Daz Dillinger, Kurupt, RBX & The Lady Of Rage Form Supergroup "N'Matez"

The former Death Row inmates form like Voltron with a debut album "Stay of Execution" in the works.

While out on tour with Snoop Dogg on his "Doggystyle" tour, several members of Tha Dogg Pound Gang and affiliates have formed a supergroup. Daz Dillinger, Kurupt, RBX and The Lady of Rage have announced the formation of N’Matez, a nod to being Death Row "inmates" in the 1990s.

In conjunction with the group’s announcement, N’Matez has released its first single “Trajical” produced by Daz. The group has also released a music video for the cut that was filmed in London, England.

Additionally, N’Matez is prepping the release of its upcoming debut Stay of Execution, which is without a release date. HipHopDX will keep you updated.

RELATED: Daz Dillinger Announces New Album "D.A.Z.," Ice Cube, Snoop Dogg Featured

54 Comments

  • sMOKIE

    En_ bITCH _n!Ga$_ Us, GiTTen_$+R[]nGE_®* eVerYda¥_ __..* --__¥_ Poker #$@, FAce.. &]*ForG!VE aLL= cLau$£ _ vS jU$_ +hEL[]m An¥ ·°Ld ThinG _ __ 2

    • Shavonde'

      In life you ® _ caint realistic|y say tHat, :"iM MON ..''BEAT CHo A$S --_ CUSS *WHO EVER .. WHOTE ThEr boθK_ .' based WRITING life ON a!_!´ wHaT hee CA(see}·.._ @ day ___T¡ME_____*go up & dOW_ time Gθ _ rOuNd[&rOUND] week dAy _saim sun- moo[N] gθ- ! - ..ha$ it's path .. A PATH wEE wasN pose2__crθ§] M!nD_ Jo[] __ , . :____#$@{ what else wHUT ELse whatt ELSE !!!!! O`on v^ (1-2)nigHT&DAY -_* Wh0ss wHU$ ___ |M_ ON , kic_*** yHOO® _** Aexz sunday MONDAY tesday WEDNESDAY IM _ mon.,· wHAT__*nθ₩!!__Truthfully following behind THeDA¥__* y If.· WeE_ ~kEEp{}n TrYING.2·__ KiK "mOn., wRITE out -THE-__--_ * Universe pA¥_ AttN·C/a$___

    • sMOKIE

      En_ bITCH _n!Ga$_ Us, GiTTen _$-❕~R[]nGE®_* _ ____ ¥ .............·

  • BRINGI

    brilliant idea and well rounded as a group, Dat Nigga DAZ got the hot beats, RBX got the crazy flows, Kurupt and Rage definitely got the tightest lyrics, this is just what we need in hip hop today some flawless shit

  • Gunn starr

    I love rage-they need to support her as she is the only complete female lyricist out there. Kurupt just rhymes words now but I will still cop this

  • Bowski

    They all rocked this joint & the beat is absolutely bananas. I like to see vets come back strong there definitely still a lane for them in the game today. The only thing I'm not feeling is the group's name. N'Matez??? Should've been a little more creative w/that especially since they are grown ups now, more experienced and exposed to deeper things all these years they've been in the game. They're far above that level of calling themselves N'Mates in my opinion. Dope stuff though, I'm loving Rage and feelin' that damn hook (lol).

  • OGs know

    Fuck all the haters, you bitches don't know shit about real hiphop. Rap wasn't never about being young or how you look, that's all irrelevant and superficial, these guys started as youngstas and now they're grown ups, like all of yall kids will be before you know it. Get over it and enjoy this good music, these are OG's right here, how yall gonna call em bums just because they never sold out and remained true to the music they wanna make, instead of going disco?!?! Show respect where respect is due. Looking forward to the album!!!

  • boxinggg

    I bet you all 3 of them nigga's are screwing lady of rage. all up in that dark, sweaty butt crack

  • Slim Trezel

    These niggaz always held it down along with Rage big ups 2 that real Gangsta Hip-Hop shit Daz,Kurupt,RBX no longer stranded on deathrow and the Lady of Rage dnt kno 2 many dudes who can out rap her

  • Skanless_Man

    NO MATTER WHAT ANY OF YOU SAY THESE 4 PEOPLE WILL GO DOWN IN HIP HOP HISTORY DEATH ROW WILL ALWAYS HAVE A PLACE IN HIP HOP'S STORY BOOK...YEA THEY ARE ALL OLDER 38+ BUT THAT IS THE POINT OF LIFE NO ONE SAYS STEVEN SPIELBERG IS TOO OLD TO DIRECT, OR OZZY OZBOURNE IS TOO OLD TO MAKE ROCK ALBUMS IT JUST SHOW WHAT PASSION ALL OF THESE PEOPLE STILL HAVE FOR MUSIC AND HIP HOP IT SHOWS THEY CARE ABOUT THE ART AND STILL ENJOY DOING IT PLUS THEY KNOW SNOOP IS THE STAR AND HAVE NO PROBLEMS MAKING MONEY OFF OF WHAT THEY HELPED CONTRIBUTE TO AND PLAYING THE BACKGROUND (EVERYONE CAN'T BE MICHAEL SOME HAVE TO BE TITO BUT YOU WOULD GIVE YOUR RIGHT ARM TO LIVE LIKE TITO DID AND STILL DOES)! LISTEN TO THE LYRICS & PRODUCTION IT SOUNDS BETTER THAN MOST WESTCOAST NEW ARTIST.. DON'T MATTER IF THEY HAD NO SOLO CLASSICS THESE PEOPLE ARE PART OF SOME OF THE BIGGEST SELLING ALBUMS IN HIP HOP, THEY ARE STILL RELEVENT IF YOU ARE COMMENTING AND BLOGGING ABOUT THE N'MATEZ..EVERYONE ON A LABEL CAN'T BE A STAR BUT THAT DOSEN'T MEAN THEY CAN'T CONTRIBUTE TO THE GREATNESS OF HIP HOP..ALL OF MY FAVORITE RAPPERS ARE CLOSE TO 40 EMINEM, JAY-Z, KANYE, BUSTA RHYMES, DR DRE (OVER 40).. ALLIYAH SAD IT BEST AGE AIN'T NUTTIN' BUT A NUMBER ! MOST PEOPLE WHO PUT NEGATIVE SHIT ON HIPHOP WEBSITES ARE JUST MAD CAUSE THEY DON'T HAVE A RAP CAREER AT ALL. WE ARE ALL ENTITLED TO OUR OWN OPINION BUT TO TRASH SOME OF THE PEOPLE THAT HELPED CREATE SOME OF THE BEST MUSIC WE EVER HEARD IS A BIG INSULT TO HIPHOP WHO GIVES A f_CK WHAT YOU SAY THEY ARE STILL TOURING WITH SNOOP DOGG MAKING MONEY AND ARE RICH DON'T HATE CAUSE YOU ARE NOT!

    • MATT

      MAN YOUR POST GAVE ME GOOSEBUMPS..AGE IS SHIT ..THIS IS NOT THE NBA THIS IS MUSIC..DO PEOPLE SAY LIONEL RICHIE STOP MAKING MUSIC OR STEVIE WONDER OR EVEN WILIE NELSON YOUR TOOL OLD YOU CANT RECORD ANYMORE..WHATS NEXT DENZEL WASHINGTON IS GONNA BE TOLD HE IS TOO OLD TO ACT? WHEN DID AGE BECOME SUCH AN ISSUE? IT BECAME AN ISSUE WHEN WAYNE AND BABY GOT DISSED ON HAM, THAT WAYNE SAID JAY WAS AN OLD RAPPER..KURUPT IS A LYRICAL GOD..LADY IS ONE OF THE GREATEST MC OF ALL TIME..DAZ ALSO IS UNDERRATED FOR HIS PRODUCITON WORK IN WHICH HE PRODUCED ALL EYES ON ME AND MACHIAVELLI..DPG 4 LIFE

  • Robert ProfessorNumark Watts

    this is a reason why hip hop is dying....muthafuckas can't do creative shit without some bitch made niggas on the internet tellin them how old they are and how they suck and how irrelevant they are and how they need 2 retire. WTF are u doin with yourself that's so great? I like 2 see any of y'all go head 2 head with Kurupt on the mic, Rage 2 for that matter! pussy asses would get ate! let em do their thing! DPGC/N'Matez 4 life!

  • Money Emp

    We Need that Stranded On Death Row type of vibe,Bushwick Bill - (Because I wanna talk about the Hearts of Men...) favorite track off of that Chronic Album.We got to Smoke'm & choke'm like tha MuthaFK'in Peter Man - What'd Up Big Mike Of the Convicts.

  • StrandedONDeathrow'92

    Nate Dogg has got to be Smilin,lookin @ his brothers & sister Reppin

  • Merce

    I didn't hear any of the N'Matez call themselves a supergroup. Like to story states they are on tour with Snoop and decided to make a album. Who gives two shits how they look, RBX looked like that back in 1993. Same tooth still missing. What I heard was one of the best beats from DAz since the R.A.W. album and top notch lyrics. All of them came with dope rhymes and you can't argue that. Beats & Rhymes are all that should matter.

  • V-Nasty is God

    What's up with these old ass rappers joing supergroups? And why did Kurupt jump from one supergroup to another? Does this mean that the HRSMN is over? Such a shame, I liked their music. I thought they had potential, but they went nowhere. I don't know how Kurupt thinks this one is gonna do any better than HRSMN. Side note, whatever happened to CRS(Lupe, Kanye, Pharell)? That would have been the greatest supergroup ever. And the White Girl Mob wouldn't be considered a super group but they should be. They're amazing.

    • dockevoc

      and dogg, you dissin the backbone of the most gansta ass conglomerate in hip hop history while asking for the whereabouts of a group headlined by lupe faggotasshole and phaggrell? you'z a funny muthaphukka...fruity, gay, and broke...but funny

    • dockevoc

      i hope so...hrsmn are fucking homos (minus kp/kurupt)...too bad you didn't grow up in the 90's...faggot

  • the wack matez

    Please just reire old man, not because you old but just suck. please grow up you are not 18 anymore but 44 and still rapping about gangbanging?????? Get a life!!!!!!!

    • dockevoc

      there was a time when people had to actually purchase tapes and cd's and these 4 artists dominated that time...go download a teenager's music and leave the grown folk to discuss real bizness, faggot

  • Anonymous

    a supergroup lol!!!!!

  • Yeah-I-Said-It

    Everybody saying how OLD that they are. When u gotta put an age limit on rap. Rock, R&B, jazz, & country singers perform in their 60' and 70's!! Shouldn't make a difference how old you are, as long as you can still bring it! Jay-Z's 40 something. So is Birdman, Ice Cube, Too $hort, E-40 and Scarface. Snoop's damn near 40. Rick Ross GOTTA BE in his late 30's. Half the niggas yall listen to on the radio ain't gonna be relavent when they hit 30!!!!

  • Kaan Özel

    Back in 1994-95 they were the shit. Know they all suck

  • 1

    Rock on with ya bad self. Nice production.

  • me

    dooooope. real west shit is back. fuck all you lame ass tight jean faux hawk wearing 90s babies. lol #gangstashitisback

  • Anonymous

    Excuse me Supergroup?? They were never SUPER they were decent and nothing more.

  • kayaman

    didn't Kurupt form another "supergroup" earlier this year? hahaha i wonder how he's gonna manage to do both albums

  • Rodrick

    Who gives a fuck what these kids nowadays think about it, ya'll niggas listen to lil wayne, LMAO, your biggest star is Lil Wayne your generations opinion is Null & Void I'll be checking for this album, give a fuck less who else does

    • dockevoc

      so what do you want to hear rappers rap about? feelings? emotion? love? reach arounds?

    • Anonymous

      @rodrick im no lil wanye fan. but fact is fact no one from these rappers made a classic or dropped dope after dope album. So what do you expect from the N Matez? Talking about, blunts, lowriders and guns. Come on son? they are 45 years old or something and then still playing the gangster and pimp.

  • trooth

    well obvisiously their not gonna be huge.... but i guess its cool for the old headz who grew up on that deathrow music. but got damn RBX sounds like shit and he looks to be about 55 yrs old. rage still rough n tough with her afro puffs

  • Google

    Another classic example of Delusions of Grandeur.

  • Anonymous

    whaha its not 1993 anymore, you done, all of you

  • Anonymous

    supergroup lol no one of them ever had a classic.

    • Anonymous

      im gonna killspree all you little kids. Dogg Food outsold Lil Wayne carter III if you compare them. RBX has his voice on 4 of the best selling albums in Hip Hop history. Lady Of Rage made a number 1 hit with Afro Puffs and was one of the star emcee's on the chronic. Kurupt is mentioned with the best rapverse ever done in Hip Hop history and has 3 amazing albums. and Daz did parts of the chronic, doggystyle, doggfood and All Eyez on Me, the fuck u want?

    • dockevoc

      dogg food, necessary roughness, the rbx files

    • Anonymous

      Dogg Food wasn't a classic!?! Smh...

  • Anonymous

    lol Supergroup! do these dumb fucks really think they are the shit

  • Anonymous

    Do you call this a Supergroup? They old, lame and had their best time. All these old rappers are now forming so called supergroups to resurrect their careers. Of course the stans will say that they will make a classic lol

    • Anonymous

      Funny, several rock stars have formed super groups late in their careers and made amazing music, age means NOTHING!

  • I'm At Work And Bored

    Huh? howcome they didn't ask Danny Boy to join? Do they not realize All Eyez On Me would of been crap without him? ahahahaha

  • Anonymous

    I'm looking forward to this, especially to hear lines from Rage again. But these supposed supergroup, collabo albums almost never happen. I'll believe it when i see it.

  • ILLSIDE

    I CAN NOT STAND A JACKAASS THAT DOES NOT RELY ON THEIR EARS TO HEAR REAL HIPHOP, THESE PEOPLE WILL LOOK AT THE PERSON THAT THE ILLSHIT IS COMING FROM AND MAKE A STUPID ASS COMMENT LIKE THIS DUMB ASS PERSON NAME noel.

  • Anonymous

    A decade and plus years late Daz...give it up. Though it's cool for a hard core hip hop head like myself but I doubt this would be of any relevance much to the music world. Shame what music has turned to because each of these individuals spits flames.. Good luck with it still.

  • noel

    someone should tell these bums it isn't 1993 anymore. evolve with the times already

    • doc

      Are you serious? The Nmatz is gonna be like the dopest thing ever. Dr. Dre sittin in a studio with white bitches now recording. Detox is gonna suck. These Nmatez were the bread and butter of the chronic. The times? Get with the times? FUck the times

Most Discussed News