Paul Wall Says Mike Jones Burned Bridges Between Artists

Paul Wall tells Ozone Magazine that his "Still Tippin'" partner Mike Jones burned bridges with many of his Swishahouse labelmates.

In a recent interview with Ozone Magazine, the Peoples' Champ Paul Wall discussed the M.I.A. status of Mike Jones. According to Wall, he hasn't kept up with Jones, saying that Jones burned bridges with his Swishahouse brethren after he parted ways with the label. Wall even went as far to say that the knockout punch delivered to Jones by fellow Houston rapper Trae was much to be expected.

"Ever since he left Swishahouse I haven't really kept track of him," he said. "I really didn't know him too well before he came to Swishahouse. I'd say he dug his own grave. He lied to a lot of people, he turned his back on a lot of people, and he burned a lot of bridges. I don't want to kick a dog while he's down and I don't wanna just talk shit about him, but I think a lot of people were happy when [Trae] punched him and knocked him out...like I said, Mike Jones burned his bridge with a lot of people, so he probably had a knock out coming from somewhere at some time anyway. I'm positive of that." (Ozone Magazine via BallerStatus)

The Houston rapper, who recently released his latest album Heart of a Champion, said that the notion that he and Jones were partners in rap is a misconception, saying that Mike Jones was more concerned with his own success. Although he wishes no ill on Jones, Wall says that he has "washed [his] hands of him."

"I would've liked it to be like that [we were a unit], but Mike Jones didn't want that," he explained He kinda wanted it to all be about him. If that's how you want it, I'm not gonna be the one to beg you to stay around, especially since all my major success came not too long after the break up with me and Chamillionaire. I was in a mindframe where it was like, 'If you don't want to be here, I'm not gonna force you'...I kinda washed my hands of him. I'm not worried about Mike Jones. I don't wish no bad on him and I don't hate him, but I've got to move in my own direction. There's no sense in arguing with him. They say when two people argue, from a distance you can't tell who the fool is." (Ozone Magazine via BallerStatus)

Advertisement

28 Comments

  • Nigga

    All of yall just dick riders at the end of the day.

  • FromDat202

    Being from DC, I might not know the whole story behind Mike Jones and Swishahouse, but I did meet Mike Jones once in Ocean City, MD. Kool brotha. Now, if I'm right, he was a mixtape rapper that got with Swishahouse, dropped some flows, created a buzz, got hot and dropped a CD that went platinum. He really ain't do too much afterwards, musically. I think he tried to get Ice Age Ent. started, but everybody wants to be a boss and not work for somebody. Shit, Slim Thug did it. Maybe Jones went about it the wrong way....shouldn't of talked down on Tha 'House and just left and did his thing.

  • McG

    I got to see Paul Wall live when he toured with Tech N9ne a few years back. Dude actually put on a good show and was mad cool signing shit and kickin it with people. I support him. F Mike Jooooones.

  • black texas

    you haspanic mexican. wetbacks can go to hell too

    • rohaaan

      What has race got to do with anything? Seems like the most racist people nowadays are people hating on white people rather than the other way around. You seem to have become what you despised...

  • black texas

    All of you white boys and crackers dont have nothing to say about mike jones. fuck and death to yall too

  • black texas

    them niggas are jealous of mike jones. fuck the white boy, trae, and swisha house. death to their kids

  • Anonymous

    i remember mike jones when he was on punked nigga was snitchin hard to save his ass.

  • WHITE BOY E

    that is a bunch of bullshit anyone that knows what was going on at swisher house knows the fucking deal dont be fooled swisha house wasnt being ran right they were crooks mike jones is one of the most humble people i have ever met. paul wall is all they got left dj screw would be rollin in his grave if he knew this shit was going on. so fuck paul wall cuz he jelous of what happened mike jones sold over 2 million on his first cd and when this third one drops he gonna killem on that so fuck what u heard and fuck paul wall he junk.

  • Toppdogg908

    I couldnt agree more with Paul Wall about Mike Jones, and all u gotta do ask Chamillionaire and Trae The Truth about Mike Jones as well

  • jigga

    mike jones is a pile of shit.

  • Njck Atkins

    the thing is Paul Wall actually had talent... and is miles above Mike Jone's. I'm pretty sure that's why Mr. 218-330-8004's album came out first. Paul Wall has made a name for himself since then... now all Mike Jones is good for is for trivia for to see if people can still remember his number

  • Nico 3

    Naturally, anybody going platinum the first time out is going to want to go in their own direction. Wall should just go clean his grill or something. Speaking on people, especially when their career is stalled due to label politics, comes off petty and almost jealous. Just be glad he put your ass on Still Tippin.

  • Anonymous

    Paul Wall just had lypo-suction... he must be depressed and a low self-esteem

  • OWNER OF THE BONER DIPLOMA

    PAUL WALL SIPPIN PURPLE BUGGED OUT LIKE STEVE ERKEL- 20 WORDS IN MY VOCABULARY RYMES WITH ADVESARY. HA HA

  • TyeDiamond

    Tomorrow will be just like the day before, where I will forget who Mike Jones is.

  • LJbigbang

    Paul Wall's aite man, he's pretty cool. Dyke Jones was and always will be an asshole.

    • OWNER OF THE BONER DIPLOMA AKA GUTTER MAN

      NOT MIKE JONES- DYKE BONES!!! HA HA HA HA HERES HIS NEW VERSE: ALL BUTCHY AMPED UP ON PCP WRESTLIN WITH FAT LESBIANS HOOKERS ON SPEED. DYKE BONES THE MANLY TRANNY FRESH WITH THEM ANAL BEADS!!! DYKE BONES!

  • Alex Mendoza

    Mike Jones was trash anyway

Most Popular News

Most Discussed News