Former Cash Money Rapper Magnolia Shorty Murdered

Former Cash Money artist Magnolia Shorty was found dead earlier today after being shot 26 times.

Former Cash Money Records artist Magnolia Shorty, né Renetta Lowe, was recently shot and killed in her native New Orleans neighborhood.

Although few details have been revealed as of yet, AllHipHop revealed that the 28-year-old rapper was found shot 26 times in a New Orleans housing projects. Q93.3 FM's DJ Wild Wayne broke the story earlier this afternoon following wild speculation on Twitter.

"If y'all haven't heard, Magnolia Shorty was killed today," he said over the airwaves. "I'm just astonished. I need to get my head together for a minute." (Spinner.com)

Magnolia Shorty, who was given her name by the late Magnolia Slim, was first featured on Juvenile's "3rd Ward Solja" off 1997's Solja Rags. Most recently, she was featured in SXSW's 2010 line-up, where she discussed her origins in rap with Spinner.

"I wanted to be a rapper. I've been rapping since I was 12 years old," said Lowe. "I was working on mix tapes and my verse while rapping at block parties. I eventually got introduced to Cash Money Records and we just went from there." (Spinner.com)

129 Comments

  • tarez

    i think that was really wrong for wat they did to magnolia shorty because she was a really inicent person and she didn't do anything and who ever killed har i hope they rote in hell

  • Joseph Jermaine James

    dats cold blooded....

  • janine

    I am truly appalled at some of the comments I'm reading. It takes a very senseless, heartless person to find humor in someone's death. Are you serious???? I have been in the presence of some very ignorant people, and your statements outweigh their ignorance by a long shot. Often the pain we cause others we are made to experience ten tiems more. Tread lightly....

  • reco dawson

    god keep da family toghter for that tragic.

  • Concerned Citizen

    I have a feeling Herp was involved...

  • Kaycee

    Condolences to Ms. Shorty's family and friends. I'm not familiar with her work, all I know is it's horrific to hear about out of control violence being perpetrated on another human being. I hope they find whoever ended her life, far too young, and lock this person away.

  • b

    damn thats terrible, rip for real whoever you r

  • murdock

    Sounds like a ex or something.To shoor her all them times you had to have some hate for her.

  • Anonymous

    never heard of her, but for real rest in peace, a life gone is never good news

    • Anonymous

      WRONG! I LIFE GONE FROM THIS WICKED PLACE IS A BLESSING! A LIFE BORN IN THIS WORLD IS BAD NEWS! "WORD OF THE WISE MAN"

  • BORN IN 86

    WANNA GET AWAY WITH MURDER ? KILL A RAPPER !

  • Anonymous

    rip if you support real hip hop check this out!! http://www.youtube.com/watch?v=WxEtfs36qpg

  • who cares

    someone dies every second in this world to hunger or murder its bad but suck it up, at least she didn't grow up in poverty in a fly infested tent in africa

    • ITHINKYOURLAME

      Bitch shut the fuck up, she was born and raised in the projects, and tell her family and children to suck it up after taking 26 bullets? AND WHAT DOES GROWING UP IN AFRICA HAVE TO DO WITH DEATH ANYWHERE? STFU YOU FUCKIN LAME, KARMA IS A BITCH.

  • Kim

    She was not killed in a housing project.....it is sad that the media is even spreading rumors.....it was at an apartment complex.....R I P Magnolia Shorty!!!!!!

  • Big D

    whatever happened to MIA X she was the shit back in the day and who the hell is this whore who got killed i really dont care she sucked lol

    • fu

      I hope you die in pain faggot!

    • Mr. Jackass

      What Big D said was ignorant. Having said that, women really shouldn't post on message boards.

    • Keezie

      I couldn't have said it better myself L Boog. Some folks have no respect nor shame but at least you know the level of ignorance, poor taste that could sit behind a screen any way. Those are the people you should pray for instead of the ones already lost b/c they are the ones that need the help the most. Hopefully they will reach a level of maturity at some point in the future. R.I.P. Shorty

    • LBoogie

      Your response is so totally disrepectful. Condolences to the family of this young lady. Someone's daughter, sister, cousin, friend and possibly someone's mother. God rest your soul!

  • Kat

    No wonder there are so many jobless people in America, from these comments here, not many could fill out an application.RIP Shorty.

  • SANDRA

    Well I never heard of her,but by all means why did someone shoot here like that ,wow it had to be out of jealousy because she was famous there mostly,Wow Bless her Heart.

  • Michael

    Not to worry -- 25 equally talentless rappers will spring up from the oily gulf to take her place.

  • PEOPLE ARE IDIOTS

    I WISH U DUMB NIGGAS WOULD STOP DISSING THIS WOMAN, THIS GIRL IS WELL KNOWN DOWN HERE IN THE SOUTH AND ERRYBODY LOVED AND RESPECTED HER CRAFT, SHE IS A LEGEND, AND SHE WAS STILL MAKING GOOD MUSIC! STOP DISRESPECTING THIS FALLEN SOLDIER BECAUSE U WOULDNT WANT ANYONE DISSIN UR PATHETIC SELVES IF U WERE KILLED... THEN AGAIN NO ONE WOULD CARE ABOUT A LOSER THAT HAS NOTHIN BETTER TO DO THAN COMMENT ON HIPHOPDX ALL DAY ANYWAY! R.I.P. TO FALLEN LOUISIANA SOLDIERS, M. SHORTY, MESSY MYA, AND NU$$IE!!!

  • JG3

    WOW...26 times...I hear it was a double homicide. Its hard to imagine she was the intended target. Being from New Orleans and growing up there, its hard to know we loss one of our own. My co-workers never understand why I get into survival mode when I go back to New Orleans, all I tell them is "its a different kind of jungle"...RIP Magnolia Shorty

  • DOpe Daddy

    thin line between the streets and this rap game. RIP

  • bswift77

    I didn't know much about her music but R.I.P. 26 times!!!! damn. That was some anger driven shit. Somebody needs to be locked under the jail but watch no arrest get made. No body cares if rappers die. Like KRS-One said "Wanna get away with murder, kill a rapper"

  • Glenn Tucker

    26 times that was reaaly sending a message. Shit

  • white milk

    26x????????? they need to find the BYTCH responsible for this and put they ass in front of a firing squad and hit em with 26 shots str8 to the dome....

  • inwerds

    Wow. Grasp of the English language and the rules of grammar are sorely missing here.

  • kierraleblanc12@yahoo.com

    boi dat is cold magnolia shorty dead nd' got shot 26 puqkkin tymes boi dey w4ong they saay its huh boyfriend mane mane folt they both got shot the hell up.....boi i hope that person who did that gone get fukked up datz dwn bad but im glad huh sun didnt get hurt bad...well i will alwaysz love yooh magnolia shorty and always and forever R.I.P MAGNOLIA SHORTY....

    • S

      What the hell is wrong with you? Is this ebonics? You are capable of typing, but you pretend you can't speak English? Does being on the internet make you such a sell-out to your boiz that you've got to pretend to be gangsta dumb?

    • EddieMurrrphy

      do you know a matt leblanc?

  • EddieMurrrphy

    i bet that juvenile album, Solja Rags, is gonna go 5x platinum in the wake of this.... fickle fake fucks out there...

    • EddieMurrrphy

      dumbass. obviously not juve, he got plenty of success w/ his last two solo albums!!! lol i was talking about the jock hopping nature americans have for dead people. the same reason that albums like until the end of time go multi platinum. all i'm saying is ignorant people gon' be calling this bitch an artist soon. which is gross and hilarious

    • RealityCheck

      Yeah...sure...Juve had her popped 26 times to recycle sales on a 13-year old wack album. Brains yo....

  • EddieMurrrphy

    posthumous album?

  • bballslim42

    26 times. Damn, you know she fucked up somebody's cocaine money. Some mexican drug lord shit right there.

  • Danielle Tennent Stanton

    RIP Magnolia Shorty. You will truly be missed. New Orleans will not be the same without you! "Come on, come on!"

  • ladyRed

    WTF YO!!!!! WAT IS GOIN ON DOWN DERE IN NEW ORLEANS...ITZ MURDER CAPITAL 4REAL!!! THIS IS GETTIN OUTTA HAND .....WAT ARE PPL THINKING!!! THIS IS JUS PISSIN ME OFF ON THE REAL

    • ROFL

      LOL HOLY SHIT, YOU NIGGAS R DUMB!

    • Ridiculous

      hahaha,that's it you guys are just ridiculous.

    • Dummies

      You're all dummies. Type how you want because none of this is going to get published into a book anyway. I'm sure he spelled it dawg on purpose and now you look dumb for telling him his witty wordplay was unintentional. Dummy. This motherfucker had the nerve to pop open a Webster's and sift through the D section to come up with some gay ass paragraph about how black people make terms up to piss off white America. It didn't help you look any smarter than when you tried typing like a scholar. Dummy.

    • Ed0n

      The words '' dog '' and '' dawg '' have two different meanings. The word '' dog '' means a domesticated form of the gray wolf, a member of the Canidae family of the order Carnivora. The term is used for both feral and pet varieties. The domestic dog has been the most widely kept working, hunting and companion animal in human history. And the word '' dawg '' is an African American Vernacular English word used to apply to close friends or to piss off strangers like you. Dawg.

    • alexandria

      response to "S" shut the hell up! oh my goodness. you should find something else better to do than to sit up here and search for grammar mistakes on the comments reflecting on a dead person. btw you just mispelled a THREE letter word, DOG. & dont say you were trying to prove your point as a means to defend yourself because you obviously failed at doing so. DOG.

    • s

      "Down dere?" Did you just misspell a four-letter word? Thank you for making it that much easier to separate out who does and doesn't deserve employment in this scorched market, dawg.

  • Anonymous

    Geez, people get with the lingo. 'nolia = Magnolia housing projects. Stop saying its nola. Even this Houston white boy knows this. Never heard of Magnolia Shorty until this morning. I'm sorry for y'alls lost. May she RIP.

  • creepercbsuk

    26 !!!! shit she took more shots than she sold albums fuk

  • Clarence Rogers

    damn they lit her ass up...

  • murders r stupid niggas

    r.i.p fusk this guy, 26 times??!! sick..

  • Shlisa Odds

    R.I.P Magnolia Shorty...i don't know what the case was behind her dealth,but i don't think she deserved that ish.....damn,go ahead and rest ma you will never be forgotten

  • Anonymous

    omg wats really going on all i can do is pray and hope things get better

  • Arthur E Brandon Jr

    IM surprised Steven Segal didnt solve this case!!!??? LOL

  • darren sainso

    rip this fat bitch

  • shy

    i have never heard of her,but my heart goes out to her and fam sad

  • immad

    nggas always tlkn bout "black need to stop killing black" type of skit when someone get's killed....then be the same ngga degrading blacks some other way. so do more than speaking those played out lines..............and on a side note RIP i always wondered who dat was on the track of "3rd Ward" she ripped it

    • S

      Wait. You can spell and understand "degrading" but you can't spell "that?" Dat? Dat dumb, dawg. You're the brown kid in college trying to look gangsta. Well, dang, yo, you got cred fo sho.

  • Gucci Is The Best

    You know what's sad? That when someone dies, that's about the time they ever get any respect. I bet all the Lil Wayne haters will praise him once he's dead. People talked shit about Michael Jackson and Biggie when they were alive and now people act like they've always been on their side. Fuck them. Gucci Mane is the best! It's Gucci Time! PS- I'm not joking....

    • pshh

      First off, the only person who's gonna give a fuck about Lil wayne when he dies is birdman, cuz he wont have them lips to kiss anymore... 2nd, I don't know who this girl was, but thats a sad way to go. That shit hits you hard when you hear or read something like that.

    • Anonymous

      RIP. Sounds like some Godfather Sonny execution mess. Tragic.

  • blackpeopleWOW

    26? 4real New Orleans, Louisiana? 26?

  • asian prince

    damn 26 times, thats some tom robinson shit right there nigga

  • Tidomann

    Yeah, shit was probably way mo' personal than we cud think...a woman blasted 26 times, SHIT!! May she find peace & God bless her soul 4 real

  • STFU

    If the cops arent just sittin on there ass, they should be able to figure this out pretty easily, 26 gunshots for a female just tells me that her man got pissed and said "You aint never cheating on me again bitch", lol, find out who she was dating and thats your guy most likely, people dont overkill it like that over buisness most of the time R.I.P

    • bswift77

      Tru dat you 100% right. This is some personal lovers quarrel shit. Find the husband, boyfriend, lovers, x-lovers...thats your killer. But watch the po po do nothing. No one cares if rappers die.

  • Anonymous

    NEW ORLEANS = ONE CORRUPTED PLACE

  • Sher Singh

    May God Give piece to divine soul......My condolence her family and friends

  • Jay

    When will us black folks stop hating and killing one another! That is what they want us to do, SMDH!!!

  • The MG

    Holy sh*t! 26 times?!!! On a woman?!! It was definitely personal for something like that to happen or probably some stupid idiot wanted to let off a full round. Not familiar with her music but that's sad for real. May she rest in peace and much blessings to her family and friends. Damn, 26 times? That's crazy...

  • eja

    another rapper dead by shooting gun....

  • Halo

    Magnolia Shorty was with Take-Fo' Records... and Soulja Slim (out of the Magnolia Projects)gave her her name... REAL people FROM and OF New Orleans, KNOW this... RIP Magnolia Shorty... ur MY Girl... :D

  • Anonymous

    RIP DAMN...........

  • jOE SHMOE

    Magnolia Shorty was not shot in "her neighborhood" or in the project! She is from Magnolia Project, true but is now gone after the storm. She was shot at an apartment complex. Who did your research?

    • Danielle Tennent Stanton

      Thank you for clarifying this. I live in New Orleans East near where this happened. I hate when people report incorrect information!

  • David Nyambi

    Who the fuck is this woman? Why is this relevant?

    • David Nyambi

      Didn't mean to cause such a problem. Obviously I don't like seeing that people get shot, but it's clear that she was a well respected woman in NO. My condolences to anyone that was close to her, but please don't fault me for simply asking a question? I didn't see why her death warranted being posted on HHDX since a lot of rappers get shot and don't get the attention they deserve.

    • Danielle Tennent Stanton

      You are an idiot. Any killing is relevant. This woman was much loved and respected in New Orleans. You are stupid as hell!!!!

    • Jermaine E. Anthony Sr.

      a local rapper from new -orleans asshole

    • Anonymous

      LOL At leas he's not hiding his ignorance behind internet anonymity. Like the white people.

    • G'

      this comment is only LOL material due to the fact he has a direct link to his facebook. FAIL

    • ongod

      Did STEVE URKEL ops i ment DAVID NYAMBI say why is she RELEVANT? and why is this RELEVANT? who hell are you? She's relevant because she was somebody child that was viciously murdered maybe someones sister or maybe a mother herself but she was still a human being. God be with her family & friends and fans. When this mutha get caught man i feel for them if they even make through the system.

    • Thando

      David Nyambi is u high as fuck or are u in the wrong place infront of yo' PC? Why its relevant is because she was/or still is a rapper...and she rolled with Juve, Birdman & them u dum preek!

    • Anonymous

      IF IT DIDNT MATTER WTH U POST A COMMENT

    • tragic

      well if she was my sister or mom, and died, it wouldnr be posted here but since she rapped before, its relevant so there fore RIP

    • goddog n. o.

      why is your mother relevent punk@David Nyambi

    • kimmy

      would it be relevant if it was yo relative, or maybe you. It's a sad thing how heartless people are. I'm from the N.O. and we are a people that stick together so is it relevant? hell yeah it's a life.

    • Anonymous

      Another stupid dick in the booty uncle TOM'... cud have been yur daughter ass hole!!

    • Kaitlyn

      Really? Why is it relevant? Because its a human life. How'd you feel if someone said the things you just said if it were you dead? Have some damn respect. What kind of person are you?

  • Atl2Trill

    Shot 26 times??? WTF??? Her murder was personal if she was shot that many times. Niggas still livin in the Nolia??? Even after Katrina. Death before Christmas is sad.

    • Atl2Trill

      What I was referring to the Magnolia projects when I said Nolia. I know the difference between Nolia and Nola. I'm not even dissing the N.O. I hate when people twist words around. So Sarah was makin something outta nothing. Typical dumb female who doesn't comprehend.

    • Danielle Tennent Stanton

      Yeah people still live here! What kinda shit is that to say? We are dedicated to our community. Yeah New Orleans may have some problems, but I love my city!

    • ASH01

      Um,No that information is incorrect.She was shot in a Apartment Complex in eastern New Orleans.The Magnolia Project's do not have people living there,Only Project's we have open in the N.O. are The Iberville and Calliope.So they need to update there INFO.

    • sarah

      Um its NOLA, and yes.. People most def. still live here. I take it your not from the 504. But if you were you would know that we are a people who stick together and never back down..... RIP SHORTY... prayers for you and your family.

  • Bobby Light

    who is this? and why do i care?

    • Danielle Tennent Stanton

      Don't read it next time asshole. Magnolia Shorty is highly respected in the New Orleans community. How about if someone dies in your family no one comes to the funeral and we all say that we don't care about your mom, aunt, father, grandmother, etc. ASSHOLE!

    • somebody

      This matters because she was a human being. It matters because she was somebodies child, friend, sister, aunt, cousin. It matters to them the same as ur death would matter to your family and apparently u wanted to know about it thats y u read it. Be a human being and have a heart. And as far as you not caring all I can say is get real rather u knew her or not she was a person who didnt deserve to die like that nobody should die like that!!!!!!!!!!!!

    • Anonymous

      cause your mama is on her period.@Bobby the Coward Light

    • whocares

      yeah David Nyambi, she could have been your daughter, grandma, mother, or girlfriend. she could have also been just another person dead in the world. i mean i'm not dead inside, i'm just sayin that this really does not matter at all and nobody who reads this article will remember her name for more than 5 minutes

    • 40khal

      Fuk off u stupid mutha fuka, bitches like u talk shit over the web..... She was a human being BITCH!!!!

    • Kaitlyn

      Really? Why would you care? Its a human life! For God's sake, have some damn respect!

  • Anonymous

    Cash Money or No Limit?

    • BenBen Ondatrack

      People are stupid..It could have been she was killed by association or she could have killed somebody ect. you niggas dont know shit about the situation so stop making up stories about why she got shot..its sad..point blank..thats all you can say cause you dont know her.

    • I Luv LIVN N Louisianna

      to be honest nate white you are wrong, NOLA stands for New Orleans LouisiAnna Therefore, NOLA still exists NOLA is not the name of any of the projects that are in New Orleans

    • NOLABOY

      MAN SAD THAT THIS DUMB SHIT KEEP HAPPENIN.. SO MANY PEOPLE GOT LOVE FOR LOCAL RAP BUT EVERYONE JUST HATIN ON A NIGGA GETTIN MONEY

    • Atl2Trill

      @nate white Thanks for the info homie.

    • nate white

      No the Nolia is gone the information on this page is confused she was murdered in New Orleans East which is far from where the Nolia was. They tore all the projects here down except for the Iberville, which is the worst one to leave cuz they are 2 blocks from the french quarter and many times where people responsible for crimes in the french quarter are from.

Most Discussed News