Drake Reveals Doubts About Making Hip Hop In His Thirties

Drake surmises that he'll bow out of the Rap game before he hits middle age.

Much like Eminem and Lil Wayne before him, Drake has misgivings about rapping into his later years. And though Shady, who turns 40 in October of this year, has yet to hang up the mic, Drizzy sounds fairly certain that he will exit the Hip Hop game earlier than some of his fellow emcees.

In an interview with i-D Magazine, the Young Money emcee addressed the matter without putting an expiration date on anything.

The topic came out of a discussion about balancing relationships and making music. "I personally think that when I find that person and when it is established that we're gonna enter a serious relationship-I mean I don't even know if I'll still be making Rap music. I don't know how long I necessarily want to make Rap music for."

"You know, there are artists who are thirty-five and up that still make Rap and that still works for them," continued Drake. "I don't know if I want to be that guy. A lot of my music is about being young and figuring it all out. I don't know if I can still make my brand of music when I'm up there. Maybe I'll be just acting or whatever it is.

"I plan to make as much music as I can until a story from Drake doesn't impact you as it used to. I guess I'll find my way someone else."

Listen to the interview below:

RELATED: Drake Says He Has No Interest In Making Dance Music

94 Comments

  • Anonymous

    shit thank god for that

  • killah_casp

    haha yer he cant rap properly now fuck knows how bad hell be at 30

  • Anonymous

    this just proves he isnt a true artist and is a gimmick if he himself is not confident that he will grow as an artist and can talk about his life when he is older.

  • Anonymous

    Its bc he's fueling the whole "old heads" talk that all these young uns whine about. He's just trying to be a part of the in crowd. I'll be glad when he retires from singing honestly.

  • Anonymous

    Drake you will leave because you'd become irrelevant.

  • Anonymous

    "no 15 yr old girl is gonna wanna listen to a 30 yr old drake" These same 15 year olds are paying to see The Avengers starring old dude Samuel L. Jackson, and a guy in his 40's, Robert Downey Jr. If Drake was 30, I doubt his teen audience would shudder at his age.

  • HRH

    His career was failing in acting. and he turned to his Jewish Uncle and asked "can I be a singer?" His Uncle responded "It's already done"

  • Anonymous

    no 15 yr old girl is gonna wanna listen to a 30 yr old drake

  • Mr Obvious

    Attention HHDX editors. Yall misspelled R&B all thru this article with the words hip hop instead.

  • Anonymous

    Best believe he'll be around making music as long as the cash registers ring platinum. Right now he's still young and not sure what the future holds.

  • Allah D

    All you dumbasses sayin Drake should retire were the same niggas on his nuts when he first dropped mixtapes and appeared. Make up your minds you bipolar fucks.

  • Anonymous

    go retire u fucktard

  • STAN

    Note to Drake: Don't worry, you will fall off and be nothing but a distant memory long before you hit 35.

  • Common Raped Ho Azz Nigga

    What Ho Azz Nigga is talking about? He never made Rap music

  • Jack Compton

    I wasn't aware that Drake made rap music.

  • YESSIR

    LMAOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO LMAOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO LMAOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO YOU LAMES AINT LISTEN TO THE INTERVIEW HE DID NOT SAY HE WAS GOING TO BE DONE AT 30 HE WAS BASICALLY SAYING WHEN PEOPLE GET TIRED OR HEARING ABOUT HIS LIFE STORY ON WAX HE WILL DO SOMETHING ELSE. BUT THATS NOT GOING TO HAPPEN. PEOPLE ALL OVER THE WORLD LOVE DRAKES MUSIC AND WILL CONTINUE TO BUY HIS MUSIC AND GO TO HIS CONCERTS SO HE IS NOT GOING TO STOP. SAME WITH WAYNE THESE TWO GREATS HAVE A LOT MORE STORIES TO TELL AND PEOPLE ARE LISTENING AD SUPPORTING 16 LETTERS YMCMB OVOXO MMG WTB

    • @YESSIR

      HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!! Good joke. Wayne and Drake suck dick. What stories, about money, weed and pussy? Gtfoh

    • Anonymous

      Who's we??????? U know u ain't over at the camp

    • YESSIR

      CRYING? NIGGA WE ARE CELEBRATIG DRAKE IS NOT GOING ANYWHERE DRAKE AND WAYNE ARE ON THE THRONE KISS THE RING

    • Anonymous

      Quit crying fool After Drake quits rapping you can still watch Degrassi re-runs

  • JC

    BHAHWHAA, LETS HOPE FOR A GROUP YMCMB RETIREMENT Great news for hip hop

  • hypnotist

    at the count of three, you will be 31 years old, with a full beard with a prenup with Nicki Minaj. 1..2..3 alright, wake up nigga you're over 30. go, go

  • CuntMusic

    So that mean, what, at worst we get one more album out of this cunt? Pretty sure he's only about two/three years from thirty

  • Alex

    If you think about it though its always just been a phase for him. He was acting before and now he's making music.

  • YORKIE DAWG

    Thats the kind of shit you say when your have ZERO dedication to the actual hip hop culture...now if I call him a dick is that considered hating?

    • ThisGuy585

      NOPE! There's a difference between hate and truth, and "hate" is just an excuse that bitches like him and his fans make for people rejecting their garbage music. Ppl don't hate because they have money, ppl hate because we're exposed to their garbage music, and the damage they've done to the culture. TLC went bankrupt at the height of their career, and I know a lot of people who hated them. (Not saying that I did) Were they rich? Obviously not! They were just sick of their music at the time. Is Hammer rich? Nope! Hated? Yep!

  • TrueHipHop

    Oh thank God... turn 30 already!

  • ThisGuy585

    That's because even his dumbass knows that he can't evolve beyond making theme music for high school proms

  • fatty

    he quit making rap music when he signed with young money. mixtape drake was dope. ymcmb drake is lame AND boring.

  • Joseph

    "Drake Reveals Doubts About Making Hip Hop In His Thirties" I have doubts about him ever having made any 'hiphop' in the first place.

  • Anonymous

    too bad this dipshit isnt turnin 30 tomorrow. faggit

  • Anonymous

    this goes to show, that he aint no emcee, no real hip hop artist would retire so early

  • YESSIR

    WE GOT AT LEAST 10 MORE YEARS OF DRAKE MUSIC SO I AINT WORRIED. AT LEAST 6 MORES YEARS TILL WAYNE IS 35 AS WELL. YOU FORGET HOW YOUNG YMCMB IS

    • Anonymous

      YESSIR be actin like he know dem niggaz personally LMMMMMMMMMMMMMMMMMAAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    • Furious Styles

      Didn't i tell you to go and find a job or something.Stop feeding of other people's energy and success.We know you are a very big fan of Drake and Wayne,cool we get it.Drake and Wanye do not know who you are,they never will.Go and find a job now or i'll come over there to England and kick you little Brit ass in to shape.Fuckin loser.

  • Anonymous

    1. 30 isn't middle age 2. This guy doesn't make hip hop 3. He's a fucking wanker

  • Reup

    This is a perfect example of a dude pretending he's in control of his career. Drake knows rappers don't last long in the game, especially fad type artist in these big hot right now "crews". Look at G-Unit, No Limit, Rocafella, Diplomats, Double R....These movements have a time limit. He's acting like he will be able to make that choice when really, people just won't be into him anymore. I give him at least one more album before the next big thing comes along and his career is over.....There are very few rappers/artist who make it to their 30's, 40's and still sell records.He's not really on that Puff, Nas, Jay, level. The ones who last are always the ones who start off slow in terms of popularity.

    • Reup

      Huh? Are you trying to rewrite history? Nas didn't hit mainstream popularity until "If I ruled the world".....Illmatic didn't go Platinum until the 2000's and Eminem's first album Infinite was a flop...

    • Anonymous

      Eminem was always popular. So was Nas.

  • Anonymous

    Everybody says that and doesnt deliver. Even the ones who dont need the money anymore and cant make a song for shit anymore still keep coming back

  • YES YES PLEASE LEAVE!

    Signs of a rapper battling with a dying longevity. Probably the smartest thing he's said in his whole career, he will be really doing hip hop a huge favour, the sooner he leaves, the better.

  • Anonymous

    THANK GOD ! even tho i'm not hearing hip hop from him

  • Fish

    Not really a big announcement because he doesn't make hip hop in his 20s anyway.

  • ollie

    what makes the hate on drake so weird is that when he started getting big he got the most love on this site. yet even though take care is just so far gone pt.2 he gets all this hate. look at the dx rating of his song in 2008: http://www.hiphopdx.com/index/singles/id.6216/title.drake-say-whats-real

  • Anonymous

    drake raps? cool

  • Anonymous

    I didnt know Drake did Hip-Hop.

  • UltimateMegadon

    you know what Tech N9ne out of everybody impresses me cause this dude is 40 years old and he finally shining so that goes to show you is not about age in this business is about longetivity to make good music what the young crowd gotta realize they not gonna be young forever so age aint nothing but a number unless your 60 lol

  • Anonymous

    i wish this r n b singer would die

    • Shawn

      I'm no Drake fan, but wishing death on someone who did nothing to you whatsoever to affect your life, is some real pussy shit.

  • Anonymous

    last time i checked he didn't make hip hop music just because you rap doesn't mean your hip hop look at JB

  • ETK

    it all has to do with perspective.. rappers rap generally about things going on in their lives, when Drake gets to his 30s, he'll have shit happening to him then and he'll decide to rap about it.. don't believe what he says now(even if it did get your hopes up) I'm only sayin this cause Jay-Z thought the exact same way, and that's why the nigga retired 35 times... they think "oh I'm old I don't need to be spittin no more" but they'll get that itch of hitting the studio down the line. same thing with Scarface, Lil Wayne and others, who said they were gon have their "last album".. where that go

    • Golden Era

      ...And let's not forget that one rapper your girl is reminded of every time you try to hit it Too Short

  • Anonymous

    Nas macking Nicking Minaj, drake is all depressed now hhahahah

  • H.A.

    Hes got plenty of artist he could work with like Boy George,Elton John,George Michaels, Ricky Martin,Clay Aiken,Adam Lambert,and Lady Gaga.Hebe able to continue to cater to GLAAD.

  • BSM

    BRIIICKKKKKKKKK SQUUUAAAADDDDDDDD!

  • ricky

    another bullshit article made out of a soundbite taken out of context.

  • Anonymous

    i guess ill find my way someone else?

  • N3MO

    WOW LOOK AT THIS!!http://www.youtube.com/watch?v=latn3wLsc-Y

  • 1LOVE

    wack artist can't maintain longevity in the game.

  • dentaldamboy

    Drake is one of the most talented people in his generation. He has mastered the music world. Then he can go conquer the world of acting and then finally politics. He can do it all. No one can stop him.

  • Anonymous

    hes making hip hop in his 20's?

  • Anonymous

    This nigga is foreal on that Californication shit......

  • Mr Flamboyant

    I'll be glad when he's 30 then... YESSIR is a bitch.

  • Anonymous

    make it... mid 20s

  • Bigg Homie Locc Dogg

    THANK YOU, THANK YOU, THANK YOU!!!

  • Ill

    Everyone check my touch the sky remix http://www.youtube.com/watch?v=6RciMpHzk7U

  • Anonymous

    somebody telly this dude to start rapping in his 20s

  • YESSIR

    WATCH HOW MANY COMMENTS THIS SHIT WILL HAVE BECAUSE ITS ABOUT DRAKE YMCMB AND MMG RUNNING THE GAME SALUTE

  • tumi

    1. Drake is not a rapper 2. Can we please push him to retire now.

  • N Y C Finest!

    Canada dry!

    • Anonymous

      Com is from tha Chi dumbass. Nicki ain'tshyt but a gimmick. She only "poppin" because the current young generation is too damn retarded (literally) to know otherwise and is full of gays, followers and dickriders. Asap is that nigga though.

    • YESSIR

      WHO POPPIN IN NY BESIDES NICKI AND ASAP ONE OF DRAKES KIDS? WHERE LONNIE AT?

  • RapWax

    At least a possible end is in sight for his BS "rap"

  • YESSIR

    DX YOU CONTINUE TO FAIL AT SIMPLE JOURNALISM. DRAKE DID NOT SAY "I DONT IF I WANT TO BE THAT GUY" HE SAID "I DONT KNOW IF I WILL BE THAT GUY". DO YOU JOBS PLEASE ITS SIMPLE

    • Anonymous

      almost died at that Lil Wayne comment.

    • Anonymous

      lool wayne

    • Lil Wayne *AKA* Weezy F. Baby

      Whats up yall this Lil Wayne right here. I know the nigga YESSIR be buggin the shit out of yall but we gotta pay the lil nigga to troll for us to keep our buzz up and runnin u understand what Im sayin? Well actually, we aint pay em yet cuz Birdman be on that bullshit. Quit gettin ya panties in a bunch because some hip hop editor was a lil off on what Drake says. Ya job is to put our names out there but not to be riding our dicks aight? YMCMB we don't fuck witchu. You a groupie fan, and if I keep hearing that you on that bullshit, ya gon be fired. Now get back to work and stay away from the dickriding, don't make me come back here.

  • Anonymous

    DRAKE do you rap??? your more of a rnb singer that talks about love and girls. wack rappers these days.

Most Popular News

Most Discussed News