Na bro that's what projections are for. They base the projections off of first day sales, and then they do the mathematics to figure out what the projected average of sales each day are. They do the same thing with movies, you usually get projected weekend box office numbers once the movie is released on friday.

  • HIPHOP

    DOPE Album... if u like repetitive themes... for example.... track 8 "hold me back" and track 9 "911" is basically the same fuckin beat and music key and sound... its kinda like the album is 5 long songs that are all alike... oh well... its ross so its ok right? fuck naw. beats still ride tho... jus rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive rep-eti-tive .... and southern hi-hats.. that variate haaaaaaaa.

  • Anonymous

    200K IN MY 911, IN MY 911, IN MY 911 ...

  • ancientGOD

    okaaaaay yall dont peep the glitch....def jam released the "projections"...didnt it come out tuesday..no way to project...that is advertising and folls fall for it over again..by them saying 200k, or more, makes people wanna buy it...they do this time and time again....if 30,00 people actually by the album off of projection, they win..if people are blogging/talking/beffing over it, THEY win..this prob wont sell more than 80,000..not haing, real shit...dudes time is almost up and the trying to keep him afloat..same flow, same subject, same

    • Anonymous

      what a fucking idiot. the sales are usually even higher because they only base it on the first day, fuck your ignorant ass outta here.

    • Anonymous

      thats some serious denial my nigga. HDD have about 99% success rate with projections. youre talking out of your ass

  • Anonymous

    niggas Maaaaaaaaaaaaad!!

  • Anonymous

    damn ross just keep winning this will be his highest selling first week to date and his best album even better than teflon don imo and if he drops that ice cold joint as a single he may go platinum that song is a problem!!!

    • bizzalls

      He may go Platinum???? Clown, he don't even go Gold! He can't even go gold, wtf are you talkin about? This dude would NEVER go platinum, not even close. He's wack as fuck.

  • So Icy Boi!

    I wished Lil Wayne and Nicki Minaj were on the album instead of those losers who actually made the cut? Fat Usher the rapper on the Rebecca Black album are you serious? Lil Wayne is better than Tupac, Rakim and Biggie put together and he can skate and is a true blood. Nicki Minaj has the best lyrics like stupid hoe and beez in the trap even though her butt is fake. Rick Ross is sexy! Swag!

    • Anonymous

      Don't you ever say that in the presence of the real. Seriously. Don't you remember back in 2010 when the REAL bloods rode on Lil Wayne's punk ass??? That shit can happen again at any time bitch

  • reason

    Idk why most of you niggas act like biggie was a lyrical im a fan of biggie and most of his songs are no different from what rick ross and other maknstream artist talk about

    • Anonymous

      its true but these kids dont get it... if you are smart you wont worry about rap cuz everyone is wrong and a hypocrite... including you and me.

  • Anonymous

    200k is a major plus for Ross. Nicki did 200k also. I was thinking more 150k but we'll c

  • FuKKK RiKKK Ross

    I wish death to whoever buys this shit.

    • ETK

      ^god damn you're sad

    • FuKKK RiKKK Ross

      You're just mad at me cause your sister got pregnant and said the baby is mine. But she's lying, I used the condom. I can't help it if she just goes straight to the whorehouse for sell some pussy. If she wants some hard dick on her, who am I to stop her??? Let her live.

    • Anonymous

      really cause I told your mom to buy it for you.

  • Anonymous

    Those numbers are very surprising. He should have never put gay Dr Dre and Joe Camel on the album. Us real Ross fans just wanted 90% him with maybe 2 features.

  • Scar-faced Bandit

    Did anyone get that reference? No? It means he sucks.

  • Scar-faced Bandit

    Rick Ross reminds me of Yajirobe...

  • Realist

    man even the white boy here gave his own opinion and I can say he is fair "http://www.youtube.com/watch?v=CTTmj5V5h_M" check out then u will understand why this Boss can't touch a Gold plaque .lol

  • Anonymous

    "IS GOLD GOOD ENOUGH FOR ROSS" Apparently it was good enough for Jeezy.

  • Anonymous

    "3 most POPULAR rappers right now and he's only selling 40,000 more than Nas who has been out of the spotlight for years" Can't anybody just give the dude credit for a #1 debut with surprisingly solid numbers instead of comparing and criticizing?

  • Anonymous

    Looks like he's finally arrived.

  • rivaldo

    So MTV's hottest rapper, Rick Ross with all this promotion is on pace to do roughly the same numbers as Jeezy's TM 103?? Jeezy's career was supposed to be dead and his last album didn't get half the promo GFID has gotten. Looks good for Jeezy and kinda lame for Ross for all the shit he was talking.

  • Neutral

    Here is food for thought. Sales means that society was interested enough to spend some disposable income on the album. It was worth "looking" into. I bet a lot of you guys have bought an album just to realize, "oh wait, why did i buy this? i guess i'll just jam the good songs I like." I'm not an expert, but i'm sure a behavioral economist can explain this better. Being good is subjective. Everyone is entitled to their own opinion. Simple as that. I'm not much of Ross fan, but I appreciate the "oof" he does every once in a while. For me, I look at the quality of an album just how I judge a book's quality. If I can't finish it from beginning to end, then I lost interest somewhere. Example, Carter III, can't do it. However, Muddy Waters, easily, 3 times in a row if need be. You guys talking rap politics here, saying this guy is the best, this other guy is the best. Does that even make sense? Instead of hating left and right, it may be a nice change to just spread the word of DIFFERENT (not better or worse) music. Anyways, that was just some food for thought. And please don't attack my post, I just don't like violence or hate.

  • Anonymous

    the album is wack..

  • Ricky Rozay

    most of these rappers aint real niggas. Word, Nas bankrupt never was a drug runner, Lil Wayne aint no blood, Jeezy aint no BMF, 50 a snitch, Game a stripper. None of these niggas real you guys. If they was all real they all be dead now. Like it or not Ross is the new biggie. BAWSE!!!

    • ^^

      LOL, you're joking, right?

    • Ricky Rozay

      " Homicide stay on my mind, Christopher Wallace of my time R.I.P. to the legend, 2Pac Shakur with a nine Makaveli returns -- it's God forgives, and I don't" no doubt ricky is the new biggie

    • ....

      Why would we need a new Biggie when he ain't nowhere near up to scratch on so many levels. Nas did A BIT of drug-running to fund his career in about 90, 91 more proof of that exists than Ricky being a dealer, where's your proof Jeezy ain't no BMF and proof of 50 being a snitch? Just because Game was a stripper don't mean he wasnt no Gangsta I think the argument of him having 5 bullets in him in a bad drug deal is stronger than him being a stripper. AND WEEZY AIN'T NO BLOOD! WE ALL KNOW THAT.

    • cano

      the only thing ross and biggie have in common is that they are fat. other then that ross dont deserve to be in the same conversation with biggie.

    • Anonymous

      Good joke, stan.

  • ucantseeme

    This is the same guy that MTV voted as the hottest MC in the game? lol. MMG (Might Make Gold). lol. Damn. Nicki flopped. Now Ross. Meek Mills album will flop. lol. What kind of "boss" doesnt have a platinum plaque? lol. Damn. You fans have a lot of explaining to do. lol. Your idols are failing you.

  • Anonymous

    Wow. Rap is laughable. So, the "hottest rapper" out there and the supposed GOAT outdoing themselves with wack ass numbers? LMAO.

    • ^

      No I wasn't. You're doing that shit with Ross.

    • Anonymous

      You was exusing his ass for every L.

    • ^

      Nobody was doing that shit with Nas.

    • Anonymous

      The exact same shit you were doing for Nas one week ago. LOL.

    • ^

      More Ross stans making excuses for their failure of an idol.

    • Anonymous

      Let me put it like this for you retards because apparently you guys are so obsessed with the idea of going "platinum" that you've totally forgot how to do simple math. It's called consistency any intelligent business man would tell you that they'd rather sell 500K units for a consecutive six years in a row, instead of selling a million units once every 2-4 years. This excludes compilations, projects from other artist , ring tones, Mix tape Singles, merchandising and Touring revenues all under the MMG Brand. These recent sales projections prove Ross is here to stay for at least another year so get over it haters and learn how to count. PLATINUM MY ASS Ross makes sure Def Jam is getting their money much faster than most artist in music period, while his label mates give you one good album peers 2-4 years with that being said of course he's the Hottest MC LOL

    • Anonymous

      who said ross was the goat?

  • TDE

    However the cookie crumbles, Ross won't get a platinum album.

    • ^

      Only in your dreams.

    • Anonymous

      He just sonned you and your dumb ass one-liners.

    • Anonymous

      Let me put it like this for you retards because apparently you guys are so obsessed with the idea of going "platinum" that you've totally forgot how to do simple math. It's called consistency any intelligent business man would tell you that they'd rather sell 500K units for a consecutive six years in a row, instead of selling a million units once every 2-4 years. This excludes compilations, projects from other artist , ring tones, Mix tape Singles, merchandising and Touring revenues all under the MMG Brand. These recent sales projections prove Ross is here to stay for at least another year so get over it haters and learn how to count. PLATINUM MY ASS Ross makes sure Def Jam is getting their money much faster than most artist in music period, while his peers give you one good album every 2-4 years with that being said of course he's the Hottest MC LOL Postedjust now

  • Anonymous

    Let the stan wars begin, damn yall some pathetic assholes talking down/praising another man's accomplishments.

  • KillerHipHop23

    RICK ROSS IS A FRAUD THIS GUY NEVER MAKES A FUCKING SONG BY HIMSELF!!1 EVERY SONG HE IS BEING CARRIED THOUGH, he is trying to establish his presence by creating a fake persona, 3 kings? and he puts himself with dre and jayz....do you think how bad this guy is a fraud...he is trying to be considered for singles by never putting out ONE song by HIMSELF.....HE NEVER DOES...its so funny lol

  • To everyone on here...

    HEY, IDIOTS. THESE ARE JUST PREDICTIONS, NOT ENTIRE ALBUM SALES. THERE'S A CHANCE ROSS'LL DO LESS THAN 200K. WAIT UNTIL NEXT WEEK AND YOU CAN START CELEBRATING/COMPLAINING/DICKRIDING. PEACE OUT.

  • Jay

    THIS is how you know Ross is a wack ass rapper....he's supposedly one of the top 3 most POPULAR rappers right now and he's only selling 40,000 more than Nas who has been out of the spotlight for years? What happened to the good mainstream rappers why all these niggas wack?

  • Anonymous

    TM 103 IS THE FIRST ALBUM JEEZY RELEASED SINCE THE HUGE DECLINE IN ALBUM SALES N LETS BE REAL IT WAS A FUCKING HORRIBLE ALBUM..ITS ONLY GONNA GO DOWNHILL FOR JEEZY FROM NOW ON

  • Anonymous

    Haters should wait til they see the numbers of when they start to push "Diced Pineapples" as a single.

  • Anonymous

    first of all this album is garbage. young jeezy tm103 sold 233000 its first week and was number one on the charts.. second this was his first album that sold the least its first week. RICK ROSS AINT GOT SHIT ON JEEZY, ROSS HASENT EVEN WENT PLATNIUM THE MOST HES DONE IS 800,000 N THAT WAS PORT OF MIAMI. ALL THREEE OF JEEZYS ALBUMS HAVE WENT PLATNIUM AND HIS FORTH TM103 IS AT 630000 UNITS N STILL MOVIN SO IDK WHERE FUCKERS COME OFF SAYING ROSS IS BETTER JEEZY IN ALBUM SALES HOLLLLA AT YA BOY

  • Anonymous

    Port of Miami - 187,000 Trilla - 198,000 Deeper then Rap - 158,000 Teflon Don - 176,000 God Forigves, I Don't - 200,000-220,000 5 albums in Rozay about to have his best debut yet in a declining market, where people are waiting on his downfall.

    • Anonymous

      Yeah, because he sold millions of records back in the day and was in a whole nother stratosphere than Ross will ever touch, but in this climate, he's performing even weaker than Ross, which says more about 50 than it does about Ross.

    • Anonymous

      SO 50 HAVING A GOLD ALBUM IS A FLOP? SO YOU MUST HOLD 50 TO HIGH STANDARDS

    • hehateme

      I don't know but someone help me out here...My question is: How can a rapper have a group or label under him when he himself cannot go platinum? Why the hell does this lame fat pig call himself the bawse? lol..Just asking.

    • Anonymous

      And what is 50 selling now? Dude had the biggest drop off of all time, but ya stans are still mad over a three year old "beef".

    • Boss.......

      WHAT KIND OF TOP CLASS RAPPER IS ROSS WHEN HE HAS NEVER SEEN A PLATINUM PLAQUE ? HE IS NO DIFFERENT FROM ALL THESE LAME ASS RAPPERS OUT THERE . HE SHOULD GET ATLEAST 500,000 COPIES FIRST WEEK. OTHER TOP CLASS RAPPERS ARE DOING THAT IN RECENT TIMES

    • Anonymous

      the massacare was released a few months before ross first album it went platinum in 4 days BAWSE!!!

    • Anonymous

      consistent flops

  • Anonymous

    this album when top out at 430k he pushed the album as far as it can go all the singles floppped and he has nothing else to release

  • Anonymous

    If these 1st week sales projections are accurate, it's safe to say he can expect AT LEAST another gold plaque Ross has shown consistency. And people were saying he would be gone after his second album. Fucking pathetic ass, self-hating losers.

  • Anonymous

    If these numbers hold up then Ross will have the highest debut of any HIPHOP album in 2012 besides Nicki's. Ross is one of the few left who can sell and put out quality music. And just for the record neither Cole World or 103 have outsold Teflon Don and its a good chance they won't.

    • ^

      The only thing Ross succeeds in is eating.

    • Anonymous

      It goes both ways. Or hundreds of thousands dumb ass haters. His fans are better off, because I know for damn sure that your soul is burning like a motherfucker everytime Ross succeeds.

    • ^

      Yeah. Hundreds of thousands of dumbass stans.

    • Anonymous

      You're entitled to your opinion, but thousands of hundreds of other think his music is dope as fuck, so? Go to the sites of artists that you like then.

    • @Anonymous

      Actually, Cole World and TM103 have outsold Teflon Don. Also, Ross' music is weak.

    • nothere

      actually tm103 did outsell teflon don by a few thousand and is close to 700,000 sales now plus thats the only album of jeezy that didnt sell a million compared to ross

  • Anonymous

    This makes Cole's numbers even more impressive. Damn. Now you see what touring can do.

  • notmyissue

    His best selling album is Port of Miami the only one to sell a million. yes this will be at 500,000 by holiday season. but album sales will drop off next maybe between 60-70 % and all you pole smokers your are not on any of these labels and your favorite mainstream artist wouldnt give you the Brah Man from the 5th floor nod if they saw you in public

  • HIPHOPDX

    50 cent is about to have a platinum single

  • Anonymous

    j. cole sold more than the hottest mc in the game hahaha

  • easy numbers

    yea thought he'd do 200 plus first week got a big buzz i know ross is getting plenty of money but makes you think if the Correction Officer thing never came out how fucking big would rozay be ..........although wayne sells more and we all know hes the fakest wannabe gangster blood skater or what-ever the fuck hes mumbling about these days rap fans confuse me NAS LIFE IS GOOD >>>> Most the shit ive heard this year

  • Anonymous

    no rapper will move units like em jay and 50 did

  • HHFAN

    These kids on this boards kill me. I buy my albums because A.) I'm grown. B.) I'm paid & C.) I grew up with hip hop. When I was a teen, I listened to Black Moon, Nas, Jay, Boogie Monsters, Krs-One, Common etc. I bought every album of every artist I supported. When I see Nas, Ross, Kanye, Blue, J.Cole, Tech 9, and whoever's album I like, I look at the numbers and know that some of I'm one of those true fans that support music that I actually like. You losers can stay on the boards and bitch about Ross. He's winning. You're in your mom's basement probably. Nas is winning. They were on each others albums. Both are getting tour money. Who gives a fuck who sold more? My favorite group is the Roots and I could never told you how much they sold. It's about the music you dumb fucks.

  • VeinyDickTracy

    I wonder how Eminem, Lil Wayne, Jay Z, Kanye and Drake feel after seeing this Fat Officer Flop like this. I mean Officer Ricky was voted the hottest MC in the game by MTV and yet he cannot sell a fraction of the albums that the above artists do. I'm sorry but jay Z was right when he said women like, men lie and numbers don't. Officer Ricky went mainstream big time on this album so don't give me that BS that he makes street music for the streets because we all know that is a lie. He makes commercial pop/rap now and has failed repeatedly when it comes to sales. This was the most hyped album of the year and the artists above literally raped ROSS in sales. SALES = SUCCESS

  • Anonymous

    ross stans said this would be his breakout album ahahah

  • TRUTHbeTOLD

    no one will ever catch Em's sales

  • VeinyDickTracy

    Lady "Nicki Minaj" GaGa even out sold officer Ricky in the first week. Nicki went Gold. Will Officer Ricky go Gold? Will he eat some chicken today? Will his tittie flop as hard as his album?

  • Anonymous

    OFCOURSE SALES DEFINE HOW GOOD U ARE THAT MEANS NELLY IS WAY BETTER THAN NAS BECAUSE HE SOLD 10MILLION ALBUMS ON HIS DEBUT N NAS HAS NEVER SOLD SO MUCH...U FUCKING HATERS ARE SO DUMB

  • Anonymous

    so all that promo album getting pushed back he still just a gold artist

  • VeinyDickTracy

    Funny how this album is "projected" to sell more than his last one even though he did not have any hits like he had on his last album. SMH at Fat Pig Officers buying their own albums. Ross album is floppping like his own titties. You get ranked as the hottest MC in the game per MTV and you cant sell at least 500,000 in the first week. I bet all of the previous hottest MC's for MTV sold at least 500k first week. Officer Rick Ross' album, GOd Forgives Officers don't is in stores now flopping like his own titties.

  • Anonymous

    Ross, Drake Wayne = hated and shit on all over the internet, but all of them like a motherfucker. Nas = gets noting but praise from everyone that has an internet access, but his sales never reflect the popularity he gets throughout the internet. I knew that this would be another time where self-called heads would be exposed, niggas prolly buying Ross' albums, bang it all day, only to download Nas' albums and act like a knowledge-posessing fans, only to come across as real on the net. Dudes with little to no haters have problems selling 50k, which leads to the fact that most people don't hate popular artists themselves, but the success that is surrounding them.

    • ^

      Regardless, Nas sold more albums than Ross period.

    • Anonymous

      The L that a fake ass, inferior skilled Ex-Officer outsold the guy who dropped Illmatic. I guess Nas promoted this album little too much.

    • Anonymous

      You can't even spell "conscious" therefore your comment is invalid by default. Damn, this site needs an ignore list.

    • VeinyDickTracy

      The thing with Nas is the masses who buy music don't really listen to rap for the "conscience," lyrics. They listen for the beat, the cathcy hook and the witty punchlines. You have to be able to produce number 1 hits on the radio in order to push major units. Nas has not produced a radio smash sinced I started smashing white girls pink tacos back in the day. Nas did pretty well for having zero hits. He has a fan base that will continute to buy his albums. Officer Ricky on the other hand does not. He has hit his pinnacle and will be falling lower and lower from here out. He won't be this popular next year and he has major health problems loomin over his head. He has a devil on one shoulder with a bucket of fried chicken and an angel on the other shoulder with a can of slim fast. Which one will the Fat Officer choose do you think?

    • ^

      What L? Nas winning.

    • Anonymous

      what a fucking loser. stay believing your own lies while nas has taken another colossal l.

    • ^

      Both of you are fucking idiots.

    • HHFAN

      This comment needs a like button.

  • Anonymous

    If this is how well he actually does, Jeezy shitted on him. Yeah, maybe Jeezy's TM 103 only sold about 230K, but considering he had significantly less promotion than Ross, Its a win for Jeezy. MMG is all over the place, and Ross is on every other song. Perhaps that beef is old, but this is the proof that Jeezy won. Now I guess you can it is over. Ross has about 10X the buzz Jeezy had going into dropping TM103, but looks like Jeezy will have outsold by 10K. Now when 50 drops his new album, it will be compared to GFID.

    • ^

      LOL. I got the stans shook. The truth hurts, don't it?

    • Anonymous

      I've never seen you making one worthwile point, why you even bothering anymore? People could post a study and you would repeat the same shit over and over, you dumb piece of shit.

    • ^

      The Ross stans are really becoming stupider by the seconds.

    • Anonymous

      The haters (dickriders in disguise) who stalk Ross are the ones truly retard. What's so hard about letting people enjoy his music?

    • Anonymous

      Wow. It's a lot of retarded Ross stans. His album won't even go platinum just like the last four.

    • Anonymous

      Exactly. Everytime dude landed a hit, people were saying he will be gone next year. Ross is still here, outselling legends and there's nothing his bitchmade haters can do about it.

    • Real Talk

      So that means you listened to every Rick Ross album right? And If i recall "EVERYDAY IM HUSTLING" was his first track and he was by himself, and look where that one track got him, What you doing with your LIFE?

    • Anonymous

      And you much did you sell?

    • Anonymous

      its disrespectful to compare 50 to ross when 50 has done ross career with one album ross is only worth 25mil ross has no classic albums he nverhad a hit song by himslef his career just like games are full of features ross could never make a hustlers ambition or a track like heat

  • Cha Boi!

    hey yall. its cha boi abck at it.... i aint got mad love for MMG, but i gotta ride or die for my boi rozay! album of the year... close to say album of the last 3 years. dudes a beast and a monster in this piece!! im predicting by september he have 1.3 mil... a milli baby! leeeggo bawse! its cha boi!

    • VeinyDickTracy

      You must work for MMG because you know dammn well this fool ain't going platinum with this album. I think in 10 years he could possibly go Gold... possibly. His tits flop so damn hard when he is on stage rappin that it cause him to have seizures.

  • Anonymous

    Nas stay getting shitted on. Where's the people who said Ross not even come close to 200k?

  • Anon

    He should do what Lil Wayne does and get Birdman to buy about 400k.

  • Anonymous

    Thats cool.. Too bad it cost millions to make

  • tmacky

    hard 2 sell albums my dudes/ ross is the best n the game no argrument/ j cole is trash no way he is on ross level/ this album is sick/ straight fire

  • S

    Rozay killing the haters. #1. This will be PLAT within a few months.

  • Luke

    The few songs i heard were garbage. Hes getting less views on his videos than up-in-coming independents. Lack of content will come back and get you in the end.

    • Anonymous

      Views =/= buzz and support in the real world. And as it has been proven countless times on this site and others, people, the ones who hate and the ones who love Ross, are obsessed with him. He's something in between, overrated by his stans and underrated by his haters.

  • Zeal

    j. cole sold more first week than this clown.. Hottest MC in the game my ass

  • Anonymous

    yea, another album of his not going platinum. he pretty much marketed most of the songs already, so i doubt he has anything left to push the album after a few weeks. Just another gold plaque I guess

    • ^

      Nothing you said is logical, retard.

    • Anonymous

      come back with some arguments instead of repeating the same retarded post over and over, otherwise I can't take your losing explanations seriously anymore, you must be getting access to this site through your special ed class, tell that shit your teacher.

    • Anonymous

      Radio singles = not all you can do promotion-wise, Nas has been getting FREE promo from everywhere that was remotely close to Hip Hop, while Ross is someone, who, going by yall nigga's logic, should only sell singles.

    • ^

      It's true. Nas didn't have a lot of promotion, so his numbers are good. Meanwhile Ross has a shitload of promo, and these numbers are predictable.

    • Anonymous

      "Just another gold plaque" the same people who say Nas is doing good in this climate with 150k, fucking hypocrites, off yaselves.

  • @CJonno90

    So there's between 200,000 and 220,000 cops in USA...

Most Discussed News