Pill Says He Was Never Signed To Rick Ross' Maybach Music Group

The Atlanta, Georgia rapper is currently trying to wriggle out of his contract with Warner Bros. Records.

Pill has dismissed rumors over the past few weeks about getting dropped from Rick Ross’ Maybach Music, but that's because he was never signed to the imprint to begin with.

During an interview with MTV News, the Atlanta, Georgia native revealed that there was never any paperwork and that his deal was strictly with Warner Bros. Records.

“I never signed any paperwork with Ross. It was just my deal was over at Warner already," he said.

Pill claims that he was signed to Asylum/Warner at the end of 2009. He says he was unaware of any conversations that may have taken place between Warner and Ross.

Though he was involved in the group’s compilation album Self Made Vol. 1, he didn’t appear during key performances. "I never really went on tour with them; I never really did anything with them," he said. "The only time I performed on tour with them is when it stopped in Atlanta. They still showed love to a n---a when it was time to go to Vegas, or Cali, you know, whatever the label had put together for us to be on as a whole."

He is currently trying to get out of his Warner contract and insists that there is no beef with MMG. “I ain't got nothing against none of them, nobody. It's just the situation don't work,” he stated. "It's cool with us, I don't got nothing against Ross either. It's just I don't talk to him.”

RELATED: Pill Airs Out Label Grievances On Twitter

72 Comments

  • Anonymous

    Nigga Tip need to snatch em up. I never thought he was a real good fit Ross anyway, Pill be on some everyday Atlanta shit, Ross be on some make believe Tony Montana shit but it sound fly shit kinda remind me of dae dae with his rims "They 10's but I keep clean tho" LOL

  • Anonymous

    Pill is a movie coming out soon, and Meek & Wale's albums are going PLYWOOD HAHHAHAHAHAHAH

  • Anonymous

    hmmm....you know it's gonna be funny how all of you wannabes are be actin like your his bottom bitch when the album with Pill, Big Boi, and Killa comes out this year......be jealous FAGGOTS

  • Nico 3

    Anonymous - I've been on point since Day 1, but aside from that fact, unlike the 90's, most rappers today are viewed as being expendable. If they blow up, great, but if they don't (and let's face it, Pill isn't the next Jay Z), then they get jammed up with contractual obligations which they can never fulfill. Pill might as well be working at Taco Bell.

  • Anonymous

    Pill is that nigga fuck maybach do that shit yourself get madlib get organized noize dj toomp and 9th wonder to do the album and you will have some ill trap shit over boom bap

  • Nico 3

    A-k - Good point about the label not understanding his talent. Yet, one could argue he had his shot with Self Made. If WB let him be on it, they thought 1.) We have no idea what to do with him here so let him blow elsewhere they demand our cut, or 2.) See if the album blows and how much of that was because of Pill. True, he had exposure coming in, but this is where up and coming artists have to be careful who they align themselves with. Ross is doing Ross. If Wale and Meek have to do them, and Triple C's... They have to file for unemployment on their own. Point being, Pill needs to look out for Pill, and not expect WB's or MMG to have his best interests in mind.

    • Anonymous

      IF NICO GOT IT Y'ALL IN TROUBLE. THESE BIG BUSINESSES SEE Y'ALL BEING THE 18-34 DEMOGRAPHIC AS FOOD. Y'ALL ARE FOOD! THEY SEE YOU YOU AS HAVING NO MIND OF YOUR OWN AND WILLING TO BE A PART OF ANYTHING SO THEY SELL YOU STUFF ACCORDING TO YOUR IGNORANCE! EVEN NOW Y'ALL CAN'T EVEN REALIZE ALL OF THIS WAS AN EXPOSURE HOOKUP! HALF OF YOU ARE DUMBFOUNDED WHILE THE OTHERS BLAME PILL FOR BEING JEALOUS AND NOT WAITING! WOULD YOU WAIT FOR A JOB TO SEND YOU A CHECK IF YOU WERE NEVER HIRED BY THEM? WAITING FOR WHAT?

  • Anonymous

    Pill manager is a moron

  • c

    in other important news, i just dropped a huge bomb on my toilet

  • Anonymous

    Pill is a problem

  • NB

    MMG is killin it right now, Ross is on top of the hip hop game, wale got the number two album in the country white bitches is lovin it, Meek is holding the streets for real. Why they need Pill for ? Doesnt have a strong voice ? Lyrically minimun fuck him. MMG is Winning right now.

  • Anonymous

    i see a hater he just mad because wale dropped before he did and his album blew up with the help of ross and his label and everybody knows meek got the streets locked down and his album will do well just on that alone and pill cant create his own buzz but he is messing up bad tryin to leave MMG because they are blowing up right now and his album would have sold better with them than anyother label thats for sure but he is by far the weakest of MMG

    • hellno

      even if pill was actually signed to MMG, he's better than ross and wale

    • Anonymous

      NO YOU THE HATER. HE WAS NEVER SIGNED WITH MMG FUKROACH, ALL THAT YOU TYPING IS IRRELEVANT FCUKBOI TALK. YOU HATONG ON PILL BECAUSE HE WOULDN'T JUST DIT THERE AND RIDE THE MMG BANDWAGON LIKE YOU ALREADY STATED YOU WOULD BECAUSE THEY "HOT". THEM MMG N@GGAS DON'T OWE YOU A DIME, WTF YOU WAITING ON THEM FOR? SILLY RABBIT.

  • michelle

    You shouldnt believe, my co-worker's step-aunt makes USD80/hr on the computer. She has been without work for 9 months but last month her income was $9023 just working on the computer for a few hours. Read more on this site... MakeCash17./com/

  • lil wayne sux

    fuk mmg youtube cob cypher 2011

  • Anonymous

    ross dont have a real team wale and meek already had a deal they just put them in mmg to make up for that triple c bullshit and to make it llok like ross is doing big things.the same with drake and nicki they solo artist put under wayne to prop his shit up.

  • Anonymous

    Thats funny, makes me wonder why someones face is on a Compilation album but there is no paper work behind it, sounds strange to me

  • Robbin Tanks 4 Ammo

    Atleast Pill is a real dude with a real background I guess thats why it didnt work at Fantasy Camp.... O I mean Maybach Music, my bad LOL

  • chicago rilla

    Fuck Pill, i like Stalley's signing to mmg, he their best spitta and a hidden gem

  • IAmControverse

    I don't fully understand what all went on with Pill and WB and MMG, but after all those verses on the Self Made album, we're just now hearing that he was never signed to MMG in the first place? He talks about never performing with them, yet he was in the MMG cypher for craps sake. I don't know. Industry's weeeeeird. Really weeeeeird.

  • Anonymous

    pill aint shit ahahah who cares bounce nigga

  • thee mane

    "Pill.. You are the weakest link. Goodbye..."

    • A-k

      First off you gotta realize it works like this with labels all the time ross got a imprint but pill is already @ warner bros before ross even comes over there..... the label put him in a group b/c he was a artist that they didnt know what to do with or how to market. They stuck him in a group project and hes out of place!!!! understand pill had too of the most acclaimed mixtapes of 2010 this is all fact check the vibe xxl and source he also made the freshman cover!!! fact is this hes a solo artist that rap about real life shit!! reality rap not ross type stuff he needs his own lane or people will never understand his talent

  • Nico 3

    If he wasn't signed to them, then why be on the cover of their compilation? I think once the album tanked, Pill realized that his opportunity to shine was dim at best. Wale is enjoying success, and Meek is close to getting his own shot. That leaves Pill sitting on the sidelines. Think before you sign any deal.

  • Bom919

    I call BULLSHIT! The only reason hes saying that is because he aint as hot as Meek and Wale right now so he's just trying to play it off. If he wasnt actually with them then why was he on the cover of Self Made, on the cover of the MMG XXL cover, all over the album, and headlines saying Rick Ross officially signs Pill to MMG. This dude is stupid for not sticking with them. This is the most exposure he has ever gotten and now he's not satisfied. Seriously dude has potential and MMG is hot right now so stick to it...or lose completely

    • nate the snake

      THANK YOU anonymous. the last people i would believe is the label. and if you heard pill's mixtapes the diagnosis and 1140: the overdose, you would know that pill can spit.

    • Anonymous

      So you call BS on him because you believe everything the media from an entertainment company tells you? It's IMPOSSIBLE for them to lie to YOU, huh? It's GOTTA be Pill.

  • dentaldamboy

    Rick Ross don't know how to run his label like a family the way Bidman does. Birdman takes care of the whole family. Everybody eating, everybody stay paid, everybody swimming in mad pussy. Ross must spend all of the labels money on catering cause he such a fat and greedy fucker. Pill don't need Ross...Pill better off on YMCMB.

    • Bom919

      @Idntknow, I cosign that shit completely. Wayne probably don't even get 40% of what he works for. The dude works his ass off and you know Birdman probably hangs on to most of it. But Birdman is a lot better business man than Diddy. That guy is the worst and anybody is stupid to sign with that man

    • yep

      Pill just said he was never signed to MMG! What are you talking about?

    • Anonymous

      YOU GOT PROOF ERRBODY EATING? UP THE NUMBERS, FROM SLIM ALL THE WAY TO THE WEED CARRIERS. UNTIL THEN TAKE YO POM POMS AND GO SIT SOMEWHERE BOY. EVEN YOU KNOW YOU AIN'T A GROWN MAN YET TO CALL YO'SELF A BOY.

    • idntknow

      Have you forgot B.G, Juvenile, Turk, producers not getting paid like Mannie Fresh - please the only people eating is Birdman and SLim - Weezy does not get what he works for and thats a fact! he gets money but not as much! I dnt know how people can go and say yeh YMCMB is getting paid. They have so many artist and the only artist are Drake and Nicki out of the camp who are making money. They signed Busta and Mystical but Busta only signed cause of the buzz! yeh they got tyga (who only raps about stip clubs) and bow wow (who should have never left jd cause he made his what he is today) but hey people got to eat - they signed the deal and got they money advance! Rick Ross got a major deal with Warner Bros with a label. But why does any of these labels make and distribute themselves instead of signing to 'white' label and making they own label - ludacris is right - these dudes are signed to a ni--a, whos signed to another ni--a, whos signed to another ni--a! if your an artist on YMCMB or MMG and you make $100 - that artist only going to see 10 - I remember when damon dash broke it down and how they made so much money and at the end paying everyone they were left with $0!

  • Anonymous

    I wouldn't be surprised if they said Drake was doing the same thing with YMCMB.

  • Anonymous

    This is why you don need a record label, once again. The age of major marketing, artist development, even A&R to a certain extent is over! 90% of people download their music content anyway. The only thing record companies want are record sales (along with your soul) lol. Now if 90% of people DL music and record companies are in the business to sell records, why put yourself in the almost impossible position of selling a substantial amount of records. You're just working your self extra hard to make them richer than they already are.^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Give your music away for FREE!!! Let the public know your music is worth their money but dont sell it. What you do is build a buzz and get paid to PERFORM. This way you owe these label's NOTHING, you get to keep your music how you want it, and get paid doing something you love.^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^Check me out and follow me if you agree. @iamtaylormusiq http://one-of-many-chosen.tumblr.com/

  • Anonymous

    I saw this dude on 106 and Park with Wale, Ross and Meek Mill introducing MMG. Ross said they were all on signed he didn't argue. I think the nigga is mad because Meek and Wale have a buzz and no one is checking for dude. He was on twitter complaining about MMG now he was never apart of the movement because the other 2 are more popular? Fucking lying little dude.

    • tylr66

      do you seriously think if he's on 106&park he's gonna interrupt ross and say that actually legally and contractually he is not signed to his label, he's just on their compilation album to get exposure and he never said anything ill of meek or wale, he just ross and warner aren't pushing him, his shit isn't for 2012 radio anyway he's got more of a 90s vibe

    • Anonymous

      how u know he lying and he mad Meek & Wale shining? that's what ni@@as be saying with all of that emotional commenting. Warner tried have him ride the MMG wave, the ruse didn't work for Pill. FACT Pill is jealous and a liar. FICTION

  • Anonymous

    Sounds like Game's situation....But who gives a fuck about a pill though?

  • Anonymous

    Who gives a F*%k Pills is str8t dumpster juice any !!!

  • Young Champ

    Sounds Just Like Game deal with Aftermath/Interscope cuz I remember them saying that the only reason he was with G-unit was to give him more exposure and promote him better. Knowing Warner Bros, They Saw MMG as the hot new thing and chose to align pill with them, so He can have a better shot, but like he said Warner doesnt have an elite list of Hip Hop artists and dont know how to market Pill correctly. I Always said Pill and Stalley were the Best MC's on Maybach. Hope He lands on his feet cuz dude got lyrics

  • Anonymous

    End of the day he wasn't with MMG so all those theories y'all typing are irrelevant. Anything it tells us why he wasn't there.

  • Kid

    He need to do what Meek Mill is doing and drop mixtapes. Meek Mill just drop Dreamchasers and is now about to drop Dreamchasers 2 mixtape later this month. That way he will have enough buzz to get album release date and to get a push from his label! Plus he has three bangers with Tupac Back, Ima Boss and House Party !

  • grim_reapz

    MMG roster ain't even all that big like the YMCMB roster, so i think pill should have stayed. dude can't rely on ross all the time

  • Kid

    Pill need a first hit single with a big feature which he did not have on Self Made Vol. 1 album or any album. Pill also need to learn to wait his turn because he does not have a buzz yet if he want to drop solo album he need first make sure he is on the Self Made Vol. 2 and hopefully Ross put him on God Forgives album.

  • Anonymous

    It makes alot of sense because Warner Bros Records can do whatever they want with their artists. MMG is not bigger than Warner. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ AND ITS JUST LIKE HOW INTERSCOPE PUT GAME WITH G UNIT BUT 50 GOT HIM TO SIGN HALF OVER TO HIM ITS BUSINESS

  • Anonymous

    Well that is why they didn't put you on then.

  • bizzalls

    First of all, who knows the reasons behind this and what has gone on behind the scenes. But if Pill thinks he hasn't gotten the push yet, i think he's wrong. Ross started with Wale's album, now it looks as if Meek Mill's will be next. I bet if he waited, he woulda or coulda been next. I think Ross put out Wale first because he was obviously the most known out of the bunch and he wanted to drop the album while the buzz of him signing to Maybach was still hot. Meek Mill has gotta hot ass single "Ima Boss," and it seems like he's really startin to get a buzz. Maybe Pill woulda been next, but he needed a hit single first.

    • Anonymous

      he was flashing the chain though, so he get points deducted for that.

    • yep

      Sounds like a good plan for him to wait his turn and come out after Meek Mill but Ross going to have to drop a solo every year almost. Then most likely another compilation to get some singles out there from other artists on MMG. Since Wale did some decent numbers the label going to ask him for another solo. He would have to wait like 3yrs for an album, and thats if he got a fire single. He smart to get out of the deal real fast. The only thing is I wish Pill would have not put this MMG thing out there until he got off Warner. This shit will confuse your loyal fan base. Pill look salty in the video when he said Ross dont call me. lol

    • Anonymous

      the crazy part is Warner put him on the cover, MMG gave him a chain to rock, and he was supposed to wait for an opportunity that was never coming because he was never a part of the deal in the first place.

  • vhingrhamesonyo'momma

    this is strictly because that shit you was droppin wasn t that hot. not hating but in comparison to the songs MIllz and Wale dropped Pac-Man was just okay. Ima Boss was a huge record and Wale jus had consistent bangers versus just one big one wit 600 Benz and Bait plus he already has a strong following. Outside of Atlanta no one is really checking for Pill like that, a few midwest states a couple country ass spots but not major market cities.Pill just need to sew up the mixtape market a lil more and continue to build on his momentum, you are a star but not a very well lit one just yet. use MMG to give you that leverage industry cats get but move like an indy nigga. GO Pill! GO

  • Anonymous

    Hmmm you were never signed to MMG but yet you appeared on the Cover of the MMG Self Made Vol 1 album? ..dont make no sense ..

    • Anonymous

      Interscope is on Universal. You can google before you comment you know.

    • Anonymous

      no Interscope is a major record label

    • dvvfvf

      ^^^^^ the same reason why The Game was thrown into G-unit...to ride the success wave....what alot of people don't understand is theres only 4 major record labels (Sony, Warner Bro, Universal and EMI) all the other labels are under those 4 umbrellas soon to be 3 since EMI is merging with UMG...MMG like CASHMONEY like G-UNIT are independent record labels with very little industry pull

    • west west

      y would they put him on a mmg cover if there a bigger label an anyway y would they put him on there cover if hes signed to warner bros they wouldnt want him on a label mixtape cover its not lik its a artist cover its a LABELS mixtape

    • IHateIdiots

      Don't make no sense? You're an idiot.

    • YEP

      It makes alot of sense because Warner Bros Records can do whatever they want with their artists. MMG is not bigger than Warner.

    • Anonymous

      Makes perfect sense. Warner wanted him to ride the Bawse wave, and it didn't work.

Most Popular News

Most Discussed News